ترکیب نهایی تیم ملی کشتی فرنگی برای حضور در مسابقات جام جهانی 2013 تهران اعلام شد.

مهدی شیروانی/ ترکیب 20 نفره کشتی آزاد هم اعلام و قرار است قبل از شروع مسابقات جام جهانی این لیست نیز نهایی و قطعی شده و ترکیب 14 نفره به صورت رسمی اعلام شود . هرچند هنوز ترکیب نهایی تیم ملی کشتی آزاد اعلام نشده ولی آنچه مشخص است این که به غیر از رضا یزدانی (مصدومیت زانوی او در بازیهای المپیک 2012 – لندن باعث شد دیدارش را نیمه تمام رها کرده و دستش از مدال المپیک که حق مسلم او بود ، کوتاه ماند ، هنوز بهبود نیافته و تحت درمان است ) نام سایر آزادکاران المپیکی کشورمان همگی در لیست 20 نفره رسول خادم قرار دارد .
در نقطه مقابل و از جمع 6 کشتی گیر فرنگی کار ( ایران در وزن 74 کیلوی کشتی فرنگی موفق به کسب سهمیه المپیک نشد ) اعزامی به المپیک لندن ( که برای اولین بار در طول تاریخ کشتی فرنگی ایران موفق به کسب سه مدال طلای المپیک شدند ) فقط یک نفر ( بشیر باباجانزاده در 120 کیلو ) جزو نفرات شرکت کننده در جام جهانی است . اعلام لیست تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی کشورمان با اختلافی نمایان و کاملا مشهود ، بیانگر دو نگاه و شیوه متفاوت نزد سکانداران این دو تیم است که قطعا مبتکران و مجریان این دو روش و شیوه از تدبیر و نگاه خود دفاع کرده و برای تصمیمات خود دلایلی مطرح می سازند . تفاوت بسیار زیاد دو نوع نگرش و تصمیم گیری برای تیمهای ملی کشتی آزاد و فرنگی کشورمان جهت رویارویی با مدعیان حاضر در جام جهانی 2013 – تهران ، تفاسیر گوناگونی را به دنبال دارد .
مدافعان تصمیم محمد بنا و رسول جزینی معتقدند که کشتی فرنگی با بها دادن به غیر المپیکی ها ، حرکتی شجاعانه انجام داده و در راه پشتوانه سازی و آینده نگری گامی ارزنده برداشته اند که نتیجه این اقدام را می توان در آینده تیم ملی به نظاره و تماشا نشست . همانگونه که در سالهای گذشته نیز جوانگرائیهای کشتی فرنگی حسابگرانه بوده و ثمره آن را در سه دوره گذشته جام جهانی و بازیهای المپیک لندن مشاهده کردیم . 
اما مخالفان این تصمیم معتقدند غیبت المپیکی های کشتی فرنگی در جام جهانی پیش از آن که تصمیمی شجاعانه باشد ، بیانگر بی انضباطی حاکم بر اردوی کشتی فرنگی بعد از کناره گیری محمد بنا است. مزید بر اینکه با توجه به شرایط فعلی فدراسیون کشتی که منجر به کناره گیری محمد بنا شده ، برآورده ساختن توقعات و انتظارات عمومی از کشتی فرنگی بسیار بعید و دور از ذهن بوده و به همین دلیل رسول جزینی ( سرمربی موقت و مجری تمام برنامه ها و تدابیر محمد بنا ) برای این که بهانه ای مناسب جهت توجیه ناکامی های احتمالی جام جهانی تهران داشته باشد ، به المپیکی های خود استراحت داده است !
اما رسول خادم رعایت انضباط اردویی و مدارا با شاگردانش را در کنار هم مورد توجه قرار می دهد (حتی وقتی کشتی گیری به دلیل خستگی ناشی از حضور مستمر در تمرینات سنگین ، حرکتی احساسی و غیر ارادی از خود نشان می دهد ، او را کاملا از برنامه های خود حذف نکرده و با سعه صدر برخورد می کند ) و در شرایطی که حضور در تورنمنتهای بین المللی خارج از کشور برای آزادکاران مقدور نیست، حضور در جام جهانی را بهترین میدان تدارکاتی و رویارویی برای ملی پوشان المپیکی و جوانان آینده ساز کشتی آزاد می داند و در کنار المپیکی های خود گروهی از پشتوانه های مستعد را در جام جهانی به میدان می فرستد .
با توجه به تفاوت دو نگرش حاکم بر تیمهای ملی کشتی آزاد و فرنگی ایران شرکت کننده در جام جهانی 2013 – تهران ، باید تا روز 4 اسفند و خاتمه رقابتهای این دو رشته ، صبوری کنیم تا مشخص شود کدام یک از این دو نگاه و تصمیم به واقعیتهای موجود نزدیکتر بوده است .
43 43
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 276299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =