۰ نفر
۲۱ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۸:۴۸

انتشارات ققنوس به تازگی یک کتاب خواندنی و پژوهشی در حوزه ادبیات با عنوان «آیین صورتگری» و کتابی در باب تاریخ آمریکا را تجدید چاپ کرده است.

به گزارش خبرآنلاین، «آیین صورتگری» با عنوان فرعی «تأملی در فرمالیسم و کاربرد آن در شعر معاصر» نوشته سهراب طاوسی و در موضوع زبان و ادبیات انتشارات ققنوس و با قیمت 9هزار تومان منتشر شد.

در توضیحات ناشر درباره کتاب می خوانیم: فرمالیسم یک نوع روش نگاه کردن به ادبیات است و ادبیات هم راهی برای شناخت زندگی به حساب می‌آید. این روش وقتی وارد متن زندگی می‌شود به انسان یادآوری می‌کند که از کنار هیچ رخدادی، حتی کوچک و به ظاهر بی‌اهمیت بی‌توجه نگذرد و وقتی وارد ادبیات می‌شود به خواننده می‌گوید که عذاب وجدان راسکولنیکف ( قهرمان داستان جنایت و مکافات داستایوفسکی) به همان اندازه مهم است که دکمه پالتوی رنگ و رو رفته‌اش. هر شعر در حقیقت تصویری از زندگی است و همان قدر که روابط درون این زندگی پیچیده و در هم تنیده است ساختارهای درون شعر نیز سر در گوش هم پچ پچ می‌کنند. در شعرهای ماندگار، این ساختارها مانند راه های یک لابیرنت به هم می‌پیوندند و ذهن خواننده گاهی جایی میان این راه‌ها جا می‌ماند. کتاب «آیین صورتگری» تلاشی است برای شناساندن تعریف و تاریخچه مفهومی ادبی به نام نقد ادبی فرمالیستی و به کار بردن آن در ادبیات معاصر ایران. در این کتاب به این فرضیه نادرست غربی‌ها که نقد فرمالیستی را محصول ادبیات غرب و بویژه حلقه چند متفکر دانشگاهی آمریکایی می‌داند با نگاه انتقادی پرداخته می‌شود. «آیین صورتگری » در 240 صفحه راهی بازار نشر شده است.

 

این ناشر همچنین کتاب «آمریکای باستان» نوشته کاترین ج. لانگ را با ترجمه فرید جواهر کلام و قیمت 7500 تومان تجدید چاپ کرده است. 

در شرح کتاب می خوانیم: «تاریخ‌ آمریکا پیش‌ از رسیدن‌ اروپائیان‌ به‌ آن‌جا تقریباً ناگفته‌ مانده‌ است‌ با این‌ همه‌ هر سال‌ بخش‌های‌ تازه‌ از آن‌ آشکار می‌گردد. نخستین‌ انسان‌هایی‌ که‌ به‌ قاره‌ آمریکا رسیدند، بخشی‌ از مردمانی‌ بودند که‌ به‌ آرامی‌ از آمریکا گذر کرده‌ و به‌ قاره‌های‌ دیگر رفته‌ بودند. پاره‌ای‌ از این‌ مردمان‌ حدود یکصد هزار سال‌ پیش‌ ابتدا به‌ آسیا و اروپا مهاجرت‌ کردند. کتاب‌ آمریکای‌ باستان‌ در 148 صفحه‌ با نثری‌ خواندنی‌ و ترجمه‌ای‌ روان‌ ماهیت‌ تاریخ‌ این‌ کشور پهناور را بر خوانندگان‌ و علاقه‌مندان‌ آشکار می‌سازد.»

این کتاب از مجموعه تاریخ جهان منتشر شده است؛ مجموعه ای که می کوشد چشم اندازی گسترده و ژرف از سیر تاریخ عرصه کند. این مجموعه با ارائه زمینه های فرهنگی رخدادهای تاریخی ، خواننده را میخکوب خود می سازد. « مجموعه تاریخ جهان» اندیشه های سیاسی فرهنگی و فلسفی تاثیر گذار را در گذر مشعل تمدن از بین النهرین و مصر باستان به یونان و روم اروپای قرون وسطی و دیگر تمدن های جهانی تا روزگار ما پی می گیرد. این مجموعه نه تنها برای آشنایی خوانند گان با مبانی تاریخ تدوین شده است، بلکه همچنین در پی آگاه ساختن آن ها از این واقعیت است که زندگیشان بخشی از سر گذشت کلی انسان هاست.

هر جلد از این مجموعه برداشتی جامع و روشن از یک دوره مهم تاریخی را به خواننده ارائه می کند.


 

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 275946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =