۰ نفر
۲۴ بهمن ۱۳۹۱ - ۲۱:۵۹

سید محسن هاشمی

وقتی جواد شمقدری(معاون امور سینمایی و امور سمعی و بصری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) از میز شرقی ساختمان بهارستان احکام علیرضا رئیسیان،سید ضیاءهاشمی،حسین زندباف، پرویز شیخ طادی و پوران درخشنده را امضا می کرد قطعا گمان برده بود که با همراهی اینان می تواند تتمه حضور خانه سینما در افکار و افواه سینماگران را از میان برچیند.امروز اما آن سینماگران نیز پس از گذشت یکسال از دریافت حکم دولتی برای ساماندهی صنوفی که روزگاری خود عضو و برخی مدیر اصنافش بوده اند، اندک اندک همه کنارگیری خود را از آن سراب، پنهانی و اشکارا اعلان می کنند.
دو ماه پس از صدور آن احکام دولتی در اسفند ماه سال گذشته،سید ضیا هاشمی و حسین زندباف به دیدار مشایی رفتند تا بلکه بتوانند بخشی از امکاناتی که معاونت سینمایی وعده اش را داده بود اما در انجامش ناتوان است را مطالبه کنند.
حسین زندباف در شانزدهم تیرماه امسال در مصاحبه ای اعلام می کند حاصل کار چند ماهه هیات ساماندهی صنوف یک اساسنامه تیپ است که به همه صنوف ارایه کرده ایم و انها را دعوت کرده ایم که برای ثبت قانونی به وزارت ارشاد مراجعه کنند.

هیات دولت خوانده ساماندهی صنوف با تکه چسبانی خام دستانه اساسنامه خانه سینما و اساسنامه تیپ انجمن های فرهنگی- هنری و با نگاه یک سویه دولتی گوی سبقت را از دیوان سالاری دولتی هم ربودند . آنها با افزودن چندین بند به اساسنامه تیپ انجمن های فرهنگی و هنری از جمله ضرورت حضور نماینده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را در تمامی جلسات مجمع عمومی الزامی کردند و این بدان معناست که بدون حضور نماینده ارشاد انتخابات و اساسنامه هیچ صنفی را واجد رسمیت نشناختند.
پرویز شیخ طادی از اعضای همین هیات در دی ماه همین سال می گوید یازده صنف سینمایی مراحل قانونی مورد نظر وزارت ارشاد را گذرانیده اند اما از داشتن حداقل مکان و جا برای جلسات محرومند.او اضافه می کند که حتی بیمه تکمیلی خوبی هم در نظر نگرفتند.او با گلایه می گوید که بودجه ها ی معاونت سینمایی خرج چیز هایی غیر صنوف سینمایی می شود.
مهدی عظیمی از مدیران تازه کار سازمان سینمایی اواسط بهمن ماه گفته بود که زند باف دو ماه پیش استعفا داده و مورد پذیرش هم قرار گرفته است.حالا اما می گویند این هیات کارش به پایان رسیده و دفتری در سازمان سینمایی همان وظایف رسیدگی به صنوف را انجام می دهد.
-----------
نگارنده در یادداشتی در خبر آن لاین در تیرماه به هشت اشکال حقوقی اساسنامه تیپ هیات دولت خوانده سینمایی اشاره کرده بودم.[اینجا]

متن حکم هیات ده نفره ساماندهی صنوف امضا شده توسط معاون سینمایی:
جناب اقایان:علیرضا رئیسیان/سید ضیاء هاشمی/حسین زندباف/پرویز شیخ طادی/جمال شورجه/جهانگیر الماسی/عباس بابویهی/مسعود اطیابی/ابوالقاسم طالبی/سرکارخانم پوران درخشنده

با استعانت از خداوند متعال، به منظور نظام‌مند کردن صنوف سینمایی و کمک در امر قانونی شدن آن‌ها، رسیدگی به امور جاری صنوف سینمایی و در راستای ارتقای منزلت صنوف سینمایی و صیانت از امنیت شغلی و ساماندهی و بهبود وضعیت رفاهی و معیشتی اعضای صنوف مختلف سینمایی و با استناد به قانون اهداف و وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و عطف به پشتوانه تجارب ارزشمند سینمایی و صنفی از جنابعالی دعوت می‌شود به عنوان عضو هیئت ساماندهی صنوف سینمایی در چهارچوب اختیارات و مسئولیت‌های داده شده انجام وظیفه نمایید.
بدیهی است معاونت امور سینمایی برای پیشبرد مقاصد و اهداف آن هیئت، حمایت‌های مقتضی را معمول خواهد داشت.
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 276764

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام US ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۷
    3 0
    در آینده سیاسی این کشور هر اتفاقی حادث شود دیگر مدیریت به امثال شما و عسگرپور نخواهد رسید!