ایسنا نوشت:

مایا کوتسیانچیک روز شنبه به بی بی سی فارسی گفت که پیشنهاد مذاکره برای تاریخ 28 و 29 ژانویه (نهم و دهم بهمن) در شهر استانبول ترکیه بود.

سخنگوی اشتون با بیان این که این گروه (1+5) در مورد محل و تاریخ مذاکرات از خود انعطاف نشان داده است، مدعی شد که ایران با طرح شرایط تازه در عمل درصدد به تاخیر انداختن مذاکرات است.

کوتسیانچیک گفت که دو طرف از ماه دسامبر در حال گفت‌و‌گو برای رسیدن به توافقی درباره زمان و مکان مذاکرات بوده‌اند و افزود: از این‌که این توافق هنوز حاصل نشده متاسف است، اما تماس‌های دو طرف برای رسیدن به توافق ادامه دارد.

سخنگوی دفتر اشتون ابراز امیدواری کرد که دو طرف هرچه زودتر برای دور بعدی مذکرات به نتیجه برسند تا گفت‌و‌گوها بر موضوع اصلی که به گفته او نگرانی گروه 1+5 درباره برنامه اتمی ایران است، متمرکز شود.

با وجود آمادگی ایران برای برگزاری مذاکرات 1+5 در تاریخ توافق شده در ماه ژانویه، هلگا اشمید در تماسی تلفنی با همتای ایرانی خود اعلام کرد که 1+5 آمادگی لازم برای برگزاری مذاکرات در ماه ژانویه را ندارد و تاریخ جدیدی در این گفت‌وگو برای ماه فوریه پیشنهاد کرد.

هلگا اشمید، معاون کاترین اشتون جمعه شب در تماسی تلفنی با علی باقری، معاون سعید جلیلی گفت‌وگو کرد.

علی‌ باقری، معاون دبیر شورای عالی امنیت ملی در این گفت‌وگو با تاکید بر آمادگی ایران برای انجام مذاکرات با 1+5 از طرف مقابل خواست تا به تاریخ توافق شده برای برگزاری گفت‌وگوها در ماه ژانویه پایبند باشد.

/27295

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 273454

برچسب‌ها

اخبار ویژه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =