یکی از خوانندگان خبرانلاین می نویسد: هنوز هم وقتی می خواهیم با موبایل به جایی زنگ بزنیم باید صدبار یک شماره را بگیریم تا اخر موفق به صحبت شویم. مخصوصا این چند وقته خدمات همراه اول نسبت به قبل کاهش یافته است.
این درحالی است که یک عضو هیئت مدیره شرکت ارتباطات سیار ایران تاکید دارد:امکان ارائه سرویس بدون نقص در روزهای تعطیلی و مناطق پرجمعیت و ارائه خدمات در نسل دو و سه از جمله نتایج به دست آمده از نوسازی شبکه همراه اول است که در ماه گذشته به پایان رسید.
ناصر یوسف پور با اشاره به اینکه این اپراتور اقدامات مختلفی را برای نوسازی شبکه طی سالهای گذشته در دستور کار خود قرار داده است, اظهار داشت: انجام این اقدامات طی روزهای گذشته به پایان رسید و در نهایت شبکه اپراتور اول از دیجیتال به IP تبدیل شد.
وی با اشاره به اینکه این اقدامات نتایج چشمگیری به همراه داشت, ادامه داد: در این راستا تعداد مراکز ارتباطی کاهش پیدا کرد و این امر باعث شد کیفیت ارتباطات در این شبکه ارتقا پیدا کند.
وی گفت: در زمانی که مشترک از پوشش یک مرکز ارتباطی خارج میشود و تحت پوشش آنتندهی یک مرکز جدید قرار میگیرد. احتمال قطعیها افزایش میباید که کم شدن این مراکز منجر به کاهش قطعیهای ناخواسته و در نتیجه افزایش کیفیت میشود.
وی با بیان اینکه شبکه دیتای همراه اول به مقدار زیادی بازسازی شد. افزود: اضافه شدن ظرفیت شبکه دیتا به مشترکان اجازه میدهد در سراسر کشور 10 کیلو بیت در ثانیه قدرت دانلود از این شبکه داشته باشند.
یوسف پور به تغییرات وضعیت پوششدهی شبکه که در اثر نوسازی شبکه ایجاد شده اشاره کرد و گفت: در حال حاضر آنتنهای همراه اول حدود 73 میلیون جمعیت کشور را تحت پوشش خود دارد.
به گفته وی در این راستا پوشش شهری کامل شده و 45 هزار روستای کشور تحت پوشش همراه اول قرار گرفتهاند. در همین حال 12 هزار و 600 روستا از طریق شبکه روستاییWLL زیر پوشش شبکه همراه درآمدهاند.
عضو هیئت مدیره شرکت ارتباطات سیار ایران افزود: در شرایط حاضر 60 هزار کیلومتر از جادههای اصلی، فرعی و ریلی تحت پوشش شبکه همراه اول قرار دارد.
یوسف پور با اشاره به اینکه در راستای نوسازی شبکه, همراه اول از دستگاههای و فناوریهای جدید در تجهیز شبکه خود استفاده کرده است، افزود: نتیجه این اقدام علاوه بر افزایش کیفیت سرویس و خدمات شبکه، باعث صرفهجویی در مصرف انرژی نیز میشود.
وی با بیان اینکه افزایش کیفیت شبکه همراه اول طی روزهای گذشته برای همه مشترکان کاملا محسوس بوده، گفت: این اقدام شرکت ارتباطات سیار به منظور احترام به حقوق مشترکان خود و جلب رضایت آنها انجام شده است.
عضو هیئت مدیره شرکت ارتباطات سیار ایران با اشاره به اینکه در راستای نوسازی شبکه پوششدهی بیشتر نقاط کشور توسط شبکه همراه اول کامل شده، اضافه کرد: تا چندی پیش در ایام تعطیل که میزان مکالمه و استفاده از سرویسهای شبکه به علت ترافیک بالا افزایش مییافت، احتمال ایجاد اختلال در شبکه وجود داشت، ولی با اقدامات انجام شده پس از نوسازی شبکه، امکان بروز این اختالات بسیار کم پیشبینی شده است.
وی همچنین در خصوص ایجاد ظرفیتسازی در شبکه همراه اول، گفت: در شبکه جدید این امکان ایجاد شده تا مشکلی در خصوص ظرفیت وجود نداشته باشد و مشترک هر کجا که باشد ظرفیت را با خود به همان مکان بیرد.
یوسف پوراز بهینهسازی شبکه در نسل دو و سه خبر داد و اعلام کرد: شبکه همراه اول برای ارائه خدمات در نسل جدید آماده است و میتواند خدمات این نسل را به مشترکان خود ارائه کند.
وی گفت: این اقدام هم یکی دیگر از نتایج نوسازی شبکه همراه اول بود که پس از گذشت چندین ماه به نتیجه رسید و همراه اول قصد دارد هر چه بیشتر نیازهای مشترکان خود را پاسخگو باشد.
/45221
برخی از خوانندگان خبرآنلاین از کیفیت خدمات همراه اول گلایه داشتند.
کد خبر 273688
نظر شما