کارلوس کروش که مهمان برنامه 90 بود گفت تیم ملی حتما لبنان را می برد!

به گزارش خبرآنلاین ؛ کارلوس کروش که برای بازی با لبنان و از سری بازی های انتخابی جام ملتهای آسیاب 2015 تقریبا همه سرمایه فوتبال ایران را به اردو دعوت کرده است می گوید برنده بازی با حریف نه چندان قدرتمند عربی مان می شویم.کروش در این برنامه گفت:« مطمئنا برنده بازی با لبنان می شویم. قطعا هیچ مسابقه ای مثل مسابقه قبلش نیست. این بازی برای ما اهمیت ویژه ای دارد. این یک شروع مجدد است برای ما و همیشه بازی های اول اهمیت بیشتری دارند.» کارلوس در این گفت و گو تاکید کرد به دلیل خستگی به 3 بازیکن لژیونرش یعنی دژاگه ، شجاعی و قوچان نژاد در تمرینات فشار نمی آورد اما این 3 برای بازی چهارشنبه حتما آماده خواهند بود. او از بازیکنانش برای کیفیت وروحیه بالای شان هم تشکر کرد و اصرار داشت نتیجه بازی اخر ایران با لبنان باعث شده بازیکنان انگیزه بیشتری داشته باشند. او سپس درباره هواداران گفت:« باید طوری بازی کنیم که نشان دهیم لایق حمایت هواداران مان هستیم. با این طرفدارانی که داریم شایستگی فوتبال ما بردن لبنان و هر حریفی است. راستش اگر ژاپن را از بازی های مقدماتی آسیا کنار بگذاریم تقریبا باقی تیم ها مثل هم بودند و همه تیم ها باخت در این بازی ها را تجربه کرده اند. ما الان 3 بازی آخر را در پیش داریم و باید برای آن بازی ها آماده شویم.»
او درباره زیاد شدن انتقادات از عملکردش هم گفت:« این طبیعی است. در ایران و همه جای دنیا وقتی تیمی نتیجه نگیرد از مربی اش انتقاد می کنند. ما باید شنونده این انتقادها باشیم و سعی کنیم با عملکرد درست مان ، توقعات را برطرف کنیم.»
او در پاسخ به این سئوال که حضورش در فوتبال ایران آیا حاصلی هم داشته ؟ می گوید:« من شاید در کوتاه مدت بتوانم اثر داشته باشم اما برای اثرگذاری بزرگ نیاز به ساختار سازی دارد. راستش من از نتایج تیم در بازی با لبنان و ازبکستان راضی نیستم. این کافی نیست که بگویم ما در بازی با لبنان به دلیل همه مشکلاتی که داشتیم ، مستحق باخت نبودیم یا از مشکلات داوری بگویم. مهم این است که ما نتیجه نگرفتیم اما فکر می کنم نکاتی هست که می توانیم به آنها امیدوار باشیم.»
سرمربی تیم ملی در پاسخ به اینکه اشتباهات داوری در بازی رفت با ازبکستان به کمک تیم ملی آمده بود هم گفت:« داور در زمین هست که عدالت را اجرا کند نه اینکه لطفش باعث برد ما شود یا تیم حریف. من در ازای این 30 سال حضور در فوتبال حرفه ای هنوز درک نکردم که چطور برای بازی ما با کره از سنگاپور داوری را می گذارند که حتی لیگ حرفه ای هم ندارد و برای مثال برای بازی آینده ما با لبنان از ژاپن صاحب فوتبال داور می آورند. درحالی که بازی ما با کره مهمترین بازی آن روز مقدماتی جام جهانی بود.»
اما آیا کارلوس بازیکنی برای ایران ساخته که اگر روزی از ایران رفت به ساخت آن نسل ببالیم؟ او می گوید:«وظیفه من مربیگری است و بازیکن سازی. ولی قدم جادویی نمی توانم برای تان بردارم. نمی توانم سطح بازیکنان را خیلی بالا ببرم. برویم به غرب آسیا این بازیها فرصت خوبی بود که ما بازیکنانی بیاوریم که آینده فوتبال ایران را بسازند . من فرصتی را برای دعوت از جوانان از دست ندادم . خیلی از بازیکنان مثل انصاری فرد یا حقیقی و ... را من دعوت کردم به تیم ملی. ولی این قضیه فرق می کند وقتی در بازی های انتخابی جام جهانی هستی چون برای 3 امتیاز مهم می جنگی نمی توانی با بازیکنان کم تجربه ، ریسک کنی. من باید از بهترین ها استفاده کنم. بازیکنانی که شانس ما را بالا می برند نه بازیکنی که نیاز به تجربه دارد.»
بحث رحمتی را هم کروش اینگونه بست:« من نمی خواهم درباره بازیکنانی که از تیم ملی خداحافظی کردند حرف بزنند. گلر اولم رحمان احمدی است و 3 گلر جوان هم دارم که برای آینده می درخشند. چرا باید درباره بازیکنی حرف بزنم که تصمیمی شخصی گرفته و من در تصمیمش سهیم نبودم. برای چه باید در این باره در مکانی عمومی حرف بزنم؟ این برداشت شماست که من از خداحافظی مهدی رحمتی استقبال کردم اما نظر شما محترم ولی با واقعیت تطبیق ندارد.»
او درباره آمارهای مجید جلالی از آنالیز بازی های تیم ملی هم گفت:« این آمار مسئله جالبی هستند. اعداد همیشه اعداد هستند. من معیار این تحقیق را نمی دانم ولی این اعداد که هست ، را می بینم ولی سورپرایز نشدم. عنوان تکنیکی و تاکتیکی و سالم بودن پاس ها خیلی مهم است ولی نباید انتقاد کنیم دنبال پیدا کردن مقصر باشیم . باید دنبال راه حل باشیم. وقتی من گفتم باید یک برنامه دقیق داشته باشیم باید دنبال همین چیز ها باشیم . چون معتقدم ملی پوشان ما در اردوها جمع نمی شوند که برای بازی لیگ آماده شوند . ما باید برای بازی های بین المللی آماده شویم.اما شرایط دیگر تیم های آسیایی هم خیلی فرقی با ما ندارند. اگر اعدادمان را با هم رده های مان مقایسه کنیم ، خیلی فرقی ندارد. البته ما باید ببینیم از خودمان چه توقعی داریم؟ می خواهیم تیمی پایین تر از فوتبال بین المللی باشیم یا خیلی بالاتر. این انتخاب شماست. اگر می خواهید سطح پایین باشید من احترام می گذارم . اگر رشد می خواهید ، چیزی که می توانم بگویم این است که باید سخت کار کنیم. الان وقت مناسبی نیست برای حرف زدن درباره این حرف ها.»
او درباره اعتراض پرسپولیسی ها به تعداد ملی پوشان شان گفت:«نه این نگرش درستی نیست که بگوییم چرا از این دو تیم دعوت نکردیم. فکر می کنم این درست نیست که فقط از استقلال و پرسپولیس می گویید. بحث باشگاهی باید از تیم ملی جدا باشد. متاسفانه این فصل مشکلات زیادی از باشگاه ها به تیم ملی وارد شد. من در چند کشور مربی بودم و می گویم هیچ جا بحث ها و حساسیت های رنگی و باشگاهی را به تیم ملی نمی آورند.»
سرمربی تیم ملی درباره اینکه می گویند نگاهی از بالا به پایین به فوتبال ایران دارد و برخورد تندی با یکسری از همکارانش داشته ، می گوید:«من فکرنمی کنم این حرف درست باشد. از ابتدای ورودم سعی کردم برنامه ریزی داشته باشم. یکی از دلایل این مسائل و نتایج ، نداشتن هارمونی لازم است برای یک نظم. اصولا در اروپا هم از ماه سپتامبر ، اکتبر و نوامبر بازی های ملی زیادی هست . در آسیا چون بازی های غرب آسیا، کشورهای عربی و جام باشگاه ها را در این فصل دارید. مثلا بازیهای مقدماتی جام ملتها در برنامه ما نبود اما مجبوریم بازی کنیم .»
4141

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 275189

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امير تبريز اوغلي IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۷
    12 7
    ايشااله ايجاد ميكني