۰ نفر
۲۷ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۳

ایسنا نوشت:

 رئیس پارلمان عراق ضمن هشدار به نوری المالکی نسبت به استفاده از قدرت برای پایان دادن به تظاهرات اعتراض آمیز در عراق از وی خواست تا از اختیاراتش برای پاسخگویی به خواسته‌های تظاهرکنندگانی عراقی استفاده کند.

به گزارش پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، اسامه النجیفی، رئیس پارلمان عراق در سخنانی در شهر الرمادی اعلام کرد: پاسخگویی به بیشتر خواسته‌های تظاهرکنندگان به ویژه مساله آزادسازی بازداشت شدگان عراقی و ایجاد توازن در موسسات دولتی جزء اختیارات نخست وزیر است.

النجیفی همچنین از تظاهرکنندگان خواست تا زمان تحقق خواسته‌هایشان و پاسخگویی دولت به خواسته‌هایی که النجیفی آنها را قانونی توصیف کرد، به تظاهراتشان ادامه دهند. رئیس پارلمان عراق همچنین به المالکی نسبت به استفاده از زور برای پایان دادن به اعتراضات مردم عراق به سیاست‌هایش هشدار داد.

از سوی دیگر جمعی از طرفداران مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق روز شنبه در شهر الکوت واقع در جنوب بغداد، پایتخت عراق، تظاهراتی را برگزار کردند که به گفته آنها این تظاهرات علیه طایفه گری و ظلم در بغداد بود. در این تظاهرات مقتدی صدر طی سخنانی که از طریق شبکه‌های تلویزیونی پخش شد، با انتقاد از عملکرد دولت عراق اعلام کرد که این دولت است که باید از مردم حمایت کند نه اینکه از مردم برای حمایت از خود استفاده کند.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 282774

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =