مهدی شیروانی

تصمیم غیرمنطقی کمیته بین المللی المپیک مبنی بر حذف کشتی از بازیهای المپیک 2020 با اعتراض جدی و قاطعانه کشورهای صاحب کشتی دنیا مواجه شد . بلافاصله بعد از این تصمیم ، کشورهای صاحب کشتی دنیا به شیوه های مختلف اعتراضات خود را به اطلاع کمیته بین المللی المپیک رسانده و باتوجه به حجم بسیار بالای این اعتراضات در یک فرصت زمانی بسیار اندک شرایط به گونه ای رقم خورد که I.O.C جا زد ! اما با توجه به مطالبی که از سوی ژاک روک رئیس کمیته بین المللی المپیک مطرح می شود یا او واقعا به حقانیت کشتی معترف شده ، یا اینکه برای کاستن از فشار اعتراضات عمومی به این تصمیم زیرمجموعه خود ، به صورت نمایشی این مطالب را مطرح می سازد !
در هر صورت هرچه که هست اعتراضات گسترده علاقمندان کشتی به تصمیم I.O.C شرایطی فراهم کرد که کمیته بین المللی المپیک ابتدا با صدور بیانیه ای اعلام کند : " تصمیم اتخاذ شده، نهایی نیست و این تصمیم در جلسه کمیته اجرایی این کمیته که ماه سپتامبر ( شهریور ماه سال 92 ) در شهر بوینس آیرس پایتخت آرژانتین برگزار می شود ، بررسی خواهد شد" . اما کشتی دنیا با این بیانیه اقناع نشده و با گسترش اعتراضات "ژاک روگ " و " توماس بک" رئیس و نایب رئیس I.O.C طی مصاحبه های جداگانه با طرح مطالبی دو پهلو ! ضمن تلاش برای کاستن از فشار اعتراضات بیشمار بین المللی ، تلویحا از تصمیم I.O.C دفاع و با طرح مطالبی که به هیچ وجه صراحت و شفافیت نداشت ، بیش ازقبل بر نگرانی جامعه کشتی جهانی افزودند !
ژاک روگ رئیس I.O.C گفت : " با مارتینتی صحبت کردم و با توجه به اعتراضات کشورهای مختلف ، متقاعد شدم این تصمیم تغییر کند تا کشتی بتواند در المپیک 2020 حضور داشته باشد !" همین گفته های رئیس I.O.C نشان می دهد که آنها حتی در صورت لغو تصمیم اخیرشان باز هم شمشیر حذف را همچنان بالای سر کشتی نگاه خواهند داشت و شاید برای بعد از المپیک 2020 دوباره بخواهند آن را اجرائی کنند . حالا که جامعه کشتی جهانی به واسطه این تصمیم نابخردانه کمیته بین المللی المپیک با هم متحد شده و کمپینی برعلیه این تصمیم I.O.C تشکیل داده اند، باید به صورت منسجم و قاطعانه به گونه ای اقدام نمایند تا کمیته اجرائی I.O.C تصویب کند که حذف کشتی به صورت دائمی از دستور کار این کمیته برای ادوار آینده نیز خارج شود . تا به این ترتیب ورزشی که قدمتی هزاران ساله داشته و در دوران باستان و المپیک نوین نیز از ورزشهای نخستین و اصلی بازیهای المپیک محسوب می شده دیگر با ورزشهایی چون سافت‌بال ، اسکوواش ، ویکبردینگ ، ورزش‌های اسکیتی و ..... در یک سطح قرار نگرفته و با آنها مقایسه نشود .
43 43
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 277198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =