مدیر اجرایی صندوق جمعیت ملل متحد در بیانیه ای اعلام کرد: در سال 2008 به طور تقریبی 10 درصد مرگ و میر مادران (در سطح جهان) با اچ آی وی در ارتباط بوده است.

 خبرگزاری مهر نوشت:

 در پیام ثریا احمدعبید آمده است: امروز در روز جهانی ایدز، همبستگی خود را با تمام انسان هایی اعلام می کنیم که با اچ آی وی و ایدز زندگی می کنند تا آنان نیز بتوانند بدون انگ و تبعیض به حیات خود ادامه دهند. همچنین یاد و خاطره کسانی را گرامی می داریم که زندگی خود را در اثر ایدز از دست داده اند.  امروز، ما یکصدا خواستار دسترسی همگانی به امکانات پیشگیری، درمان، مراقبت و حمایت همراه با احترام به حقوق تمامی انسانها هستیم. با ارتقاء و حمایت از حقوق انسانها، گسترش آموزش و برابری جنسیتی به ویژه برای آنانی که آسیب پذیرتر از دیگران و در معرض بیشتری خطر هستند می توانیم مقابله با ایدز را موثرتر به اجرا درآوریم.

در ادامه این پیام آمده است: در برخی نقاط دنیا، زنان و دختران بار نابرابری در ابتلا به اچ آی وی را به دوش می کشند زیرا در جهان در توجه به آسیب پذیری آنان شکست خورده است. بیایید تا با هم راه حلی برای خشونتها و تبعیضهای جنسیتی پیدا نماییم و توانمندسازی زنان را در برنامه های پیشگیری از اچ آی وی ارتقا بخشیم.

در سال 2008 به طور تقریبی 10 درصد مرگ و میر مادران (در سطح جهان) با اچ آی وی در ارتباط بوده، در عین حال تنها نیمی از زنان باردار مبتلا به اچ آی وی داروهای ضد رتروویروسی برای پیشگیری از انتقال اچ آی وی به نوزادان خود دریافت نمودند. ما می توانیم با هم به اهداف مشترک در زمینه دسترسی همگانی به خدمات بهداشت باروری و پیشگیری، درمان، مراقبت و حمایت از مبتلایان به اچ آی وی با حفظ سلامت مادران و نوزادان و در عین حال پیشگیری و درمان اچ آی وی و ایدز دست یابیم.

ثریا احمد عبید در انتهای پیامش می نویسد: ارتباط بهداشت باروری و سیاستها، نظامها و خدمات مرتبط به اچ آی وی به ما این امکان را می دهد تا زندگیها را بهبود بخشیده و دستیابی و پیشرفت به سوی آرمانهای توسعه هزاره را تسریع و استفاده موثر از امکانات محدود را افزایش دهیم.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 27736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =