۰ نفر
۱۱ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۱:۲۶

جان کری روز جمعه با اکثریت آرای کنگره وزیر امور خارجه آمریکا شد و هیلاری کلینتون پس از چهار سال با کرسی وزارت خارجه خداحافظی می کند.

به گزارش خبر آنلاین، به نقل از آسوشیتدپرس کنگره آمریکا با نود و چهار رای موافق در برابر سه رای مخالف ، جان کری را برای تصدی سمت وزارت خارجه تایید کرد . در همین حال هیلاری کلینتون آخرین کنفرانس مطبوعاتی خود را به صورت مجازی با رسانه ها برگزار کرد.
کلینتون پس از چهار سال در پست وزارت امور خارجه آمریکا در آخرین کنفرانس مطبوعاتی خود اعلام کرد که بزرگترین پشیمانی در طی سال های وزارتش حادثه بنغازی بوده است. و اعلام کر د: « در این لحظه، به هیچ وجه به این موضوع فکر نمی کنم. می خواهم به وزیر خارجه بودن پایان دهم و بیست سال محرومیت از خواب را جبران کنم».
این رویداد رسانه‌ای بخشی از رشته کنفرانس‌ها،‌ گفتگوها با مطبوعات آمریکا و مراسم خداحافظی بود که این هفته برای کلینتون برنامه ریزی شده است. او قرار است روز جمعه از سمت وزیر امور خارجه آمریکا کنار برود و جای خود را به جان کری بدهد. در همین زمینه واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری فر انسه نوشت:  این سیاستمدار شصت و پنج ساله که در اوج محبوبیتش به سر می برد و از او به عنوان «ستاره راک وزارت امور خارجه» نام برده شده است،‌ وزارت امور خارجه آمریکا را پس از سفر به صد و دوازده کشور و طی بیش از یک و نیم میلیون کیلومتر مسافت با هواپیما که رکود محسوب می شود، ترک می کند. به گزارش خبر آنلاین ، باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا ماه گذشته کری را برای به عهده گرفتن سمت وزارت امور خارجه این کشور معرفی کرده بود.
پیش بینی می شود کلینتون شصت و پنج ساله روز جمعه درحالی از این سمت کنار برود که همچنان تردیدهایی وجود دارد مبنی بر اینکه آیا وی در سال دو هزار و شانزده برای رقابت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نامزد خواهد شد یا خیر .

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 274025

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =