۰ نفر
۲۰ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۶

فارس نوشت:

 برخی منابع آگاه مصری گزارش دادند که احتمالا رئیس جمهور مصر سرلشگر «اسامه الصغیر» مدیر امنیت قاهره را برای منصب وزارت کشور تعیین می‌کند.
برخی منابع آگاه گفتند که به دنبال ناکامی سرلشگر«محمد ابراهیم» در برقراری امنیت و ثبات در کشور در پرتو اعتصاب نیروهای پلیس و بسته شدن حدود 50 مرکز پلیس در سراسر کشور، «محمد مرسی» تصمیم دارد وزیر کشور را برکنار و سرلشگر «اسامه الصغیر» مدیر امنیت قاهره را جانشین وی کند.

این منابع گفتند که طی ساعات اخیر تماس‌های فشرده‌ای بین معاونان و مشاوران مرسی با الصغیر برقرار شد و این در حالی بود که گزارش‌هایی به نهاد ریاست جمهوری ارسال و طی آن تاکید شده است که ابقای وزیر کشور کنونی در منصب خود در سایه درخواست برکناری وی از سوی افسران و نیروهای پلیس محال است.

در همین راستا مرسی با تعدادی از مشاوران ارشد خود دیدار و موضوع برکناری وزیر کشور و راهکارهای حل بحران سیاسی و امنیتی فعلی در کشور را که در اعتراض به وزیر کشور بوجود آمده است و مردم وی را وابسته به اخوان‌المسلمین و فرمانده این جماعت می‌دانند، بررسی کرد. بر اساس این گزارش همچنین تماس‌ها و نشست‌های گسترده‌ای بین ریاست جمهوری و وزارت دفاع برای بررسی احتمال ایفای نقش ارتش برای حمایت از تاسیسات حیاتی و ممانعت از بحرانی شدن اوضاع، برقرار است.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 281497

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =