جانشین فرمانده کل سپاه تاکید کرد: امروز مرزهای امنیت و دفاع را به هزاران کیلومتر دورتر از مرزهای جغرافیایی‌مان برده‌ایم و شعاع عمل ما با شعاع تاثیر دشمن در هم تنیده شده است.

به گزارش سپاه نیوز، سردار سرتیپ پاسدار حسین سلامی در گردهمایی بسیج اساتید که در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد، با بیان اینکه "اساتید بسیجی نمادهایی از اندیشه، تفکر، آگاهی و بصیرت هستند که همه اینها شخصیت ملی یک جامعه را تشکیل می‌دهد"، اظهار کرد: بازخوانی انقلاب اسلامی از این دیدگاه که موقعیت ما را در هندسه قدرت جهانی تعیین می‌کنند دارای اهمیت بالایی است و از یک روند خطی که معادلات آن توسط قدرت‌های مسلط خاصی ساخته می‌شد خارج شده است.
وی با اشاره به اینکه انقلاب ما توانسته چرخه نزول قدرت‌های بزرگ را شتاب داده و آنها را از نقطه اوج با شیبی نزولی به سمت غروب خود پیش ببرد، تصریح کرد: همه قدرت‌های امپراطوری مادی عالم، دارای چرخه عمر معینی هستند که این بر اساس سنت‌های الهی پایان‌پذیر و دارای اجل معینی است. به مانند امپراطوری‌های روم، ‌ایران، ‌اسپانیا، هلند، انگلستان، شوروی. امروز نیز آمریکا که یک دوره انبساط قدرت و نقطه اوج که همان اشباع قدرت است را تجربه کرده است و پس از عبور از آن نقطه به تدریج منحنی زوال این قدرت‌ها آغاز می‌شود که عوامل اصلی این منحنی زوال تقریبا برای همه قدرت‌های مادی که ایدئولوژی الهی ندارند، یکسان است.
جانشین فرمانده کل سپاه ادامه داد: انقلاب اسلامی در شتاب‌دهی به این قدرت‌ها نقش مهمی ایفا کرده و توانسته در خورشیدگرفتگی طولانی مدت از صدر اسلام تا کنون به عنوان یک نظام ارزشی روشن و نیرومند و حیات‌بخش خورشید پرفروغ اسلام را دوباره به جهانیان نشان دهد.
سلامی با اشاره به تمدن شرق و تفکر مارکسیستی در آن دوره، خاطرنشان کرد: آنها می‌گفتند که فقط مارکسیست علم انقلاب بوده و دین، افیون توده‌ها است و در مقابل تمدن غرب با تفکر لیبرالیسم دین را عامل ارتجاع و عقب‌ماندگی جوامع می‌دانستند و در چنین فضایی که در گورستانی از جهل زندگی می‌کردیم و هویت ملی و دینی ما به یغما رفته بود، انقلاب اسلامی احیاگر این هویت بود و ملتی مرده را زنده کرد.
وی همچنین گفت: امروز مرگ ایدئولوژی مارکسیسم را دیده‌ایم و تمدن غرب هم که لیبرالیسم را بر اساس مسائل مادی تفسیر کرده، هرگز عامل سعادت و تعالی بشر نشده و تکنولوژی و سلاح‌ها را برای بزرگترین جنگ‌های خانمان‌سوز علیه بشر تولید کرده است.
جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به شکست تمدن غرب در منویات خود به دستاوردهای فنی غرب اشاره کرد و افزود: در نظام غربی دستاوردهای فنی بشر عاملی برای بردگی مدرن و به اسارت درآوردن انسان‌ها،‌ بی‌عدالتی، ‌از بین بردن کرامات انسانی، سقوط ارزش‌های اخلاقی ‌دخالت در کشورها و شکاف‌های عمیق اجتماعی شده و در نقطه مقابل آن یک نهضت بزرگ اجتماعی علیه این نظام لیبرالیستی بوجود آمده است.
سلامی تصریح کرد: آمریکایی‌ها با وجود داعیه مدیریت جهانی به مفهوم حقیقی دچار زوال هستند و تحت تاثیر انقلاب اسلامی بلای خانمان‌سوزی بر سر آنها آمده و در یک میدان نابرابر، انقلاب ما بر اساس سنت‌های الهی خالق پیروزی‌های شگفت‌انگیزی بوده و رویارویی دنیای استکبار با این انقلاب موجب کاهش قدرت آمریکا شده است. ما در جنگ عراق دیدیم که آنها هزینه کردند و دیگران سود بردند. درواقع آنها نمی‌توانند از پیروزی‌های نظامی منفعت های سیاسی بسازند.
وی با اشاره به شوک‌ ژئوپولتیکی انقلاب اسلامی بر آمریکا و دنیای غرب، خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها ایران را به عنوان قلب خاورمیانه می‌شناسند و انقلاب اسلامی شوک بزرگی بود که آمریکایی‌ها را دچار یک روند بی‌تعادلی و برگشت ناپذیر کرده است، لذا این انقلاب در دایره زمان و مکان گنجاندنی نیست و وسعت بزرگتری دارد که آمریکایی‌ها را از بکارگیری عناصر قدرت خود محروم کرده است.
جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه هیچ پدیده سیاسی با انقلاب اسلامی قابل مقایسه نیست، افزود: ما از یک نعمت بی‌نظیر و بی‌بدیل و بدون جایگزین برخورداریم که آمریکایی‌ها فقدان آن را همیشه برای خود داشته اند و آن این است که ما از یک رهبری شجاع و باهوش و دنیاشناس برخورداریم.
سلامی با بیان اینکه همه می‌دانند که آمریکا 50 درصد قدرت نظامی دنیا را در اختیار دارد، خاطرنشان کرد: امروزه افول قدرت اقتصادی آمریکایی‌ها را می‌بینیم و همه شاخصه‌های علمی بیان کننده نزول و کاهش این قدرت است؛ آثار افسردگی را در مقامات آمریکایی می‌بینیم که در سوریه به بن‌بست سیاسی رسیده و مانند عراق نمی‌توانند مداخله نظامی کنند، زیرا ظرفیت آنها برای پیروزی تمام شده است.
وی در ادامه صحبتهای خود با بیان اینکه آمریکا هر وقت به بن‌بست می‌رسد گزینه نظامی را در پیش می‌گیرد، اظهار کرد: آمریکایی‌ها با انباشته کردن پتانسیل جنگ به صلح می‌اندیشند، اما این تمدن قابل تداوم نیست. امروز کوچک شدن آمریکا را که مثل کوه یخی در حال ذوب شدن است، در عمل می‌بینیم و اینکه آنها امروز نمی‌توانند در سوریه به مانند عراق مداخله نظامی کنند به این دلیل است که ظرفیت‌های آنها برای آفرینش پیروزی به پایان رسیده است.
سلامی با بیان اینکه "انقلاب اسلامی ما طرفداران زیادی دارد"، تاکید کرد: ما مرزهای خود را با دشمنان تغییر داده‌ایم و امروز به نقطه‌ای رسیده‌ایم که مرزهای امنیت و دفاع را به هزاران کیلومتر دورتر از مرزهای جغرافیایی‌مان برده‌ایم و شعاع عمل ما با شعاع تاثیر دشمن در هم تنیده شده است.
جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه که به زیرساخت‌هایی از قدرت رسیده‌ایم که مانع حضور مستقیم و نظامی دشمنان می‌شویم، اظهار کرد: ما وقتی به تاریخ انقلاب اسلامی نگاه می‌کنیم، می‌بینیم که دشمن هر اقدامی که علیه ما انجام داده ناکام مانده است. این ناشی از قدرت بازدارندگی، اقتدار و امنیت است که از موازنه اثر عبور می‌کند.
سردار سلامی در ادامه گفت: ما امروز بر منافع استراتژیک دشمن مسلط هستیم و در مولفه‌های استراتژی دولت در هر نقطه که دلمان می‌خواهد عمل می‌کنیم. چون این سازه‌های قدرت ماست که نیرومند شده‌ایم. دوران مظلومیت دفاع مقدس را پشت سر گذاشته‌ایم و از یک اقتدار عظیم هم در عمق و هم در ظاهر قضیه برخورداریم.
وی خاطرنشان کرد: ما امروز نه کسری موشکی داریم و نه فقدان نیروی انسانی. رادارهای ما به بهترین شکل عمل می‌کنند و این قدرتها ناشی از دو عامل است که یکی عمود خیمه انقلاب اسلامی است و دیگری قدرت ظرفیت است که در اتحاد، همدلی‌ و یکدلی معنا می‌شود و آن را در 22 بهمن دیدیم. 22 بهمن مانند تیر خلاصی است که بر دشمن می‌زنیم و یک سال بیمه می‌شویم.
جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به جنگ فرهنگی دشمن علیه کشورمان اظهار داشت: آنها می‌خواهند در اندیشه‌ها و تفکرات جامعه جدایی بیندازند. فتنه 88 محصول تهاجم فرهنگی دشمن بر ارزش‌ها و اخلاق سیاسی ما بود، ولی در این جنگ نابرابر فرهنگی هم با اقتدار و شکوه به یک انتهای روشن رسیدیم و اعتماد مردم به نظام با وجود همه مشکلات عمیق‌تر و مستحکم‌تر شده است، چرا که متکی بر شعور و آگاهی است.
سلامی با اشاره به تهاجم اقتصادی دشمن به عنوان یکی از صد اهرم‌ فشار علیه ایران اظهار داشت: به نظر شما این چه قدرتی است که در محاصره کامل اقتصادی مسلم جهان قرار می‌گیرد، ولی استوار، پایدار، پررونق و پرتحرک به مسیر خود ادامه می‌دهد؟ ما مانع‌تراشی در برابر پیشرفت خود را به مانند یک قطار در حال حرکت می‌دانیم که یک عده بچه به آن سنگ‌اندازی می‌کنند.
وی با بیان اینکه "امروز ما کشوری سه بعدی هستیم"، تصریح کرد: زمانی مساحتی در زمین داشتیم،‌ اما امروز در فضا هم حضور داریم. ما امروز نیروگاه و پالایشگاه، موتورهای توربینی و موتورهای جت می‌سازیم و این مولفه‌های حقیقی قدرت ماست.
جانشین فرمانده کل سپاه در پایان با اشاره به تهدیدات نظامی و غیرنظامی دشمنان علیه کشورمان گفت: ما در حال پیشرفت هستیم به شرط آنکه متحد و منسجم باشیم و پشت سر رهبر حرکت کنیم و در این راه کوتاه نیاییم و از تهدیدات دشمن نهراسیم، چراکه تهدیدات آنها بی‌حس‌ترین تهدیدات است. مردم ایران از این گردنه‌ها عبور خواهند کرد و امیدواریم این احساس در همه ملت زنده بماند.

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 277410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =