پیش بینی سود شرکت های بورسی با 36 درصد رشد به رقم 30 هزار میلیارد تومان رسید.

حسن قالیباف اصل،مدیرعامل بورس اوراق بهادار تهران در نشست مطبوعاتی امروز(سه شنبه) خود با نمایندگان رسانه ها با بیان مطلب فوق افزود : ارزش بازار سهام با رشد 33 درصدی نسبت به ابتدای امسال به رقم 176 هزار میلیارد تومان رسیده است. وی ادامه داد : شاخص کل بورس از رقم 25 هزار و 900 واحد در ابتدای سال به 37 هزار و 100 واحد رسیده که این رقم نشان از بازدهی 43 درصدی بورس برای سهامداران است.
قالیباف اصل اظهار داشت : بازدهی 43 درصدی بورس حاصل رشد قیمت ها و تقسیم سود نقدی شرکت ها در مجامع بوده است به طوریکه 15 درصد بازدهی بورس تهران به تقسیم سود شرکت ها اختصاص دارد. وی از کاهش ضریب قیمت به درآمد ( P/E) از ابتدای سال 91 خبر داد و گفت : این ضریب از 6 به 5.4 مرتبه کاهش یافته است ضمن اینکه ارزش کل معاملات بورس با رشدی 14 درصدی به رقم 24 هزار میلیارد تومان رسیده است.
مدیرعامل بورس تهران به معاملات خرد و بلوک در این شرکت اشاره کرد و افزود : این رقم امسال با 22 درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل به 20 هزار میلیارد تومان رسیده است. وی خاطر نشان کرد : معاملات خرد و بلوک نشان دهنده مشارکت سهامداران خرد و شاخص خوبی برای گردش و نقدشوندگی سهام در بازار است که خوشبختانه با رشد این متغیر مهم در ال 91 روبرو هستیم.
قالیباف اصل با بیان اینکه معاملات بر خط (آنلاین) در سال 91 رشدی 93 درصدی را تجربه کرده است، افزود : این معاملات از رقم 2700 به 5100 میلیارد تومان رسیده است.وی با بیان اینکه سال گذشته در بورس تهران اوراق مشارکتی به فروش نرفت، گفت : امسال دو اوراق مشارکت به مبلغ 710 میلیارد تومان در این شرکت عرضه شد .
مدیرعامل شرکت بورس گفت: سال گذشته چهار میلیون و 400 هزار معامله در این شرکت انجام شد که این رقم امسال با رشدی 15 درصدی از رقم پنج میلیون دفعه گذشته است. وی خاطر نشان کرد: 22 هزار میلیارد تومان سود شرکت ها در سال گذشته قطعیت یافت اما سودی که شرکت ها به بازار اعلام کرده اند با 36 درصد رشد به رقم 30 هزار میلیارد تومان رسیده است.
وی درباره اقدامات انجام شده در شرکت بورس افزود: پذیرش سه شرکت پالایشگاه بندرعباس، بیمه ملت و سرمایه گذاری خوارزمی، پذیرش هلدینگ خلیج فارس و انتقال شرکت همراه اول از فرابورس به بورس از مهمترین اقدامات بوده است.
قالیباف اصل با بیان آن که، 920 ایستگاه معاملاتی در بورس وجود دارد اظهار داشت: مجوز برخی از این ایستگاهها در سال جاری صادر شده است.
وی آموزش 152 هزار نفر ساعت و طبقه بندی شرکتها را از دیگر اقدامات شرکت بورس اعلام کرد و گفت: 20 شرکت لغو پذیرش شده و شش شرکت نیز در حال لغو پذیرش هستند.
مدیر عامل شرکت بورس اوراق بهادار اضافه کرد: 322 شرکت در بورس پذیرفته شده اند و در حال انجام معامله هستند. به گفته وی، بهره گیری از اوراق اختیار فروش تبعی، اوراق عادی سهام، اوراق اختیار فروش سهام از ابزارهای قابل استفاده برای بورس است.
قالیباف اصل درباره برنامه های سال آتی شرکت بورس گفت: پذیرش 10 شرکت، پنج فقره اوراق مشارکت، برگزاری چهار میز صنعت، طراحی شاخص راهبری شرکتی و ارزیابی ناشران از مهمترین برنامه ها برای سال آتی است که در حوزه مقررات نیز قرار است دستور العمل پذیرش بازنگری شود.
 

مدیرعامل شرکت بورس اوراق بهادار تهران بازنگری دستورالعمل پذیرش و معاملات را از برنامه‌های سال آینده دانست و درمورد پیش بینی سود شرکت گفت: امسال شرکت بورس به پیش بینی سود اعلامی خود رسید و 476 ریال سود خود را محقق کرد.

وی با بیان این‌که شرکت بورس برای سال آینده 509 ریال سود پیش بینی کرده است، ادامه داد: شرکت بورس در سال آینده قصد دارد افزایش سرمایه خود را از محل سود انباشته و سهام جایزه در دو مرحله افزایش دهد.

سخنگوی بورس از افزایش سرمایه شرکت بورس در دو سال آینده خبر داد و افزود: این افزایش سرمایه از محل سود انباشته انجام می شود و سرمایه این شرکت از 30 میلیارد تومان به 45 میلیارد تومان ارتقا می یابد.
قالیباف اصل با اشاره به نوسانات بازار ارز و سکه بر بازار سرمایه گفت: نوسانات بازار سرمایه از بازار ارز و سکه جدا است هر چند که اثر گذارا بر آن دارد.
وی افزود: این دو بازار با یکدیگر قابل مقایسه نیستند، زیرا مگر چه قدر اسکناس و سکه وجود دارد که سرمایه گذار بتواند وارد آن بازار شود. مدیر عامل شرکت بورس اوراق بهادار اظهار داشت: اخبار رسیده به بازار منجر به عکس العمل می شود، ضمن آن که نوسان جزء ذات بازار است.
وی با اشاره به تصویب و نهایی شدن بودجه دولت گفت: با نهایی شدن بودجه، بازار می تواند تثبیت شود و برنامه ریزی کند. قالیباف اصل با اشاره به نوسانات بازار ارز گفت: تضعیف پول ملی بر بازار سرمایه نیز اثر گذاشته است.
وی در خصوص عضویت بورس ایران در فدراسیون جهانی بورسها گفت: به دلیل شرایط خاص و قوانین، بورس تهران در این فدراسیون معلق است.
3131

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 281865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =