۰ نفر
۱۰ اسفند ۱۳۹۱ - ۲۳:۰۶

لری الیسون مدیر اجرایی کمپانی اوراکل قصد خرید شرکت هواپیمایی در هاوایی دارد.

مدیر و موسس بزرگترین کمپانی دیتابیس جهان، سال گذشته ششمین جزیره بزرگ در هاوایی را خرید.
 جزیره لانای 365 کیلومتر مربع وسعت دارد و وی 98 درصد از کل جزیره را در اختیار گرفته است. در پروژه جدیدی که در ذهن دارد لری می خواهد خطوط هوایی ایسلند ایر را بخرد.
مبدع دیتابیس بزرگ و میلیاردر معروف، ظاهرا قصد بازدید از جزیره لانای را با هواپیما دارد و به همین دلیل می خواهد با هواپیمایی که متعلق به خودش هست و با خطوط هوایی با ملکیت خود، چنین کاری را انجام دهد. اگر چنین خریدی صورت گیرد مستقیما می تواند از هونولولو به سوی جزیره خود پرواز کند.
سال گذشته لری الیسون 7 هواپیما با 78 صندلی را همراه با موتورهای به روز شده توربو سفارش داد و کم کم آرزوهای بزرگ خود را بعنوان یکی از قدرترین مدیران دنیای آی تی جامه عمل می پوشاند.
بلومبرگ گزارش داد کارمندان و کادر پروازی که 245 نفر هستند به هیچ وجه شغل خود را از دست نخواهند داد و سر جایشان خواهند ماند.
لری الیسون نقشه های بزرگی برای توسعه دیتا سنترهای خود در جزیره خواهد داشت.
لارنس ژوزف الیسون (زاده 17 اوت، 1944) یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل شرکت اوراکل، یکی از شرکت‌های عمده در زمینه نرم‌افزارهای پایگاه داده است.
مجله فوربس گزارش داده‌است که الیسون در رده‌ی پنجم ثروتمندترین افراد در دنیاست. در سال 2012، فوربس اعلام کرد که ارزش خالص دارایی‌های الیسون در حدود 40 میلیارد دلار است.
الیسون استعداد زودهنگامی در ریاضیات داشت و در جوانی برای شرکت امپکس (Ampex) کار می‌کرد. یکی از پروژه‌های او پایگاه داده‌ای برای سازمان اطلاعات آمریکاسیا بود که او آن پروژه را Oracle نامید.
مقالهٔ نوشته شده توسط ادگار ف. کاد در مورد سامانه‌های مدیریت پایگاه داده رابطه‌ای با عنوان یک مدل رابطه‌ای برای داده‌ها در بانک‌های دادهٔ بزرگ به اشتراک‌گذارده الهام بخش الیسون قرار گرفت و در او در سال 1971 با انجام سرمایه‌گذاری شخصی به مبلغ 2000 دلار آزمایشگاه‌های توسعه نرم‌افزار را بنیان گذاشت. در سال 1979 این شرکت به .Relational Software Inc(نرم‌افزار رابطه‌ای) تغییر نام داد که بعدها با ارائه محصول اصلی این شرکتپایگاه داده اوراکل - و بر اساس نام آن به شرکت اوراکل مجدداً تغییر نام یافت. الیسون در مورد پایگاه داده‌های System R محصول آی بی ام که آن هم مبتنی بر نظریات کاد بود، چیزهای شنیده بود و تصمیم گرفت که اوراکل را با محصول آی بی ام همساز نماید ولی آی بی ام با مخفی نگه‌داشتن کدهای خطای سامانه پایگاه داده خود، این مساله را متوقف ساخت. نخستین نسخه اوراکل، اوراکل 2 بود در حالیکه نسخه‌ای تحت نام اوراکل 1 قبلاً انتشار نیافته بود. این شماره نسخه بطور عمدی از 2 شروع می‌شد تا مشخص نماید که تمامی باگ‌های موجود در نسخه قبلی، برطرف شده‌اند.
الیسون در تاریخ 18 دسامبر، 2003 در مِلک وودساید با ملانی کرافت، نویسنده داستان‌های عاشقانه، ازدواج کرد. در مراسم ازدواج، بهترین دوست الیسون، مدیرعامل شرکت رایانه‌ای اپل، استیو جابز، عکاس رسمی بود. خانم کرافت، همسر چهارم الیسون است. الیسون یک پسر و یک دختر از همسران پیشین‌اش دارد.
 
 
 
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 279722

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =