ایسنا نوشت:

قیمت خودروهای پرتیراژ داخلی در بازار باز هم افزایش یافته است. نمایندگی‌های فروش طولانی شدن توقف عرضه از سوی خودروسازان را دلیل این موضوع اعلام می‌کنند.

 در حال حاضر در برخی نمایندگی‌های فروش محصولات گروه خودروسازی سایپا، خودروی سایپا 111 به قیمت حدود 16 میلیون و 500 هزار تومان عرضه می‌شود. این در حالی است که قیمت رسمی این خودرو 11 میلیون و 780 هزار تومان تعیین شده است.

سایپا SL 131 نیز به قیمت حدود 15 میلیون و 200 هزار تومان و SX 131 نیز به قیمت حدود 16 میلیون و 300 هزار تومان به فروش می‌رسد. البته قیمت رسمی SL 131 معادل 11 میلیون و 540 هزار تومان و SX 131 نیز 11 میلیون و 940 هزار تومان تعیین شده است.

قیمت تیبا نیز به حدود 20 میلیون تومان رسیده است. البته قیمت رسمی این خودرو 15 میلیون و 430 هزار تومان تعیین شده است. تندر 90 مدل E2 پارس خودرو نیز به قیمت حدود 33 میلیون و 500 هزار تومان عرضه می‌شود. البته قیمت رسمی این خودرو 21 میلیون و 50 هزار تومان تعیین شده است.

مگان 2000 با دنده اتوماتیک نیز به قیمت حدود 76 میلیون تومان به فروش می‌رسد. این در حالی است که قیمت رسمی این خودرو 57 میلیون و 580 هزار تومان است. ماکسیما نیز به قیمت حدود 105 میلیون تومان عرضه می‌شود. البته قیمت رسمی این خودرو 85 میلیون تومان تعیین شده است.

در گروه محصولات ایران خودرو نیز خودروی پژو 206 در نمایندگی‌های فروش موجود نیست. پژو 206 صندوق‌دار نیز در مدل V9 آن به قیمت حدود 49 میلیون تومان و مدل V8 نیز حدود 41 میلیون تومان به فروش می‌رسد. البته قیمت رسمی مدل V9 حدود 26 میلیون و 370 هزار تومان و مدل V8 نیز 22 میلیون و 690 هزار تومان است.

قیمت تندر 90 ایران خودرو نیز افزایش یافته و در مدل E2 این خودرو به حدود 33 میلیون تومان رسیده است. این در حالی است که قیمت رسمی تندر 90 E2 ایران خودرو 21 میلیون تومان تعیین شده است.

پژو 405 نیز به قیمت حدود 22 میلیون و 500 هزار تومان عرضه می‌شود. البته قیمت مصوب این خودرو 15 میلیون و 580 هزار تومان است. قیمت پژو پارس سال نیز به حدود 32 میلیون تومان رسیده است. قیمت رسمی این خودرو حدود 23 میلیون تومان تعیین شده است.

قیمت‌های یاد شده مربوط به مدل پایه و تک‌سوز این خودروهاست. با توجه به قطع عرضه از سوی خودروسازان و برخی ضعف‌های نظارتی، این قیمت‌ها در نمایندگی‌های فروش مختلف مقداری متفاوت است.

3131

کد خبر 273823

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 23
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۰
    327 2
    دو ساله جمع میکنم امسال ماشین بخرم ....ماشین حساب در آوردم حساب کردم تا دو ساله دیگه هم باید کار کنم تا ارزونترینشو بگیرم تازه اگه همین قیمت بمونه...فک کنم بیخیال شم بهتره
    • مقیم مرکز US ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۰
      38 36
      با این وضع بهتره هر کی برگرده شهر خودش
  • بدون نام IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۰
    258 1
    این قیمت رسمی رو باید از کجا تهیه کرد؟ راهش اینه که گمرک ماشین های خارجی برداشته بشه تا این داخلی ها به فکر ارتقای کیفیت بیفتن
    • بدون نام IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۰
      128 2
      من از حرف این دوست عزیزم خیلی خوشم اومد درواقع بعلت نبود رقابت ، کیفیت پایین تر می آد باید در کشور در زمینه خودروسازی یا واردات خودرو یک رقابت بوجود بیاد تا به فکر بردن رقبا باشند .
    • بدون نام EU ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۰
      31 25
      کی از کیفیت حرف زد.همونی که تولید میکنن رو قیمتشو ثابت نگه دارن کیفیت پیشکش.
    • فرهاد IR ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۱
      45 2
      آقا وقتی این همه خودروساز با کیفیت تو دنیاست که نزدیک صدسال سابقه دارن چرا ما سرمایه هدر بدیم که تولید کنیم؟ بریم همین سرمایه رو بذاریم رو صنایع دستی و تولیدات باغی و محصولات کشاورزی مون بخدا به مراتب سودش از بنز آلمان بیشتره. خدا به ما زمین داده، چهارفصل همزمان داریم، کشور ما باید اولین در زمینه تولیدات کشاورزی باشه. این همه استعداد هنری و این همه صنایع بی بدیل هنری، این همه انرژی خورشیدی با 250 روز آفتابی، این همه گاز و نفت و منابع! چرا ما رو پتانسیل های خودمون سرمایه گذاری نمی کنیم!؟ میدونید سود فرش ما میتونه چندبرابر سوددهی صنایع عظیم آلمان باشه!؟
  • بدون نام PL ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۰
    128 1
    تیبا یه زمانی قرار بود ارزون ترین باشه اما....
  • آرش IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۰
    300 4
    اگر پراید 30 میلیون و همین تیبا 50 میلیون شود هنوز مردمی از سرزمین ایران هستند که جلوی در سایپا واسه ثبت نامش صف بکشن .
    • بدون نام IR ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۰
      54 4
      آرش جان بهتر بود ميگفتي كه اگه پراید 30 میلیون و همین تیبا 50 میلیون شود، مردم بيشتر علاقه مند ميشن كه زود يه ماشين بخرن. اون وقت صفهاي طولاني تري تشكيل ميشه و قيمت ها هم بالاتر ميره. خدا رو چه ديدي شايد ماشين پرايد من هم برسه به 50 ميليون!
    • بدون نام IR ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۰
      49 3
      چی کار کنیم؟ اگر 30 سال دیگر کار کنیم و پس انداز کنیم خرید خانه در تهران شبیه یک رویای دست نیافتنی است. تمام سهم ما از این دنیا، تنها یک پراید میتونه باشد که الان با افزایش قیمت ها حتی همون را هم نمی تونم بخرم
    • وحید US ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۲
      5 1
      آره به خدا وقتی تو این مملکت یه چیزی گرون میشه مردم واسه خریدنش بیشتر ترغیب میشن فردا قیمت همین پراید بالا 15 میلیون اعلام میشه و مردم واسه خریدنش سرو دست میشکنن
  • بدون نام IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۰
    74 1
    از مزایای هدفمندی اینه که فقط پول دارها ماشین سوارشن در نتیجه الودگی کم بشه
  • بدون نام IR ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۰
    69 1
    مدیر عامل تویوتا گفته که ای کاش جای مدیر عامل ایران خودرو بودم یه خورده که فکر کردم دیدم راست گفته بنده خدا
  • بدون نام IR ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۰
    72 0
