همزمان با اعلام مرگ فرمانده چاوز، هفت روز عزای عمومی نیز در ونزوئلا اعلام شد تا مردم این کشور در این مدت با رئیس جمهور محبوب خود وداع کنند.

به گزارش خبرآنلاین  به نقل از رویترز وزیر امورخارجه ونزوئلا اواخر سه شنبه در پی درگذشت هوگو چاوز رییس جمهوری در این کشور هفت روز عزای عمومی اعلام کرد.
الیاس خوآ ˈ افزود : پیکر چاوز روز چهارشنبه از بیمارستان به یک دانشکده نظامی انتقال خواهد یافت.

به گزارش ایرنا رییس جمهوری این کشور روز جمعه طی یک تشییع جنازه رسمی با حضور میهمانان دعوت شده از سراسر امریکای لاتین به خاک سپرده خواهد شد.

هوگو چاوز روز سه شنبه به وقت محلی پس از مدت ها دست و پنجه نرم کردن با سرطان در سن 59 سالگی گذشت.

واکنش باراک اوباما

در همین حال در پی اعلام خبر درگذشت هوگو چاوز رئیس جمهور ونزوئلا، باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا روز سه‌شنبه اعلام کرد کشورش از مردم ونزوئلا حمایت می‌کند.
وی همچنین اظهار امیدواری کرد روابط سازنده با دولت بعدی ونزوئلا فصل جدیدی در روابط بین دو کشور رقم بزند.
اوباما با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: در این لحظات دشوار مرگ رئیس جمهور چاوز، آمریکا بار دیگر بر حمایت خود از مردم ونزوئلا و همچنین لزوم توسعه روابط سازنده با دولت این کشور تاکید می‌کند.
وی در این بیانیه افزود: در هنگامی که ونزوئلا فصل جدیدی در تاریخ خود می‌گشاید، آمریکا همچنان به حمایت خود از سیاست‌هایی که مدافع اصول دموکراتیک، نظام قانونی و رعایت حقوق بشر هستند ادامه می‌دهد.

مادورو رئیس جمهور است

الیاس خائو وزیر خارجه ونزوئلا روز سه شنبه اعلام کرد با درگذشت هوگو چاوز، نیکولای مادورو معاون وی به عنوان رییس جمهور موقت این کشور منصوب شده است.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، وی همچنین گفت انتخابات ریاست جمهوری برای انتخاب رییس جمهور جدید در عرض سی روز آینده برگزار خواهد شد.
4949

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 280650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 15
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا IR ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۶
    دادن لفظ رییس جمهور به معاونش درست نیست. حتی بصورت موقت. نکنه از الان برای انتخابش برنامه ریزی کردین.خوب از مردم ونزوئلا انتظار میره بجای ایشون یه فرد دموکراتیک رو انتخاب کنن.
    • بدون نام GB ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۶
      1 1
      غرب زده درود بر چاوز و جانشینش
  • بدون نام JP ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۶
    سیستم حکومتی هوگو چاوز یک نمونه کامل فردگرایی مطلق است. چرا که او بعد از گذراندن 14 سال دوره ریاست جمهوری پیوسته ، بار دیگر خودش را کاندیدا کرد و رییس جمهور دانست و باز در ادامه همین سیستم حکومتی فرد محور ، در حالی که به شدت در بستر بیماری بود ، اما نه خود و نه اطرافیانش حاضر نشدند بپذیرند که شرایط جسمانی به او اجازه اداره کشور رو نخواهد داد و در یک اقدام بی سابقه ، نزدیک به دوماه مراسم سوگند ریاست جمهوری رو عقب انداختند و کشور رو با لجاجت عملا" بدون رییس جمهور نگه داشتند تا اینکه سرانجام مرگ پایان کار چاوز رو رقم زد. باید گفت دیگه دوره حکومتهای فرد محور به سر اومده.
    • بدون نام GB ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۶
      1 0
      آمرکایی ها هر چی میخوان بگن درود بر چاوز
    • بدون نام IR ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۶
      عجب آدم باهوشی هستی!!! بنده خدا طبق قانون کاندید شده و مردم هم بهش رای دادن بعد تو چی میگی این وسط!
    • بدون نام JP ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۶
      0 1
      دوست عزیز ، حتما" این رو قبول دارید که وقتی یکنفر برای 14 سال پیاپی رییس جمهور باشه و باز این امکان رو داشته باشه که این دوره رو به 20 سال پیاپی برسونه ، هیچ تناسبی با یک دموکراسی واقعی نداره. مسلما" توی ونزوئلا انسانهای زیادی زندگی میکنند که الزاما" عاشق چاوز نیستند. اونها هم حق دارند رییس جمهور جدیدی داشته باشند. حتما" میدونید که در اواخر عمرش چاوز تمام تلاشش رو بکاربرد تا خودش رو رییس جمهور مادام العمر کنه. ضمن اینکه قبل مرگ واسه خودش نیکولاس مادورو رو به عنوان جانشین تعیین کرده ! اگر هم اکثریت مردم به چاوز رای داده باشن یه این معنی نیست که مادورو باید رییس جمهور بعدی باشه. از همه اینا گذشته کسی که داره با مرگ دست و پنجه نرم میکنه چه لزومی داره بالاترین پست اجرایی مملکت رو در اختیار بگیره
  • بدون نام IR ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۶
    طبق قانون اساسی رئیس مجلس رئیس جمهور موقت خواهد شد تا سی روز اقای مادورو قرار است بعنوان کاندیدا در انتخابات شرکت کند به هر حال اسم ونزوئلا را از این به بعد کمتر خواهید شنید
    • بدون نام EU ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۶
      همین که اسم ونزوئلا را کمتر بشنویم کلی جای خوشحالیه ...
  • بدون نام IR ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۶
    0 1
    خدا رو شکر. خوش بحال مردم ونزوِیلا
  • حسن IR ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۶
    1 0
    بنده نیزبه عنوان یک ایرانی درگذشت این مردبزرگ رابه ملت ودولت ونزويلاودولت ومردم ایران تسلیت می گویم ایشان ازاین کشورهای عربی بی غیرت وترکیه فرصت طلب خیلی وفاداربودووفاداری خودشان راتالحظه مرگ به ایران وایرانی حفظ کردند
  • بدون نام IR ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۶
    0 1
    اين عاقبت همه ما است ديكتاتوري چرا؟؟
  • بدون نام US ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۶
    32 5
    خب باید معاون به طور موقت رئیس جمهور بشه
  • بدون نام IR ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۶
    1 0
    خدا رحمتش کند بهر حال دستش از این دنیا کوتاه است و رسم رفاقت را هم بخوبی بجا اورد از زمانی که با ایران طرح دوستی ریخت پشت ایران را خالی نکرد
  • بدون نام IR ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۶
    10 5
    ونزوئلا چه رابطی به فکر خودمون باشیم بهتر نیست
  • بدون نام IR ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۶
    9 5
    ونزوئلا چه ربطی به ما داره به فکر خودمون باشه بهتره