باشگاه خبرنگاران نوشت:

رامین مهمانپرست سخنوی وزارت امور خارجه با اشاره به تعویق افتادن مذاکرات ایران و 1+5 از سوی غرب گفت: تا زمانی که کشورهای غربی که در مجموعه گروه 1+5 حضور دارند تصور اشتباهی از نتیجه مذاکرات داشته باشند ما در مذاکرات از رسیدن به توافق دور خواهیم شد و چنین تصوری به نفع غرب نیست.

وی با بیان این که بارها به کشورهای غربی توصیه کردیم که با یک رویکرد مناسب به پای میز مذاکره بیایند تصریح کرد: شرط موفقیت در مذاکرات تنها یک رویکرد مناسب و به رسمیت شناختن حقوق کشورها از جمله ایران است چرا که هیچ کس نمی‌تواند مانع از دستیابی کشورها به حقوق واقعی خود شود.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی افزود: ما باید در موضوعات مختلف به یک مشارکت جمعی برسیم و مشکلات منطقه‌ای و بحران‌ها را در عرصه بین‌الملل حل و فصل کنیم.

مهمانپرست با بیان این که ایران بارها اعلام کرده‌ که به دنبال فعالیت‌های صلح آمیز هسته‌ای در عرصه بین الملل است خاطر نشان کرد: ما تمام فعالیت‌های هسته‌ای خود را صلح آمیز می‌دانیم و صریحا اعلام کردیم که به معاهده NPT پایبند بوده و با هر گونه فعالیت‌های هسته‌ای نظامی مخالف هستیم.

وی خاطر نشان کرد: بالاترین مرجع رسمی کشور ما مقام معظم رهبری فعالیت‌های هسته‌ای نظامی را حرام اعلام کرده‌اند و همچنین ما همواره برگزار کننده کنفرانس‌های خلع سلاح هسته‌ای در منطقه بوده‌ایم اما مقامات غربی در مقابل رژیم صهیونیستی که دارنده سلاح هسته‌ای در منطقه است سکوت اختیار کرده‌اند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در مورد زمان و مکان مذاکرات ایران و 1+5 ادامه داد: بحث مذاکرات ایران و 1+5 توسط جلیلی دبیرشورای عالی امنیت ملی کشورمان و تیم مذاکره کننده هسته‌ای صورت می گیرد و ما پیشنهاد خود را به طرف غربی ارائه کرده‌ایم و هنوز زمان و مکان مذاکرات مشخص نشده است.

مهمانپرست خاطرنشان کرد: اگر طرف غربی با رویکردی مناسب و سازنده وارد مذاکرات با ایران شود در این صورت مذاکرات موفقیت آمیز خواهد بود.
/27212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 273545

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =