گزارش ارزشیابی کیفی خودروهای تولیدی دی 91 شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد نشان می دهد که در بخش وانت شاهد کاهش 20.1 درصدی تولید در مقایسه با ماه قبل آن هستیم که بیشترین تاثیر در این روند مربوط به قطع تولید خودروهای وانت کاپرا و وانت نیسان Z24i است. از دیگر نکات مهم در مورد تیراژ خودروهای تولیدی این رده می توان به افزایش قابل توجه تولید خودروهای وانت نیسان CNG و وانت مزدا دوکابین اشاره کرد.
به رغم کاهش تولید خودروهای وانت در دی ماه ، ارزشیابی این خودروها دارای رشد 29.6درصدی بوده بطوریکه از 5 مدل خودروی ارزشیابی شده 2 مدل در سطح کیفی خوب و 3 مدل نیز در سطح کیفی قابل قبول قرار گرفتند.
وانت مزدا تک کابین محصول شرکت بهمن موتور در صدر و وانت پیکان محصول شرکت ایران خودرو تبریز در انتها قرار گرفتهاند.
درنمودار زیر روند تغییرات میانگین نمره منفی گروه وانت را نسبت به ماه قبل مشاهده می کنیم، بطوریکه وانت مزدا تک کابین بیشترین درصد بهبود و وانت مزدا دوکابین هم بیشترین درصد تنزل را داشته اند.
در بخش عیوب فنی و عملکردی، خودروی وانت پیکان بیشترین نمره منفی را کسب کرد. از طرفی شاهد تنزل 4.6درصدی نمره منفی نسبت به ماه قبل هستیم که بیشترین تاثیر در این روند مربوط به وانت مزدا تک کابین می باشد. در بخش تزئینات و مونتاژی شاهد بهبودی 2.2درصدی هستیم که عمدتا مربوط به روند رو به رشد خودروی وانت مزدا تک کابین است.
ضمنا خودروی وانت مزدا دو کابین بیشترین نمره منفی را در این بخش کسب کرده است. در بخش بدنه خودروی وانت مزدا دو کابین بیشترین نمره منفی را کسب کرد، بطوریکه از ارتقا کیفی 5.6 درصدی نمره منفی نسبت به ماه قبل برخوردار هستیم که بیشترین تاثیر در این روند مربوط به خودروی وانت مزدا دوکابین است. در بخش رنگ در ماه جاری خودروی وانت پیکان بیشترین نمره منفی را به خود اختصاص داد، همجنین شاهد افت 22.2درصدی نسبت به ماه قبل هستیم که بیشترین تاثیر مربوط به افزایش قابل توجه نمره رنگ خودروی وانت مزدا دوکابین است. در بخش ایرادات مهم و اساسی کاهش 22.9 درصدی را شاهد هستیم که خودروهای گروه بهمن یعنی وانت مزدا تک کابین و وانت مزدا دو کابین بیشترین تاثیر را داشتهاند. میانگین نمره منفی خودروهای گروه وانت دارای بهبود 1.8 درصدی بوده که خودروی وانت مزدا تک کابین تاثیر به سزایی در این امر داشته است.
39221
نظر شما