۰ نفر
۱۹ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۱:۲۲

فارس نوشت:

 سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تأیید کرد که مخالفان سوریه به دنبال افتتاح دفاتری در «واشنگتن» و «نیویورک» هستند و گفت که دولت آمریکا از این اقدام آنها حمایت می‌کند.
به گزارش «الحریت»، «ویکتوریا نولاند»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، روز چهارشنبه تأیید کرد که ائتلاف مخالفان سوری به دنبال افتتاح دفاتری در «واشنگتن‌» و «نیویورک» هستند و گفت که آمریکا از این اقدام آنها حمایت می‌کند.

بر اساس این گزارش، گرچه مخالفان به دنبال گشایش دفاتری در واشنگتن و نیویورک هستند اما سفارت سوریه در واشنگتن در اختیار این ائتلاف به رهبری «احمد معاذالخطیب» قرار نخواهد گرفت.

نولاند ضمن حمایت از این اقدام مخالفان سوری، تصریح کرد: ما با شورای مخالفان سوریه درباره افتتاح یک دفتر در واشنگتن وارد مذاکره شدیم. در خصوص افتتاح یک دفتر در نیویورک هم بحث کردیم و ما از آن نیز حمایت می‌کنیم.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همچنین تأیید کرد که شورای مخالفان سوریه، «نجیب الغضبان» یک استاد آمریکایی سوری الاصل را که در دانشگاه «آرکانزاس» علوم سیاسی تدریس می‌کند بعنوان نماینده خود در آمریکا تعیین کرده است.

واشنگتن سال گذشته، ائتلاف مخالفان سوریه را بعنوان تنها نماینده قانونی مردم سوریه به رسمیت شناخت و از آن زمان به همکاری با این ائتلاف پرداخته تا «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه را خلع قدرت کنند.

خطیب اخیراً از اسد خواسته تا به «فاروق الشارع» معاون رئیس‌جمهوری سوریه اجازه دهد تا گفت‌وگوهای صلح با مخالفان را آغاز کند تا به این وسیله ناآرامی‌ها در این کشور ک8 به کشته شدن 60 هزار نفر منتهی شده، پایان پیدا کند.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 275643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۹
    1 2
    بهتر بود اول یک دفتر تو اسراییل افتتاح کنند.