قانون از تولید خودروها با استاندارد یورو 4 می گویند در حالیکه دارندگان این خودروها به دلیل پایین بودن کیفیت بنزین باید بار هزینه های زیادی را به دوش بکشند.

 

درهمین رابطه یکی از خوانندگان خبرآنلاین می نویسد: چرا خودروسازها چند ماهی است برای تحویل خودرو با استانداردهای یورو 4 مبلغ بیشتری از مصرف کنندگان می گیرند در حالیکه هنوز بنزین یورو 4 تولید نشده است.مگر استفاده بنزین یورو 2 در خودرو با استاندار یورور 4 به سیستم خودرو لطمه وارد نمی کند؟
این درحالی است که دبیرانجمن خودروسازان در پاسخ به این سوال که چرا با وجود عدم توزیع سوخت یورو 4 چرا خودروسازان از چند ماه پیش نسبت به خودرو با استاندارد یورو 4 اقدام کرده‌اند؟ گفت: طبق مصوبه 16 اسفند سال گذشته، این موضوع را به شرکت‌های خارجی طرف قرارداد خودروسازان ایرانی اعلام کردیم و آنها نسبت به واردات موتور و اجزای خودرو با استاندارد یورو 4 اقدام کرده‌اند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر تندر 90، خودروهای 206 و مگان نیز با استاندارد یورو 4 تولید می‌شوند، افزود: این خودروها نیز به مشکل خودروهای وارداتی دچار خواهند شد.
نعمت‌بخش ادامه داد: خودروسازان برای تولید خودرو با استاندارد یورو 4 از خریداران 700 هزار تومان بیشتر دریافت می‌کنند، در حالی که به دلیل عدم توزیع سوخت با استاندارد مناسب، در مدت یک سال و نیم و یا پس از پیمایش 20 هزار کیلومتر، کاتالیست این خودروها باید عوض شود.
وی با اشاره به توجیه برخی نمایندگان سازمان محیط زیست که عنوان می‌کنند با وجود عدم توزیع سراسری سوخت با استاندارد یورو 4، چه طور خودروهای وارداتی که با این استاندارد تولید شده‌اند، در استفاده از سوخت یورو 2 مشکلی ندارند؟ گفت: تولید‌کنندگان خودروهای وارداتی با تغییر تنظیمات ECU این خودروها مانع از آلارم‌دهی آن به دلیل مصرف سوخت یورو 2 می‌شوند اما کاتالیست کانوکتور این خودروها که باید حدود 100 هزار کیلومتر کار کند، با پیمایش 20 هزار کیلومتر آسیب می بیند.
دبیر انجمن خودروسازان توضیح داد: به این ترتیب پس از پیمایش 10 تا 20 هزار کیلومتر، خروجی اگزوز این خودروها مطابق با استاندارد یورو 4 نخواهد بود و موتور این خودروها نیز در طولانی مدت آسیب خواهد دید و حداقل 200 هزار تومان برای تعویض کاتالیست آنها باید هزینه شود.
وی با بیان اینکه از مسئولان وزارت صنعت خواسته‌ایم تا جلسه‌ای در دولت برای پیگیری این موضوع برگزار کنند، گفت: این جلسه در هیئت دولت و یا کارگروه حمایت از تولید برگزار خواهد شد.
به گفته وی، در حال حاضر دستگاه‌های معاینه فنی در کشور نیز مجهز به تشخیص ایراد کاتالیست‌ها نیستند.
نعمت بخش ادامه داد: خودروهای تولیدی به صورت CKD مانند تولیدات کرمان خودرو نیز براساس استاندارد یورو 4 سفارش‌گذاری شده‌اند که در صورت نبود بنزین مناسب، مانند خودروهای وارداتی دارای ایراد فنی خواهند شد.
 

/45221

کد خبر 274115

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • پاي ثابت IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۲
    5 0
    خيلي وقت پيشا اعلام كردن كه قراره يورو4 بشه بنزينا با اين صحبتا يعني معلوم نيست كي همچو اتفاقي بيفته
  • علی EU ۰۳:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
    13 0
    با سلام از اطلاع رسانی میخواستم این سوال از ایران خودرو شود که من در تیرماه سمند ال ایکس یورو 4 تحویل شهریور ماه دارم با توجه به اینکه بنزین یورو 4 تولید و عرضه نشده نهایتا مجبوریم از بنزین یورو 2 استفاده کنیم که این موجب میشود موتور خودرو خسارت ببیند و این یعنی اینکه مجددا هزینه زیادی برای مصرف کننده ایجاد میشود میخواستم به اینها بگویند تو را خدا من مصرف کننده به هزار زحمت و مشقت تونستم تامین مالی خرید خودرو کنم تا 3 سال حقوقم را توسط وامهای متعدد پیش فروش کردم و مجبورم تا 3 سال قسط بدهم با پول و سرمایه مردم بازی نکنید بهتر نیست تا اطمینان کامل از توزیع بنزین یورو 4 بجای یورو 2 در سطح وسیع از همان خودروها با موتورهای معمولی تولید بشه و مردم بدبخت بار هزینه را تحمل نکنند ؟
  • علی IR ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
    6 0
    اقاشماره به خداد انقدر به فکر جیب خود نباشید خواشمنداست یکم به فکر مردم بیچاره باشید

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین