۰ نفر
۲۰ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۸:۲۱

ایرنا نوشت:

منابع رسانه ای چین روز جمعه فاش کردند، یک فرستاده ویژه ˈ کیم جونگ اون ˈ رهبر کره شمالی به پکن سفر کرده است.
درحالی که منابع رسمی تاکنون دراین مورد سخنی نگفته اند، مطبوعات با اشاره به این ماموریت نوشتند جزییات زیادی درباره این سفر که از روز گذشته آغاز شده در دست نیست.

روزنامه گلوبال تایمز افزود، کره شمالی با اعزام این فرستاده به دنبال حمایت های چین برای جلوگیری از تحریم های جدید علیه این کشور است.

این در شرایطی است که ژاپن امروز اعلام کرد به طور یکجانبه تحریم های تازه ای علیه کره شمالی اعمال خواهد کرد.

دولت ژاپن تاکنون شش سازمان و شرکت از کره شمالی را به دلیل پرتاب راکت ماهواره بر در دی ماه امسال تحریم کرده است.

گلوبال تایمز نوشت، دستیابی به اطلاعات درباره سفر فرستاده ویژه رهبر کره شمالی کار دشواری است زیرا اصولا این موارد بین پکن و پیونگ یانگ محرمانه است.

سفر فرستاده کره شمالی در واقع نخستین رایزنی رودرو بین پکن و پیونگ یانگ پس از تصویب قطعنامه سه هفته پیش شورای امنیت علیه پرتاب راکت دوربرد این کشور محسوب می شود.

به گزارش منابع رسانه ای، احتمالا کره شمالی می خواهد بداند چین درباره برنامه آزمایش جدید هسته ای این کشور چه واکنشی خواهد داشت.

کره جنوبی هم اعلام کرده در یک هفته آینده علیه سازمان ها و افرادی از کره شمالی که سازمان ملل نام آنها را اعلام کرده محدودیت هایی در نظر خواهدگرفت.

این در حالیست که مقام های کره شمالی نیز گفته اند اگر کره جنوبی چنین محدودیت هایی در نظر بگیرد احتمالا مجتمع صنعتی کایه سونگ در مرز دو کره را که محل فعالیت هزاران شرکت کره ای است تعطیل خواهند کرد.

کره جنوبی و آمریکا از یک سو و کره شمالی از سوی دیگر طی هفته های اخیر همچنان درحال تهدید و هشدار علیه یکدیگر هستند.

کره جنوبی مدعی است اطلاعات دریافتی و تصاویر تازه ماهواره ای نشان از آمادگی کره شمالی برای سومین آزمایش هسته ای دارد.

البته رهبران کره شمالی نیز برنامه هسته ای خود را پنهان نکرده اند. مقام های پیونگ یانگ پس از آنکه حدود سه هفته قبل شورای امنیت تحت فشار آمریکا کشورشان را بخاطر پرتاب یک راکت ماهواره بر محکوم کرد، تهدید کردند دیگر پای میز مذاکره برای خلع سلاح هسته ای نخواهند نشست و دست به آزمایش جدید اتمی نیز خواهند زد.

کره جنوبی و آمریکا هشدار داده اند که اگر کره شمالی به آزمایش اتمی دست بزند تحریم های تازه ای را علیه پیونگ یانگ اعمال خواهند کرد.

با این وصف کره شمالی در تازه ترین مورد تهدید کرده که تدابیر مقابله جویانه این کشور از آزمایش اتمی سخت تر خواهد بود.

از سوی دیگر چین بزرگترین متحدکره شمالی به هر دو طرف هشدار داده دراین اوضاع و احوال بجای تهدید،آرامش خود را حفظ کرده و خویشتندار باشند.

ˈ یانگ جیه چیˈ، وزیر خارجه چین در ارتباط تلفنی این هفته با ˈجان کری ˈ همتای آمریکایی خود دراین باره بحث و تبادل نظر کرد.

وزیر خارجه چین گفته است که باید راه درستی برای بهبود شرایط و کاستن از تنش ها و حراست ازصلح و ثبات در شبه جزیره کره پیدا کرد.

به این ترتیب چین نشان می دهد به دنبال تحریم علیه کره شمالی نیست و حتی احتمال می رود اگر قطعنامه جدیدی از سوی آمریکا در شورای امنیت مطرح شود، وتو کند.

وزیر خارجه چین به طرف آمریکایی گفته است که ما فقط به دنبال عاری سازی منطقه از سلاح هسته ای نیستیم بلکه حفظ صلح و ثبات آن برای پکن اهمیت زیادی دارد.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 275857

برچسب‌ها

اخبار ویژه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =