۰ نفر
۲ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۷:۴۰

واحدمرکزی خبر:

کارشناس سیاسی تونسی گفت: استعفای حمادی الجبالی نخست وزیر مستعفی تونس افکار عمومی این کشور را غافلگیر کرد.
شاکر بسباس در گفتگو با شبکه تلویزیونی العالم از تونس درباره استعفای حمادی الجبالی نخست وزیر مستعفی تونس گفت: شاید این استعفا افکار عمومی تونس را غافلگیر کرده است و پیش بینی نمی شد الجبالی دیروز استعفای خود را به منصف المرزوقی رئیس جمهور تقدیم کند. خبرنگاران دیروز در کنفرانس خبری نخست وزیر مستعفی تونس منتظر نتیجه رایزنی های وی با رئیس جمهور برای تشکیل کابینه جدید با حضور شماری از وزرای فن سالار و سیاسی بودند ولی الجبالی با ارائه استعفای خود همه را غافلگیر کرد.
الجبابی پیش از این گفته بود در صورتی که نتواند دولت فن سالار را تشکیل دهد استعفا خواهد کرد و همین مسئله رخ داد. پس از استعفای جبالی، رئیس جمهور باید از حزب اکثریت در پارلمان بخواهد تا نامزد خود را برای تشکیل کابینه بعدی اعلام کند. به نظر می رسد که جنبش النهضه بار دیگر الجبالی را برای پست نخست وزیری نامزد کند و بر این مسئله اصرار دارد.
از سوی دیگر مشکلی در خلا سیاسی در تونس وجود ندارد و تنها مشکل درباره تشدید مشکلات اقتصادی این کشور است. باید گروه های سیاسی تونسی به دور از منطق سهم خواهی حزبی به دنبال تشکیل دولتی فن سالار باشند و به منافع ملت اولویت دهند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 278099

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =