۰ نفر
۱۴ اسفند ۱۳۹۱ - ۲۳:۴۵

دومین غول اقتصادی جهان تا چند سال دیگر در ساخت اتومبیل‌های لوکس از آمریکا پیشی می‌گیرد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه اینترنتی چلنچ، طبق اطلاعات منتشر شده از سوی موسسۀ مکنزی، چین تا سال 2016 در بازار اتومبیل‌های لوکس از ایالات متحده آمریکا پیشی خواهد گرفت. در سال گذشته در چین 1.25 میلیون خودرو با کیفیت و لوکس فروخته شد، در حالیکه این رقم در ایالات متحده آمریکا 1.700 میلیون (به ارزش 200.000 تا 1.2 میلیون ین) بوده است.
گزارش مکنزی پیش‌بینی کرده است که این رقم در سال 2016 (به 2.25 میلیون خودرو) و تا سال 2020 به 3 میلیون برسد.( در مقابل 2.3 میلیون خودرو در آمریکا)
گفتنی است در سال 2012 به تعداد 400 هزار عدد خودرو در چین به فروش رفته است. چین، اولین مشتری برند آلمانی آاودی(گروه فولکس واگن) است. دایملر با مارک مرسدس بنز نیز در ماه دسامبر اعلام کرد که با افتتاح شعبۀ جدیدی قصد دارد به طور اختصاصی برای بازار چین تولید کند. مارک پورشه نیز در سال 2012 بار دیگر شاهد افزایش فروش محصولات خود در چین بود.
لازم به یادآوری است که چین در سال 2009 از ایالات متحده آمریکا پیشی گرفته بود و با 240 میلیون خودروی در حال حرکت در این کشور، به اولین بازار اتومبیل جهان تبدیل شده بود. مکنزی پیش‌بینی کرده است که چین از هم اکنون تا سال 2015 با 175 میلیارد دلار یک سوم بازار جهانی تولیدات لوکس را در اختیار داشته باشد. 
3152
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 280345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا IR ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۵
    328 0
    در اخبار ساعت 9 امشب 14/12/91 یکی از اعضای گروه خودروساز (مشاور گروه خودروسازی ) در مثالی مردم را به مانند گربه ای در نظر گرفت که در مقابل افزایش قیمت بالا و پایین می پرند .به این انسان فهمیده و باشعور که نون شبشو محتاج همین مردم هست که خودروهای درجه 3 که در دنیا منسوخ شده خریداری کنند عرض می کنم حالا که گردنتون با پول همین مردم کلفت شده و خودتونو تافته جدا بافته از مردم می دونید و از بالا دوست دارید مردم رو نگاه کنید یه نگاهی به خودت تو آینه بنداز و ببین چه خونخواری شدی و ....
    • بدون نام IR ۰۰:۴۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۵
      119 1
      هیچی نمیگم جز اینکه بابا دمت گرم اما اینجا ایرانه و انحصار یعنی هرچی بگه باز مجبوری از اون چیز بخری
  • احسان IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۵
    40 4
    بابا این که پراید خودمونه نیازی به رونمایش نبود
  • بدون نام IR ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۵
    34 1
    مطمئن باشید ایران خودرو با وانت پیکان (باردو) پوز همشون رو میزنه
  • بدون نام IR ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۵
    57 1
    خوبه فقط بلدین از آزادی حرف بزنید مارو از یه خودروی معمولی هم محروم کردین آخه توی کجای دنیا به پراید میگن ماشین!!!!!!؟ تعرفه خودرو را بردارید بزارید مردم زندگی کنن یه عمر به اسم اشتغال زایی و دلسوزی ماشین آشغال تولید کردید و جان هزاران نفرو گرفتید بسه دیگه
  • بدون نام IR ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۶
    5 0
    چین جای آمریکا رو توی تولید میگیره یا فروش؟
  • بی نام A1 ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۳
    0 0
    چی میگن