ایسنا نوشت:

دبیر انجمن خودروسازان ایران در رابطه با اعلام شورای رقابت مبنی بر کاهش قیمت خودرو با ابلاغ دستورالعمل قیمت‌گذاری این شورا، اظهار کرد: ‌قیمت خودرو مطمئنا بیشتر از این کاهش نخواهد یافت.
احمد نعمت‌بخش اظهار کرد: به دنبال اظهارات متعدد مسوولان شورای رقابت مبنی بر کاهش قیمت خودرو، مصرف‌کنندگان در انتظار کاهش قیمت‌ها بوده و فعلا از خرید این محصول منصرف شده‌اند.
وی با بیان اینکه این وضعیت منجر به قطع جریان نقدینگی به خودروسازان شده است، خاطرنشان کرد: همین جا به عنوان نماینده حدود 800 هزار پرسنل شاغل در صنعت خودرو و قطعه اعلام می‌کنم که در صورتیکه دستورالعمل شورای رقابت مبتنی بر کاهش بیشتر قیمت خودرو باشد به هیچ وجه به آن عمل نخواهیم کرد.
دبیر انجمن خودروسازان ایران ادامه داد: اینکه تصور ‌شود که شورای رقابت می‌تواند با دستورالعمل خود سرنوشت 800 هزار نفر شاغل صنعت خودرو و قطعه و موجودیت این صنعت را به بازی بگیرد اینگونه نخواهد بود.
نعمت‌بخش درباره اینکه رییس شورای رقابت اعلام کرده در صورتیکه خودروسازان به دستورالعمل قیمت‌گذاری این شورا تمکین نکنند با آن‌ها برخورد خواهد شد، تصریح کرد: هر کاری می‌خواهند بکنند اما مطمئنا قیمت‌ها را کاهش نخواهیم داد.
3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 282396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 32
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • در حسرت ماشين IR ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۵
    131 3
    آقاي نعمت بخش! انصاف هم خوب چيزي است. ظاهرا شما فقط به توليدكنندگان نعمت مي بخشيد! و از درد مردم بيخبريد. شما چه كاره هستيد كه اينگونه پيشاپيش موضع ميگيريد و دستورات اينده را وتو ميكنيد! واقعا همان بهتر كه امثال شماها بركنار شوند. البته به شرطي كه مديراني كه شماها را انتخاب ميكنند اين جرات را داشته باشند! شما وظيفه تا توليد و توزيع خودرو ست نه تعيين قيمت براي مصرف كننده. آنوقت كه قطعات بي كيفيت توليد و روانه كارخانه و بازار ميكنيد ساكتيد اما الان بحث نفع و جلوگيري از سود بيحساب شده است داد و فرياد ميكنيد.
    • پراید خسته IR ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۷
      20 1
      برادر شرکت های بزرگ خودرو سازی در در تمام دنیا رسم بر اینه که شما ماشین و میخری بعد طی اقساط پولش میدی اما این حضرات وقتی سالهاست که پول بنده های خدارو ماه ها قبل میگیرند تا با کلی بد قولی یه خودرو معیوب تحویل بدن،معلومه که اینطوری صحبت میکنن،راست میگن دیگه زورشون زیاده... کاش یک نفر بود از این آقایون سوال میکرد چرا بعد از این همه سال برای تولید 405 ،206 یا حتی یه پراید باید این همه وابسته خارج از کشور باشیم،این بود خودکفایی که این همه ازش صحبت میکردند؟منظورشون خودکفایی در مونتاژ 405 و پراید بوده؟
    • علی IR ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۶
      0 0
      یکی به آقای نعمت بخش بگه اینقدر تند نرو و دلت برای بیکاران نمیخواد بسوزه تو مملکت بیکاری واقعی آمارش سر سام آور است ما خیال میکردیم چند میلیون کار می کنند حال که 800 هزار نفر میباشند البته یک نفر بیکار هم در کشور زیاد است ولی با اجحاف به 70 میلیون مصرف کننده این هم با بازار انحصاری محض و اینهمه حمایتهای بیدریغ بیش از 4 دهه این کشور که با جان ومال این مملکت بازی کرده اند صلاح برا این هست فعلا 800 هزار هم به جمع بیکاران کشور بپیوندند و از بیمه بیکاری استفاده کنند تا فکر اساسی و راه چاره به وضعیت مردم در کشور و خودرو شود ./
  • حمید IR ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۵
    83 2
    بله دیگه سودزیاد بهشون مزه کرده
  • بدون نام CA ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۵
    473 3
    به جهنم! نگه دار باهاشون ترشی درست کن!
