چاپ کتاب «جغرافیای خلیج فارس» شامل اسناد تاریخی معتبر درباره دریای خلیج فارس که قرار بود توسط سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح به چاپ برسد، به دلیل گرانی و کمبود کاغذ، به تعویق افتاده است.<BR>

مهر گزارش داد: جغرافیای خلیج فارس نام پروژه تحقیقاتی است که قرار است نتایج آن در قالب یک کتاب 230 صفحه‌ای توسط سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح به چاپ برسد. سیروس فخری و داوود امینی دو محقق و پژوهشگر حوزه جغرافیا هستند که این پروژه زیر نظر آن‌ها پیش رفته است.

عمده مطالب این کتاب درباره اقتصاد، تاریخ، سیاست، مسائل نظامی و استراتژیک و طبیعت دریای خلیج فارس است. کتاب مذکور در حال حاضر تمام مراحل پیش از چاپ را طی کرده و آماده انتشار است. اما به دلیل مشکلات مربوط به کاغذ که این روزها گریبان ناشران زیادی را گرفته، انتشار آن به تعویق افتاده است. انتشار کتاب «جغرافیای خلیج فارس» پیش از این هم به همین دلیل به تاخیر افتاده بود.

طرح کتاب «جغرافیای خلیج فارس» در کمیته تالیف و نشر سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح، تصویب و فعالیت‌های میدانی گردآوری اطلاعات برای تدوین این کتاب آغاز شد. با توجه به مناقشات موجود بین ایران و کشورهای عربی، این کتاب از نظر اسناد تاریخی، پاسخ محکمی به مدعیان بین‌المللی خواهد داد.

گفته شده است، این کتاب در نوبت انتشار قرار دارد ولی مانند کتاب‌های دیگر سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح و همچنین دیگر ناشران کشور که به دلیل گرانی و کمبود کاغذ، پشت مرحله چاپ مانده‌اند، همچنان در انتظار فرصت و زمانی مناسب برای انتشار به سر می‌برد.

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 275869

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام GB ۰۲:۵۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۱
    16 2
    کتاب چاپ کردن برای داخل ایران هیچ دردی را دوا نمی کند. باید در خارج از کشور نام خلیج فارس را زنده نگهداشت