مهر نوشت:

رئیس کل بانک مرکزی از تامین نیاز اسکناس نو شب عید، اجرای طرح پیش فروش اینترنتی سکه در سری سوم و پرداخت کامل پول انصراف دهندگان در طرح پیش خرید سکه خبرداد.

محمود بهمنی در پاسخ به سئوالی در مورد میزان ورود اسکناس های نو به بازار در ایام پایانی سال گفت: اسکناس نو به هر میزان که مورد مصرف مردم و نیاز بازار باشد، وارد بازار خواهیم کرد و در اختیار بانکها قرار می دهیم.

رئیس کل بانک مرکزی با تاکید بر اینکه هیچ گونه مشکلی برای تامین اسکناس مورد نیاز شب عید وجود ندارد، تصریح کرد: به هر میزان که نیاز بازار باشد از خزانه بانک مرکزی در اختیار بانکها قرار خواهد گرفت.

وی همچنین از در نظر گرفتن شعب کشیک بانکها در روزهای پایانی سال برای خدمات رسانی به مردم و فعال بودن دستگاه های خودپرداز بانکی خبرداد.

بهمنی در پاسخ به سئوال دیگری در مورد افزایش وام خودرو و وام مسکن گفت: فعلا تصمیمی در این زمینه اتخاذ نشده است.

پیش فروش اینترنتی سکه

رئیس کل بانک مرکزی در پاسخ به این سئوال که چرا پیش فروش سکه با نرخ سود 18 درصد عملیاتی نشد؟ گفت: به دلیل اینکه این نوع پیش فروش سکه قطعی نیست، دارای ایراد شرعی بود.

وی در مورد خرید و فروش اینترنتی سکه در طرح پیش فروش عنوان کرد: برخی از خریداران ممکن است که دسترسی به پیش خرید سکه نداشته باشن، بنابراین می توان اجرای طرح را در مرحله بعد به صورت اینترنتی انجام داد، حتی همین مرحله بررسی در صورت ضرورت، در روزهای آینده فروش اینترنتی را نیز آغاز می‌کنیم.

بهمنی در مورد انصراف خریداران پیش فروش سکه گفت: همانطور که در سری قبل اجرای این طرح افراد می توانستند در صورت انصراف اوراق مشارکت با نرخ 24 درصد دریافت کنند، در طرح جدید هم افراد می‌توانند پول خود را به صورت کامل دریافت نمایند. به هرحال حتی اگر فردی مثلا 3 روز بعد برای انصراف اقدام کند، عین پول خود را بازپس خواهد گرفت.

وی تاکید کرد: اجرای این طرح برای افرادی است که پولی دارند و نمی خواهند که سرمایه خود را به صورت پول نقد نگه دارند، نه برای افرادی که سکه خریداری می کنند و آن را وارد بازار سفته بازی می کنند.

رئیس کل بانک مرکزی ادامه داد: در صورتی که نرخ سکه با توجه به نرخ طلا کاهش و یا افزایش یابد، بانک مرکزی در نرخ پیش فروش سکه تجدید نظر خواهد کرد.

ارز مرکز مبادلات ارزی

وی در بش دیگری از سخنان خود در مورد ارزهای مبادلاتی در مرکز مبادلات ارزی کشور عنوان کرد: در حال حاضر عملا خریدهایمان با دلار و یورو نیست و با سایر ارزها صورت می گیرد.

بهمنی در پاسخ به این سئوال که آخرین آمار نشان دهنده این است که یورو بیشتر ارز مبادلاتی در این مرکز بوده است؟ گفت: این ارزها تبدیل می شوند و در نهایت از کشورهایی که خرید از آنها صورت می گیرد به سایر ارزها تبدیل می شود.

وی با بیان اینکه نرخ دلار در بودجه سال آینده بهتر است که نرخ ارز مرکز مبادلات ارزی باشد، از تقدیر رئیس جمهور از عملکرد این مرکز با تاکید بر تزریق ارز بیشتر و تقویت آن خبرداد.
3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 279238

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۸
    10 3
    خدایا این بهمنی را از ما نگیر
  • بدون نام IR ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۹
    6 0
    بانک مرکزی و کلا خیلی از افراد انجام وظایف ابتدایی خود را طوری بزرگ جلوه میدن که ما فکر کنیم چقدر زحمت میکشن! دیگه چاپ اسکناس هم اینقدر تو بوق و کرنا کردن داره؟؟؟؟؟؟ بابا تو این 18 ماه گذشته ارزش پول کشور ما یک چهارم شده و ما هنوز باید با افتخار بشنویم که بانک مرکزی خیلی زحمت میکشه و اسکناس چاپ میکنه؟ از فردا همه بیان منت بذارن سر ما که دارن در قبال حقوقی که میگیرن کار هم میکنن
  • کیوان9 IR ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۹
    6 0
    خبرها حاکی از آن است ک مردم بهمراه زنبیلهاشون ب سمت شعب پیشفروش کننده هجوم آوردن و بانکها گنجایش جمع کردن این همه پول نیستند...بعضی ها چندین بار تو صف وای میستن...ب همین خاطر جناب بهمنی عزیز طرح فروش اینترنتی راه انداختند ک مردم بهتر بتوانند خرید کنند. لازم ب ذکر است ک در روستاهای دور افتاده و فاقد تلفن و برق , اینترنت وایتکس و تنهای اول بصورت سیّار آماده خدمت میباشد.بهمراه صبحانه نهار شام...منبع خبر : بدلیل مسایل امنیتی خودش را معرفی نکرده است