  • دانشجو IR ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۵
    به این میگن آب پاکی رو دست ریختن، آقا یان شورای رقابت به نظر من حرف نزنن سنگین ترند
  • بدون نام IR ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۵
    98 3
    مگه دست توئه.روزی میرسه که مجبورمیشین مفت بدین
    • بدون نام IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۷
      13 1
      روسیاهی به ذغال خواهد ماند
  • گل IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۵
    247 2
    با سلام خدمت خبر آنلاین محترم ممنون به خاطر اطلاع رسانی شما و تشکر فراوان از آقای دکتر پژویان که قاطعانه قدم در راه گرفتن حق مردم برمی دارند.باید خاطر نشان کرد که آیا مصرف کننده باید تاوان ندانم کاری ها و ضعف مدیریت خودروسازان را بدهد.بدون شک آقای نعمت بخش اگر تعرفه ی واردات صفر شود هیچ کس تمایلی به خرید خودروهای بی کیفیتی که شما همچین حق به جانبانه از آنها دفاع می کنید نیست.و با رفتاری که صنعت خودروسازی از خود نشان داد.چه قیمت خودرو کاهش یابد و چه بیشتر از این افزایش یابد کسی حاضر به خرید نیست.به امید صفر شدن تعرفه های گمرکی
  • بدون نام IR ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۵
    258 1
    آدمهایی که مدام حرف از عدالت می زنند چرا از این ظلمی که مردم میشود صحبت نمی کنند؟؟ چرا باید 17 میلیون بجای ماشینی داده شود که ارزش واقعی آن 4 میلیون هم نیست چرا ؟؟ ای کاش ورود خودرو به کشور آزاد بود آنوقت می دیدیم آیا ارزان می شد یا نه
  • بدون نام IR ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۵
    48 1
    دست گلتون درد نکنه شرمنده میکنید
  • احمد US ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۵
    61 1
    نکنه با این پولهای افزایش قیمت خودرو , برای انتخابات میخواهند خرج کنند!!!!!
  • کریم US ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۵
    283 1
    ببینیم آقای رییس جمهور به قول خود عمل میکند که در صورت عدم کاهش قیمت خودرو تعرفه را به 10 درصد می آورم ؟؟؟؟؟؟
    • بدون نام IR ۲۱:۴۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۶
      23 0
      از این حرفا زیاد زده
  • مهرداد IR ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۵
    255 5
    مردم عزیز به هیچ عنوان خودرو نخرید تا گرانفروشان بفهمند مردم یکی یکی محصولا تشان را تحریم میکنند.
  • بدون نام IR ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۶
    58 2
    به دولا سه لا خوردن عادت کردی
  • بدون نام IR ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۶
    441 4
    به درک ما هم ماشین نمیخریم تا جونتون بالا بیاد مثل الان که اومده و ژست میگیرین تا خشمتون رو نشون ندین.
  • علي IR ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۶
    194 2
    سلام خبر آنلاين جان خواهش مي کنم نظر من را انتشار دهيد. مثل اينکه اقاي نعمت بخش اصلا تو ..... تشريف ندارند!!! دوست عزيز همه ما بيايد پايبند قانون باشيم. اگر هر کسي که قانون به نفعش نباشد به خود اجازه دهد که قانون را زير پا بگذارد که سنگ روي سنگ بند نمي شود. از شما که به اصطلاح خودتان 40 سال است در صنعت خودرو فعال هستيد مي پرسم، سود خودروسازان آلماني چند درصد است که در خبر ها ( خبر انلاين ) آمده بود: خودرو سازان آلماني به خاطر رکود فروش تا 35 درصد!!! تخفيف مي دهند. در کل دنيا شعار حق با مشتري است را سر مي دهند و به آن عمل مي کنند. من به ايشان مي گويم اگر تا چند ماه ديگر به اين سياست و عمل خود ادامه دهند بايد به عنوان نماينده 800 هزار بيکار از اين سخنراني هاي آتشين بکنند.
    • پرویز A1 ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۶
      244 2
      علی جان سلام در تایید فرمایش جنابعالی ، بنظر می رسد صنعت خودرو سازی ایران از حمایت دولت ( انحصار ) کمال سوء استفاده را می کند . را ه خروج از این بن بست وخاتمه رکود و تعدیل قیمت وتنظیم بازار خودرو آنست که در مقابل اسرار خودرو سازان داخلی .دولت در حمایت از مصرف کننده تعرفه خودرو را کاهش داده تا باعث تحرک صنعت خودرو گردد .بقا ء وپویایی صنعت خودرو وکاهش قیمت تعدیل در ریخت پاش های نامتعارف صنعت داخلی خواهد بود
  • سامان IR ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۶
    51 1
    چند میگیری بازارو داغ کنی؟؟؟!!!!
  • فرخی IR ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۶
    81 1
    این خودروسازها عادت به خوردن سودهای کلان دارند، ولی مگه پول به قطعه ساز میدند؟ بخدا هنوز پول قطعاتی که پارسال به یکی از خودروسازها دادیم رو ندادند و گریه قطعه ساز رو درمیارند.... خدا از روی زمین محوشون کنه!
  • میلاد IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۶
    70 3
    تا زمانی که تعرفه ی واردات خودرو برداشته نشود چیزی درست نمیشود ، اگر به مصوبه شورای رقابت هم عمل کنند موقتی خواهد بود و بعد از 3 ماه همین آش هست و همین کاسه ، بجای درمان های موقتی و بازی با اعصاب مردم بهتر است یکبار برای همیشه با برداشتن تعرفه واردات ، خودرو سازان خصوصی و دولتی را به سمت رقابت و پویایی سوق دهیم که هم به نفع مردم است و هم خودروساز . هیچ جای دنیا خودرو را به عنوان سرمایه گذاری و کالایی دلالی نگاه نمیکنند جز ایران . اگر مدعی مدیریت جهان هستم باید روابطمان را با همه ی کشورها خوب کنیم و از تجارت جهانی بهره ببریم و نگذاریم یک عده سودجو خرخره مردم را بجوند و آخر سر هم طلبکار باشند.
  • آرمان IR ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۶
    219 0
    پیشنهاد میکنم یک نظر سنجی در خصوص راه حلهای ساماندهی بازار خودرو بگذارید که یکی از گزینه ها حذف یا کاهش تعرفه واردات خودرو به 10% باشد،بعد ببینید چه اتفاقی می افتد.تو رو خدا اینکار رو بکنید. یکی از مسئولیتهای شما رساندن صدا و نظر مردم به مسئولین است.مگه اینطور نیست؟ممنون
  • علی IR ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۶
    227 1
    پس چطور شما خودروسازات با گروگیری سرنوشت هزاران ایرانی را به بازی می گیرید ، لطف کرده مبلغ واریزی پیش خرید مشتریان را نیز بر اساس فرمولی که برای افزایش نرخ خودرو 110 % محاسبه کرده اید مبلغ واریزی مشتریان را که 9 ماه در خساب خود نگه داشته اید با 110% افزایش محاسبه نمایید. خدایی هم هست
  • بدون نام IR ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۶
    23 0
    خبرآنلاین لطفاً نظرسنجی بزار در مورد موافقت یا مخالفت با حذف تعرفه واردات خودرو و همینطور لطفاً این نظر رو منتشر کن
  • omid IR ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۷
    15 0
    من هم با اولين كامنت گزار هم نظر و موافقم.
  • بدون نام IR ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۷
    12 0
    لطفا اين قايم باشك بازي ها رو تمومش كنيد ايراني لايق بهترينهاست تعرفه واردات بايد صفر شود اون وقت بيان براي ملت موضع بگيرند.
  • علی IR ۲۱:۱۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۷
    20 0
    خودتون سوار شید...من که نمیخرم
  • كاميار مجيدي IR ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۷
    4 0
    احمد نعمت بخش براي ارزان شدن خودرو دو شرط را در صدا و سيما اعلام و درخواست كرد كه دولت با هر دو شرط درخواستي يعني تخصيص ارز مبادله اي و وام چند صد ميلياردي موافقت كرد حالا چراقيمتخودرو كاهش نيابد؟ باز نعمت بخش و دوستانش چه بهانه اي دارند؟ بقول رئيس جمهور ، اگر با خودروسازان باشه پرايد را سي ميليون هم بفروشن ميگن ضرر ميكنيم!
  • حقیقت IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۵
    0 12
    آیا میدونین ارزان ترین خودرو وارداتی (به غیر از خودرو چینی) بدون در نظر گرفتن مالیات 60 میلیون تومان قیمت میخورد یعنی حتی اگر مالیات خودرو وارداتی صفر گردد باز 3 برابر قیمت خودرو ساخت داخل را دارد. کافی هست قیمت های خودرو های خارجی را بدون در نظر گرفتن مالیات به طور دقیق از طریق کسانی که شغل آنها خرید و واردات خودرو خارجی است پی گیری کنید در نتیجه حتی با آزاد سازی خودرو وارداتی تاثیر چندانی روی فروش و قیمت خودرو داخلی ندارد.
  • ناشناس IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۹
    0 0
    خوردرو نمي خريم. . . . . . .
  • بی نام IR ۲۱:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
    0 0
    چرا کسی در مورد گرانی مسکن صحبت نمیکنه گرانی همه چیز مهم است در ضمن اقای شورای رقابت شما اصلا تا حالا خط تولید خودرو را از نزدیک دیدهاید که الکی قیمت میگزارید قیمت خودرو را باید خودرو ساز بگزارد نه کس دیگر شورای رقابت را چه به این حرفها