«خیلی از ما سال هاست، سالمان تحویل نشده. با ورق زدن تقویم که حال کسی خوب نمی شود. خودمان هم که اگر گاهی ورق بخوریم، به عقب ورق می خوریم؛ آن وقت نگرانی اصلی مان می​شود گرانی آجیل، نه ارزانی خودمان.»

به گزارش خبرآنلاین، چهل و چهارمین شماره کتابِ هفته «نگاه پنجشنبه» که آخرین شماره سال 91 نیز هست همراه با ویژه نامه طنز و یادداشت ها و گفتارهایی «محمدعلی کشاورز، محمدرضا لطفی، فریده مهدوی دامغانی، پوران درخشنده، مرضیه برومند، خسرو معتضد، افشین یداللهی، سالار عقیلی، علی معلم، احمد دهقان، ابوالفضل زرویی نصرآباد، سعدی افشار، محمدعلی علومی، مازیار میری، علیرضا قربانی، ابولفضل جلیلی، نصرالله قادری، امیرحسین مدرس، محمود حکیمی و....منتشر شد.

 

در بخش «هوای تازه» شماره چهل‌وچهارم «نگاه پنجشنبه» اشعاری منتشر نشده از علی معلم دامغانی، سعید بیابانکی، قربان ولیئی، افشین یداللهی، عبدالجبار کاکایی، امیر حسین مدرس و ... به مخاطبان شعر‌دوست عرضه شده است. از دیگر مطالب منتشر شده در ویژه‌نامه نوروزی «نگاه پنجشنبه» باید به مواردی چون فصلی از کتاب منتشر نشده «خاطرات سرپروفسور حسنعلی خان مستوفی» ابوالفضل زرویی نصرآباد، اشاره کرد. همچنین «کاکتوس» ویژه نامه طنز این شماره از «نگاه پنجشنبه» است که مطالبی با عناوین «دیگه چه خبر؟»، «چند شعر فرانو»، «پیک شادی حافظ و داریوش»، «چهل تکه!»، «ترافیک سنگین در سبد صادرات غیرنفتی»، نوروز در آنگولا»، «ترین‌های بهاری»، «بررسی آسیب‌شناسانه روابط ننه سرما و عمو نوروز»، «در تقبیح ترویج می‌گساری»و «نامه به بخت و اقبال!» در آن زیر نظر علیرضا لبش به چاپ رسیده است.

در بخشي از يادداشت افشين يداللهي در اين شماره با عنوان «کدام بهار؟» مي خوانيم:
«طبیعت کار خودش را می کند؛ چه ما باشیم چه نباشیم و شاید اگر ما نباشیم، بهتر کارش را انجام دهد... . ما هم خانه تکانی می کنیم؛ لباس نو می خریم؛ هفت سین می چینیم؛ دید و بازدید می رویم و سفر و... اما همان که سال ها و سال های قبل بوده ایم، می مانیم.
طبق عادت، مراسمی را انجام می دهیم و به عادت های خود افتخار می کنیم؛ دلمان خوش است که وارث فرهنگی چندهزار ساله ایم. اما کجاست اثرات این فرهنگ چندهزار ساله در حال و احوال یا پندار و گفتار و کردار ما؟
من که هیچ وقت با تحویل سال، حالم متحول نشده. چون شاید سالم تحویل نشده. خیلی از ما سال هاست، سالمان تحویل نشده. با ورق زدن تقویم که حال کسی خوب نمی شود. خودمان هم که اگر گاهی ورق بخوریم، به عقب ورق می خوریم؛ آن وقت نگرانی اصلی مان می-شود گرانی آجیل، نه ارزانی خودمان.
گُر و گُر برای بهار مقاله و شعر می نویسیم و فکر می کنیم در آستانه بهار باید حرف خوب زد، نه حرف راست؛ مثل وقتی که علیه شعار دادن، شعار می دهیم... .
اما طبیعت کاری به ما ندارد؛ کار خودش را می کند، اما بهار می شود و ما فقط طبق یک عادت، بهار را به هم تبریک می گوییم ولی سال هاست زمستان را زندگی می کنیم.»
 

آخرين شماره نگاه پنجشنبه سال 91 با قيمت 4هزار تومان و در 170 صفحه در دکه هاي مطبوعاتي و کتابفروشي هاي معتبر عرضه شده است.

6060

 

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 281114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    0 0
    ........