محمدرضا طالقانی می گوید پلاکارد دستش می گیرد و می رود جلوی در IOC تحصن می کند.

به گزارش خبرآنلاین ؛ محمد رضا طالقانی پیشکسوت دوست داشتنی کشتی ایران در پایان نشست هم اندیشی برای تصمیم گیری درباره حذف کشتی از المپیک گفت:« کشتی از روزی به خطر افتاد که برای اصلاحش ، فن را در این رشته کشتند. یادم هست با آقای توکل رفته بودیم نشست فیلا در ایتالیا. گفتم آقایان دارید با این تغییرات کشتی را نابود می کنید. همه زیبایی کشتی به فن هایش است اما گوش نکردند. درباره خودمان هم فقط می توانم بگویم ، روزی کشتی ما از المپیک حذف شد که صندلی مان از هاشمی طبا را خودمان گرفتیم. روزی که دیگر جایی در میان اعضای اجرایی المپیک نداشتیم. روزی قدرت مان از بین رفت که گذاشتیم صندلی محمد توکل را به راحتی آب خوردن از ایران بگیرند. همه این کارها را هم خود ما در ایران کردیم. حالا هم باید افسوسش را بخوریم.»
او البته ناامید هم نیست:« شرایط سخت شده اما نباید بنشینیم و دست روی دست بگذاریم. باید بچه های قهرمان المپیک ایران بسیج شوند. راه بیفتند و بروند کشورهای مختلف. باید با روسای ورزش این کشورها حرف بزنیم. رئیس فدراسیون های صاحبان کشتی را دعوت کنیم تهران و با آنها حرف بزنیم. من فردا می ایستم جلوی در مجموعه آزادی و در حمایت از کشتی طومار می نویسم. پایش را امضا می کنم. منتظر بچه های المپیکی هم هستم که بیایند و در حمایت از کشتی ، کنار رشته ملی شان باشند. ما باید اعتراض مدنی مان را اعلام کنیم.»
البته این تازه بخشی از برنامه های دلی حاجی طالقانی است برای کمک به کشتی ، نایب قهرمان کشتی دنیا ، می خواهد برود جلوی در فیلا و IOC بایستد و از حق جوانان ایران بگوید:« 12 اسفند باید بروم دانمارک. از همان جا می روم به مقر فیلا و به مقر IOC در سوئیس . جلوی ساختمان شان می ایستم ، پلاکارد دستم می گیرم و تحصن می کنم و پلاکاردی که رویش نوشته شده. کشتی حق ماست ، حق مان را بدهید. من یک ایرانی هستم . کشتی ورزش ملی ماست ، نباید بگذاریم حق مان را از ما بگیرند. »
طالقانی حتی کمی هم تندتر می شود و می گوید:« اگر لازم باشد باید تهدید به تحریم کنیم. ما در کنار صاحبان قدرت در کشتی دنیا. می گوییم به المپیک نمی رویم. به هر حال هر کگاری که از دست مان بر می آید را باید انجام بدهیم تا کشتی را حذف نکنند.»
4141
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 277039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کریمی EU ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۶
    27 2
    حذف کشتی از المپیک قبل از اینکه توهین به این ورزش پر طرفدار باشد فلسفه وجود حلقه های المپیک را زیر سوال میبرد چرا که این پنج حلقه نشانه به هم پیوستگی پنج قاره به دور از نگرشهای نژادی قومی و مذهبی بود اگر این کار صورت پذیرد دیگر تضمینی نخواهد بود که در آینده این حلقه ها از هم جدا نشود چرا که شاید خیلی از رشته های ورزشی المپیک در یک کشور و یا قاره طرفدار آنچنانی نداشته باشد ولی به احترام حلقه های المپیک همه به این ورزشها احترام میگذارند . پس بیایید با هم شعار دهیم تبعیض بین حلقه ها ( قاره ها ) قائل نشویم .
  • باقری IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۷
    3 1
    قربون چشات طالقانی که همیشه حرفات پاک و بی ریا و ساده است