    مردم این ماشینارو نخرید تا با این قیمتها ماشینا رو دستشون باد کنه
  • بهزاد IR ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۰
    51 1
    خدمت دوست عزیزمون آرش عرض کنم که تو کل دنیا ماشین جز ملزومات زندگیه با توجه به اینکه ناوگان حمل و نقل عمومی کاملی دارن! چه برسه به اینکه ایران تو زمینه حمل ونقل عمومی کلی مشکلات داره وسیله تجملاتی نیست که از مردم انتظار داشته باشیم نرن و نخرن آقا مشکل از جای دیگه است,تا وقتی که بازار در انحصار یه قشر خاص باشه اوضاع همینه تا وقتی من بتونم یه کالایی رو گرون تر از اون چیزی که هست بفروشم و هیچ نظارتی رو کارم نباشه مرض دارم بیام با قیمت پایین بفروشمش!!! چاره کار آزاد شدن واردات خودرو است!!!! همین وبس با تشکر
  • ق.ا IR ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۰
    39 1
    باید واردات خودروهای خارجی افزایش پیدا کنه تا....
  • مهدی IR ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۰
    54 3
    یکی نیست بگه وقتی ماشین اینقدر گرون بشه مسکن دار شدن واسه خیلیا رویا میشه مگه میشه مثلا پراید بشه 30 میلیون بعد با 100 میلیون بشه خونه خرید خدایا به مردم ما فرهنگ تحریم جنس گران را عطا کن تا همه چی اوکی بشه...
  • دکتر کدخدا IR ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۰
    27 16
    دوست عزیزم، راه حلش اینه که ماشین نخری. به حد کافی وسیله نقلیه عمومی وجود دارد و با قیمت مفت برای حمل و نقل. فروشنده باید خسته شود. قیمت واقعی تیبا 5 میلیون و قیمت واقعی 206 10 میلیون و تندر 9 میلیون
  • ali US ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۰
    59 0
    مدیرعامل سایپا میگه ماداریم خودرو رادرعراق 17میلیون تومان میفروشیم اینونمیگه که ارزش پول ما نسبت به پول عراق دوبرارونیم کاسته شده است درواقع اون مشتری عراقی خودرورابه همان قیمت قبلی بلکه ارزانترازسال قبل وباپول واحدخودخریداری میکنه اینها بااین حرفها مردم ایران راعده ای بیسوادمیپنداردچطورماتاقبل ازنوسانات ارز درتولیدخودرو خودکفابودیم ولی الان قیمت ارز درقیمت خودرو تاثیردارد این یعنی درهمه این سالها که به بهانه اشتغال وخودکفایی خودرو رادرانحصارگرفته بودند به همه ایرانیان دروغ میگفتندکه خودکفاشده ایم البته مقصرمدیرعامل سایپاوشرکتهای داخلی دیگرنیست بلکه مقصر دولت و مسولین میباشند که انحصارخودرورادراختیارعده ای قرارداده اندوالی.......
  • جبار IR ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۰
    43 6
    قیمت واقعی پراید 60 میلیونه
  • بدون نام IR ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۱
    24 7
    قیمت خودرو برای مرفهین بی درد مهم نیست هر چقدر گرانتر شود آنها خوشحال تر می شوند
    • فرهاد IR ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۱
      23 0
      سودی که یک طلافروش و یا بنگاه دار ماشین از سرمایه ی خودش میکنه، به مراتب بیشتر از سرمایه ی حاصل از تورم و اوضاع بد اقتصادیه دوست عزیز. در واقع افزایش نقدینگی صرف پر کردن افزایش تورم میشه. ولی بدا بحال حقوق بگیران که برای جای خالی که از تورم میمونه، درآمدی از تورم حاصل نمیشه.
  • بدون نام US ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۱
    19 0
    چرا و به چه دلیل خودروی که 90 درصد قیمت ان چند ماه پیش بصورت پیش فروش ثبت نام کردم تا در بهمن 91 تحویل بگیرم نمایندگی مراجعه کردم میگه باید صبر کنی تا قیمت های جدید ابلاغ شود اگه قرار بود به قیمتی که در اینده تدوین میشه بخرم مگه نمی تونستم برم تو بازار بخرم یا پولم را جایی دیگه سرمایه گذاری کنم که خورو ساز از پول کارگری من در این چند ماه استفاده ببرد و بگوئید سود مشارکت به تو پرداخت شده؟ ایا نرخ تورم تو این چندماه 12 درصد بوده؟ اعمال این قانون اون هم برای خودروهای تحویلی بهمن یک نوع کلاهبرداری مشهود است ایا در میان متصدیان قانون کسی هست به این نوع زورگیری عکس العمل نشان دهد؟

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین