۰ نفر
۱۵ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۳

مهر نوشت:

تروریستهای مسلح مورد حمایت محور ضد سوری، در استان الانبار، 57 سرباز عراقی و سوری را کشتند که این اقدام تروریستی واکنش هایی را در پی داشت.

به گزارش المنار، دولت عراق اعلام کرد با تمام توان خود در برابر تلاش ها برای انتقال بحران سوریه به عراق ایستادگی خواهد کرد.

تاکید دولت عراق بر مقابله با تلاش ها برای انتقال خشونت ها از سوریه به عراق پس از آن صورت می گیرد که 48 نفر از سربازان سوری پس از پایان درمان خود در عراق در راه بازگشت به سوریه، توسط افراد مسلح در استان الانبار کشته شدند.

وزارت دفاع عراق در این رابطه اعلام کرد: این سربازان در حال بازگشت به سوریه و تحویل آنها از طریق کانال های رسمی از سوی یک گروه تروریستی که از سوریه به عراق نفوذ کرده بودند مورد حمله قرار گرفتند.

بر اثر این عملیات تجاوزکارانه، دست کم 9 سرباز عراقی کشته و شماری زخمی شدند و همچنین 48 سرباز سوری کشته و 12 نفر دیگر زخمی شدند.

وزارت دفاع عراق اعلام کرد که این حمله نقض آشکار حقوق بشر و حاکمیت عراق به شمار می رود. این وزارتخانه به تمام طرف های درگیر در سوریه درباره انتقال خشونت ها به داخل عراق هشدار داد.

وزارت دفاع عراق خاطرنشان کرد که واکنش این کشور به تلاش ها برای ایجاد ناامنی در عراق و مرزهای این کشور قاطع خواهد بود. از سوی دیگر یک منبع نظامی در استان الانبار اعلام کرد که نیروهای نظامی ویژه ارتش عراق در جستجوی افراد مسلح و عاملان حمله به سربازان سوری عملیات نظامی گسترده ای را در غرب الانبار آغاز کرده اند. این نیروها که توسط تجهیزات نظامی نیروی هوایی پشتیبانی می شوند در حال انجام عملیات نظامی در منطقه عکاشات در غرب استان الانبار هستند.

یک افسر فرماندهی عملیات الانبار در این رابطه اظهار داشت: شمار سربازان سوری که قرار بود از طریق گذرگاه الولید به سوریه بازگردند بالغ بر 65 نفر بود. حمله افراد مسلح به سربازان سوری و درگیری با نیروهای عراقی حدود یک ساعت و نیم به طول انجامید و اغلب افراد مسلح وابسته به القاعده بودند.

گفتنی است یک گروه مسلح در استان الانبار در فوریه 2012 از تشکیل گروهی به نام "ارتش آزاد عراق" خبر دادند و اعلام کردند هدف آنها نظارت بر مرزها و مقابله با اقدامات دولت عراق برای کمک به دولت سوریه است.
در همین راستا عباس البیاتی یکی از نمایندگان ائتلاف دولت قانون اظهار داشت: حمله به سربازان سوری بیانگر این است که ارتش عراق باید به پاکسازی گسترده در مرزهای عراق و سوریه دست بزند. به گفته وی، اتفاقی که رخ داد یک نقض امنیتی است که القاعده در پس آن قرار دارد و باید با آن مقابله شود.

نوری المالکی نخست وزیر عراق چند روز پیش درباره سرنگونی نظام بشار اسد در سوریه هشدار داده بود چرا که این امر به گفته وی به جنگ طایفه ای در عراق و لبنان و بروز اختلافات در اردن منجر خواهد شد. به نظر می رسد با فرسایشی شدن بحران سوریه و ناکامی تروریستها در سرنگونی نظام بشار اسد در این کشور، گروه های مسلح سوری قصد دارند با حمایت برخی کشورهای عربی و غربی درگیری ها در سوریه را به عراق و لبنان انتقال دهند و درصدد ایجاد ناامنی در منطقه هستند.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 280499

برچسب‌ها

اخبار ویژه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • اميد IR ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۵
    4 0
    تيترخبربامحتوا 180 درجه تفاوت دارد،درحاليكه درمتن به تلفات 8سرباز عراقي وقتل 48 نيروي سوري اشاره شده درحاليكه عنوان خبرمبين تمام تلفات از جانب عراقيهاميباشد.حال جاي سوالست كه چنين امري نميتواند ناشي از خطاي سهوي باشد ؟؟؟