اریک اشمیت از مدیران گوگل خطاب به هند گفت: این کشور در انتخاب اولویتهای اینترنتی خود راهی اشتباه را می پیماید و به جای نظارت روی کاربران و ایجاد سانسور در اینترنت، به نوآوری روی بیاورد.

اشمیت (که به وی گوگل اشمیت هم می گویند)، بعنوان رئیس بورد اجرایی گوگل تاکید کرد هند در انتخاب اولویتهای خود دچار اشتباه شده و باید از استراتژی نظارت و کنترل شدید بر کاربران دست کشیده و روی ابداعات در زمینه نوآوری های اینترنتی تمرکز کند.
اریک اشمیت به تامیز آو ایندیا گفت هند دو راه در پیش روی دارد: اینترنت آزاد که به نفع همه است و یا نظارت بر اینترنت و دست کشیدن از نوآوری در این زمینه!
البته گفتنی است حدود دو سال است هند سرمایه گذاری سنگینی را روی استراتژی کنترل و نظارت بر اینترنت آغاز کرده تا هم با تروریسم و هم با جرایم اقتصادی ناشی از سوء استفاده از اینترنت مبارزه کند. این موضوع از لحاظ داخلی توجیه پذیر بوده اما از نگاه خارجی ها این یعنی نشانه بی ثباتی سیاسی در این کشور!
بر این اساس کمپانی بلک بری برای سرویس های اطلاعاتی ایمیل رمز گذاری شده ایجاد کرده است و این در حالی است که در فصل چهارم سال گذشته هند دستور شنود 10 هزار خط تلفن و نیز 1300 ایمیل را صادر کرده است.
اریک اشمیت گفت از 7 میلیارد جمعیت کره زمین فعلا 2 میلیارد کاربر با اینترنت کار می کنند و من معتقدم در دهه آینده 5 میلیارد نفر دیگر به آن اضافه خواهند شد و هند باید در این عرصه با یک میلیارد کاربر ظاهر شود.
رییس اجرایی گوگل گفت در تمام کشورهایی که من سفر کرده ام کشوری را ندیدم که با ورود اینترنت مشکلاتش بیشتر شده باشد و با استفاده از اینترنت اقتصادشان بهتر شده است.
اریک اشمیت ماه گذشته به کره شمالی سفر کرده بود که در آنجا علی رغم شبکه نسل سوم، مردم نمی توانستند از آن استفاده کنند و این هفته نیز به کشور 64 میلیونی میانمار سفر کرد تا مقدمات توسعه سرویس های گوگل را در این کشور آماده کند.
اریک اشمیت همچنین گفت اگر دارندگان قدرت در هند نگاه بدبینانه ای به اینترنت داشته باشند، بدنبال کنترل و سانسور می روند و قسمتهای مترقی را متوقف می کنند.
 
منبع: زد دی نت
56501
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 283155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =