فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا از روز سه شنبه آغاز می شود و تیم تراکتورسازی در اولین دیدار تاریخ خود به مصاف الجزیره امارات می رود.

به گزارش خبرآنلاین؛ در آستانه این بازی تاریخی برای باشگاه تراکتورسازی و تماشاگران تبریزی، حریف این تیم را زیر ذره بین برده است:
تاریخچه

باشگاه الجزیره در سال 1974 تاسیس شده و معروف ترین تیم شهر ابوظبی است. لقب این تیم "عنکبوت های سیاه " است. الجزیره بازی های خانگی اش را در استادیوم محمد بن زاید برگزار می کند که 42 هزار نفر ظرفیت دارد.
افتخارات: یک قهرمانی لیگ، دو قهرمانی جام حذفی، یک قهرمانی جام اتصالات و یک قهرمانی جام اتحادیه. قهرمانی در جام باشگاههای خلیج فارس در سال 2007 نیز تنها عنوان بین المللی این باشگاه است.
حضور در لیگ قهرمانان آسیا: الجزیره از سال 2009 تاکنون در 4 دوره متوالی لیگ قهرمانان آسیا شرکت کرده است. بهترین عملکرد الجزیره در فصل گذشته بود که ضمن اول شدن در گروهش به مرحله یک هشتم نهایی صعود کرد و در ضربات پنالتی به الاهلی عربستان باخت و حذف شد. این تیم در 25 بازی لیگ قهرمانان آسیا، 6 برد و 9 تساوی و 10 باخت کسب کرده است.
الجزیره فصل گذشته در رده چهارم لیگ امارات قرار گرفت، اما به خاطر قهرمانی در جام حذفی سهمیه حضور در مرحله گروهی لیگ قهرمانان 2013 را بدست آورد.
نکته: الجزیره گربه آسیاه استقلال در لیگ قهرمانان آسیاست! این تیم 3 دوره با استقلال همگروه بوده و طی 6 بازی به این تیم نباخته است. الجزیره فصل قبل در تهران موفق به شکست استقلال شد که اولین پیروزی تیم های باشگاهی امارات در ایران بود. این تیم در فصل 2011 با سپاهان همگروه بود که در دو بازی رفت و برگشت باخت و 9 گل خورد.
عملکرد فصل جاری
لیگ امارات: همانند تراکتور که در لیگ برتر ایران دوم است، الجزیره نیز تیم دوم جدول لیگ امارات است. این تیم در 16 بازی، 10 برد و 4 تساوی و 2 باخت بدست آورده و در مقابل 36 گل زده 17 گل خورده است. الجزیره 34 امتیازی فاصله ای 6 امتیازی با العین صدرنشین دارد. البته بنی یاس تیم سوم نیز هم امتیاز با الجزیره است، اما تفاصل گل الجزیره بهتر است.
جام حذفی: الجزیره در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی با نتیجه 2-1 به الوحده باخت و از گردونه مسابقات بیرون رفت.
جام اتصالات: الجزیره در این تورنمنت نتایج خوبی کسب کرده و اکنون با 14 امتیاز از 7 بازی صدرنشین گروه دوم است. یک بازی این تیم باقی مانده، اما صعودش به نیمه نهایی قطعی است.
آخرین بازی: الجزیره در هفته هفدهم لیگ امارات مقابل الظفره 4-1 پیروز شد. لوئیس فرناندو، ریکاردو اولیویرا، علی مبخوت و مدافع حریف در این بازی گلزنی کردند.
ستاره: ریکاردو اولیویرا بازیکن 32 ساله بزریلی ستاره تیم الجزیره است. او در این فصل 20 گل در سه جام برای این تیم زده است. ریکاردو فصل قبل نیز با 12 گل زده آقای گل لیگ قهرمانان آسیا شد. ستاره سابق تیم های میلان و بتیس، در 3 سال گذشته بهترین بازیکن و گلزن تیم الجزیره بوده است.
بازیکنان خارجی

به جز اولیویرا، شین هیونگ مین هافبک 26 ساله کره ای به همراه لوئیس فرناندو پریرا(فرناندینهو) برزیلی و ماتیاس دلگادو آرژانتینی بازیکنان خارجی الجزیره هستند.
تیم ملی: در آخرین فهرست تیم ملی امارات برای حضور در مسابقات مقدماتی جام ملت های آسیا، 6 بازیکن از تیم الجزیره حضور داشتند: علی خسیف، علی مبخوت، خالد عیسی، خمیس اسماعیل، عبدالله موسی و علی الامری.
سرمربی: لوئیس میلا مربی 46 ساله اسپانیایی از روز جمعه جانشین سرمربی سابق برزیلی این تیم شده است و اولین بار مقابل تراکتور روی نیمکت الجزیره خواهد نشست. هافبک دفاعی سابق تیم های بارسلونا ، رئال مادرید و والنسیا در 4 سال گذشته در تیم های زیر 19 تا 23 سال اسپانیا مربیگری کرده و یک فصل نیز دستیار لادروپ در تیم ختافه بوده است.

251 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 278795

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۶
    39 0
    من چندتا بازی آخر الجزیره تو لیگ امارات رو دیدم.الیویرا،دلگادو و فرناندینیو از آسیا بالاتر هستن.ولی اگه بتونن این 3 تارو کنترل بکنن تقریبا چیزی از الجزیره نمیمونه.الجزیره از معدود تیم های عربی هست که دفاع خیلی خوبی داره ولی تو جو یادگار هر دفاعی قاط میزنه! در کل از تراکتور قویتره ولی تراکتور یه استادیوم وحشتناک رو داره که باید به خوبی ازش استفاده بکنه.
  • ایرانی IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۶
    43 5
    به عنوان یه ایرانی استقلالی امیدوارم تراکتور با اقتدار این تیم رو شکست بده...
  • بدون نام IR ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۶
    5 52
    به امید باخت تراکتور
    • آراز IR ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۶
      8 1
      الان شما با ایران دشمنی داری ؟؟ تراختور نماینده شایسته ایران خواهد بود
  • محمد IR ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۶
    38 7
    امیدوارم واسه اولین حضورش بتونه موفق باشه نماینده کشورمون
  • iraj IR ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۶
    7 1
    انشا الله نماینده تیم ایران با تمام قدرت میبره
  • رزا IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۶
    8 0
    اميدوارم پيروزي قاطع تراكتورسازان، پيش درآمدي باشد براي پيروزي ساير نمايندگان ايران. ياشاسين تراكتور/ياشاسين آذربايجان
  • خلیل US ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۶
    7 1
    تراختور میبره آقایان محترم یه بار هم تعصب رو بگذارید کنار اینقدر ایه یاس نخونید تراختور آذربایجان ایران
  • 1 A1 ۰۱:۰۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۷
    8 1
    یاشاسن تیراختور