۰ نفر
۹ بهمن ۱۳۹۱ - ۲۳:۳۰

کارشناسان اقتصادی بر این اعتقادند که آفریقا مقصد مهمترین سرمایه‌گذاری‌های جهانی خواهد بود.

وقتی نام آفریقا را می‌شنویم، قاره‌ای در ذهن‌مان متداعی می‌شود که فقر و بحران‌های اقتصادی در آن موج می‌زند و اثری از آبادانی در آن پیدا نیست. اما کارشناسان از روزهای روشن برای آفریقا خبر می‌دهند.

به گزارش خبرآنلاین اقتصاددانان می‌گویند آفریقا با ریتم رشد سالیانۀ 5% از 10 سال پیش تاکنون وارد روند جهانی‌سازی شده و در این مسیر گامهای مهمی برداشته است؛ اما در میان همۀ چشم‌اندازهای منفی قارۀ سیاه، واقعیات اقتصادی نادیده می‌شود. مثلاً اینکه آفریقا با 720 میلیون کاربر، بالاتری میزان مشترکین تلفن همراه را دارد، رقمی بیش از اتحادیه اروپا و پیش بینی می‌شود تا سال 2015 این رقم به 900 میلیون نفر برسد. این در حالی است که در سال 2006 شمار کاربران تلفن همراه به 200 میلیون نفر می‌رسید.

به گزارش خبرآنلاین طبق اعلام بانک توسعۀ آفریقا، رشد اقتصادی در آفریقای سیاه در سال 2013 به 5.25% یعنی دو برابر پیش بینی صندوق بین المللی پول خواهد رسید. 
3152 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 273582

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام EU ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۰
    25 2
    یه کار خوبی که این غربی ها بلدند همین درست کردن یه جاهایی بنام " بهشت سرمایه گذاری" است اینطوری مردم کشور های خودشون را از هجوم پول های سرگردان و مخرب( تورم زا و...) نجات می بخشند و در عین حال به رشد و توسعه هم کمک می کنند.