بازیگر «خاکستر و برف» می‌گوید به خاطر بازی در این فیلم سینمایی 15 کیلو به وزنش اضافه و نقش مردی 15 سال بیشتر از سن خود را بازی کرد.

بهناز شیربانی: نشست رسانه‌ای فیلم سینمایی «خاکستر و برف» دوشنبه عصر با حضور روح‌الله سهرابی کارگردان، فرهاد گلی تهیه‌کننده، کامبیز دیرباز و قربان نجفی بازیگران و نقی نعمتی تدوینگر در برج میلاد برگزار شد.

 

در ابتدای این نشست روح‌الله سهرابی با اشاره به فیلم بلند قبلی خود «محدوده ابری»گفت: «فیلم «خاکستر و برف» دومین اثر بلند سینمایی من است که با هزینه شخصی ساخته شد. ما بدون حمایت از هیچ ارگانی بجز بنیاد روایت این فیلم را ساختیم.»

 

در ادامه این نشست فرهاد گلی تهیه‌کننده گفت: «سال 89 قرار بود فیلم دیگری به نام «بامداد»را تولید کنیم، اما به طرح «خاکستر و برف» رسیدیم و ساخت آن فیلم منتفی شد.»

 

سهرابی در ادامه در پاسخ به این سئوال که چرا در فیلمش غیرمستقیم به موضوع جنگ پرداخته، گفت: «اولین دلیلش هزینه زیاد ساخت فیلم جنگی بود  و دلیل دوم این است که حقیقتا ضرورتی برای به تصویر کشیدن خود جنگ ندیدم  و سعی کردم با دیالوگ‌هایی غیرمستقیم به موضوع جنگ بپردازم. نمی‌دانم در این مسیر چقدر موفق شده‌ام.» 

 

در ادامه سهرابی از قول میترا حجار بازیگر فیلم «خاکستر و برف» از جمعیت حاضر در سالن به دلیل حضور نداشتن در جلسه عذر خواهی کرد و گفت: «میترا حجار سینه‌پهلو کرده و از من خواست از همه شما به خاطر نبودنش در این نشست عذرخواهی کنم.»

 

کامبیز دیرباز دیگر بازیگر «خاکستر و برف» که برای بازی در این فیلم 15 کیلو  به وزنش اضافه کرد، گفت: «برای من 15 کیلو چاق شدن سخت نبود. سختی را الان می کشم که مجبورم دوباره به وزن سابقم برگردم.»
 

او ادامه داد: «دغدغه خود من بازی در فیلم‌هایی است  که مسئله جنگ را مطرح می کنند و در این فیلم به نوعی بازی نکردن را تجربه کردم. این نقش برای من تازگی داشت. وقتی با آن گریم به صورتم نگاه می کردم، گاهی خودم را نمی شناختم»

 

قربان نجفی یکی دیگر از بازیگران فیلم در ادامه درباره انتخاب نقش‌هایش گفت: «من بیشتر نقش آدم‌های آرام را بازی می‌کنم، اما تمایل خودم حضور در شخصیت‌های خاکستری و پیچیده است.»

 

سهرابی در ادامه از فیلم‌های «آژانس شیشه‌ای» و «دیوانه‌ای از قفس پرید» به عنوان دو فیلم مورد علاقه خود در ژانر دفاع مقدس نام برد.

 

در ادامه نشست دیرباز گفت: «من در هر کاری به دنبال تجربه کردن هستم. در سریال «در چشم باد» نقش یک پیرمرد 70 ساله را بازی کردم و در فیلم «خاکستر و برف» نقش کسی که 15 سال از خودم بزرگتر است. من هیچ تصوری از 15 سال دیگرم ندارم، اما می توان آن را با تخیل بازی کرد. شاید یکی از دلایل اضافه وزن این باشد که در سن بالا آدم گاهی دچار اضافه وزن می شود و به نظر من تپلی بد نیست و خیلی هم با نمک است!»

 

نقی نعمتی تدوینگر نیز در ادامه نشست گفت: «به خاطر چند سال دوستی با روح الله سهرابی تدوین این کار را انجام دادم و چون خودم فیلمسازم عموما اصرار بر تدوین فیلم کسی را ندارم، اما از حضور در این فیلم لذت بردم و تجربه خوبی بود.»

«خاکستر و برف» داستان احسان است که پس از 25 سال به ایران برمی‌گردد تا با صمیمی‌ترین دوست خود که زندگی‌اش را مدیون اوست برای آخرین بار تجدید دیدار کند و همین مسئله، اتفاقات ناخواسته دیگری را برای او رقم می‌زند.
 

سیامک ادیب، محمدباقر صفانور، ژیلا شاهی، نصرت شاه‌نظری، ‌وجیهه لقمانی، اسماعیل زنگل گیاه، سید مهدی سجادپور و حسین مسلمی نائینی دیگر بازیگران این فیلم هستند.
 

58247

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 275150

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علیرضا IR ۰۲:۳۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۷
    2 1
    اصولاً یه بازیگر برای هر چه بهتر شدن نقشش نهایت تلاشش رو میکنه. خیلی ها از تمام وجودشون مایع میزارن(در پاسخ به سختی کم کردن وزن که البته کار سختیه اما یه بازیگر وقتی این عرصه رو انتخاب کرده مثل همه ی عرصه های دیگه باید از وجودش مایه بزاره). این اضافه کردن وزن واسم نکته ی جالبی بود و یاد یکی از بازیگران مورد علاقم افتادم. Christian Bale برای فیلم The Machinist نزدیک به 30 کیلو وزن کم کرد و بلافاصله بعد از اون به خاطر بازی در Batman Begins 50 کیلو به وزنش اضافه کرد. همین اتفاق به خاطر فیلم برداری پشت سر هم Rescue Down و The Dark Knight تکرار شد.