امروز، دو هفته پس از اعلام لغو ویزای شهروندان مصری برای سفر به ایران وزیر گردشگری و میراث فرهنگی این کشور به ایران سفر می کند.

روزنامه‌ المصریون در خبری با اشاره به سفر امروز (دوشنبه) وزیر گردشگری مصر به تهران از این سفر به عنوان غافلگیری قاهره برای شروع عادی‌سازی روابط با ایران یاد کرد.

به نوشته این روزنامه مستقل مصری، قاهره بسته اقدامات خود برای عادی‌سازی روابط با ایران را ارائه کرده است که در این خصوص می‌توان به سفر امروز هشام زعزوع، وزیر گردشگری مصر به تهران اشاره کرد.

به گزارش خبرآنلاین، علی اکبر صالحی وزیر امورخارجه کشورمان در جریان سفر رئیس جمهور به مصر برای شرکت در اجلاس سران سازمان همکاری‌ اسلامی گفت:شهروندان مصری از ماه آینده می‌توانند بدون ویزا به ایران سفر کنند. اسفند ماهی است که گیت های ایران برای ورود شهروندان مصری باز می شود. اقدامی که انتقادات زیادی را به دنبال داشت از جمله آنکه عده ای این اقدام یک جانبه ایران را نوعی باج دادن به دولت جدید مصر دانستند.

روزنامه المصریون می‌افزاید که این سفر در چارچوب تلاش‌های وزارت گردشگری مصر برای بازگرداندن صنعت گردشگری به مصر و یافتن بازارهای جدید و متنوع است.

زعزوع در گفت‌وگو با خبرنگاران در باره هدفش از این سفر بیان کرد که این سفر به منظور بررسی زمینه‌های همکاری گردشگری میان دو کشور است.

وزارت گردشگری مصر نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که این وزارتخانه از هیچ تلاشی برای رونق دادن به صنعت گردشگری که مستقیما به بهبود اوضاع بازار کار و رونق سرمایه‌گذاری در کشور کمک می‌کند، فروگذار نخواهد بود.

در این بیانیه آمده است که سفر وزیر گردشگری مصر به تهران به منظور یافتن راه‌هایی برای همکاری گردشگری میان دو کشور و توافق بر سر سازوکارهای مشخص برای سفر گردشگران ایرانی به مصر خواهد بود. سخنگوی

همزمان با سفر رئیس جمهور کشورمان به مصر روزنامه دولتی الاهرام چاپ قاهره نوشت: ریاست جمهوری مصر پذیرش افکار عمومی مصر و کشورهای عربی را شرط نزدیکی روابط قاهره – تهران اعلام کرد.

"یاسر علی" سخنگوی رئیس جمهور مصر گفت: نزدیکی روابط مصر با ایران در گرو پذیرش افکار عمومی مصر و کشورهای عربی است زیرا رهبران و دولت ها براساس رهنمودهای افکار عمومی، گام برمی دارند.

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 279110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =