فیلم سینمایی «قفسه درد» به کارگردانی کاترین بیگلو جایزه بهترین فیلم نوزدهمین دوره جوایز فیلم مستقل گاتام در نیویورک را دریافت کرد.

به گزارش خبرآنلاین، مراسم اعطای جوایز گاتام روز دوشنبه برگزار شد و فیلم تحسین‌شده کاترین بیگلو فیلمساز زن آمریکایی توانست علاوه بر دریافت جایزه اصلی، جایزه بهترین گروه بازیگری را هم از آن خود کند.

جرمی رنر، آنتونی مکی، برایان گراگتی، رالف فاینس، گای پیرس، دیوید مورس و ایوانجلین لیلی در «قفسه درد» نقش‌آفرینی می‌کنند که اولین بار سپتامبر پارسال در جشنواره فیلم ونیز به نمایش درآمد و برنده چهار جایزه شد.

داستان فیلم درباره یک واحد خنثی‌سازی مواد منفجره در عراق است. «قفسه درد»‌ در جشنواره‌های مختلف از جمله تورنتو، مونترال، ادینبورگ، فیلادلفیا و ... نمایش داده شده و جوایز مختلف دریافت کرده است.

کاتالینا ساودرا برای فیلم «خدمتکار» به کارگردانی سباستین سیلوا جایزه بهترین بازیگر نوظهور را برد. داستان این کمدی/درام در شیلی روی می‌دهد و درباره تفاوت طبقاتی در یک خانواده است.

«خدمتکار» پارسال در جشنواره ساندنس در بخش داستانی سینمای جهان جایزه بزرگ هیئت داوران را از آن خود کرد. جایزه بهترین مستند نیز به «غذا، ثبت‌شده» به کارگردانی رابرت کنر اعطاء شد که یکی از فیلم‌های بخش «ویژه برلیناله» جشنواره برلین پارسال بود.

جایزه بهترین کارگردان نوظهور به رابرت سیگل برای فیلم «طرفدار اصلی» رسید. سیگل پارسال فیلمنامه فیلم «کشتی‌گیر» را نوشت.

«دلت برایم تنگ نمی‌شود» به کارگردانی رای روسو-یانگ جایزه «بهترین فیلمی که در سینمای نزدیک شما اکران نشده» را برد که با جایزه‌ نقدی پنج هزار دلاری همراه است.

برندگان هر بخش از جوایز گاتام را گروهی از دست اندرکاران سینما از جمله بازیگران ویلیام اچ. میسی و الن برستین، کارگردانان جولی تیمور، ویلیام فریدکین و مارک فورستر، فیلمبردار متیو لیباتیک، تهیه‌کننده وندی فاینرمن و آهنگساز استیوارت کوپلند انتخاب کردند.

جدا از جوایز شش بخش رقابتی، جوایز یک عمر دستاورد به بازیگران ناتالی پورتمن، استنلی توچی، تهیه‌کنندگان تیم بیون و اریک فلنر و همچنین کاترین بیگلو اعطاء شد.

سازمان غیرانتفاعی ایندیپندنت فیچر پراجکت بانی جوایز گاتام است که سال 1979 تاسیس شد. این نهاد از فیلمسازی مستقل و فیلم‌هایی که داستان آن در نیویورک روی می‌دهد، حمایت می‌کند. تمام فیلم‌های نامزد دریافت جایزه را باید یک فیلمساز آمریکایی یا مستقر در آمریکا کارگردانی یا تهیه کرده باشد.

ورایتی / 30 نوامبر

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 27693

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =