معاون مدیرکل امور سیاسی بین المللی وزارت امور خارجه با احضار کاردار سوئیس به عنوان حافظ منافع آمریکا در تهران، ضمن محکوم کردن استفاده از سلاح های شیمیایی در سوریه، دولت های حامی شورشیان در این کشور را مسوول این اقدام دانست.

«محسن نذیری» روز چهارشنبه در این احضار تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران پیش از این نسبت به احتمال ارتکاب این جنایت، هشدار داده بود؛ بنابراین مسوولیت دولت آمریکا را در جلوگیری از دستیابی شورشیان به سلاح شیمیایی و استفاده از آن مورد تاکید قرار می دهد.

وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران به عنوان عضو فعال کنوانسیون سلاح های شیمیایی و قربانی بزرگ این سلاح ها با یادآوری مسوولیت همه دولت ها در منع توسل به سلاح های شیمیایی از همه دولت ها انتظار دارد، صریحاً و در اسرع وقت این جنایت را محکوم کنند و از هر اقدامی برای پیشگیری از تکرار آن فروگذاری نکنند.

 نذیری همچنین خواهان تحقیق بی طرفانه نسبت به این جنایت و تامین کنندگان این سلاح برای تروریست ها در سوریه شد.

کاردار سوئیس در تهران نیز پس از اظهارات این مسوول وزارت امور خارجه ایران اظهارداشت که مراتب را به سرعت به دولت آمریکا منتقل می کند.

آمریکا همچنان دارنده بیشترین ذخایر سلاح های شیمیایی است، این در حالی است که کشورها می بایست طبق تعهدات بین المللی تا سال2012 تمامی سلاح های شیمیایی را نابود کرده باشند اما آمریکا بر خلاف این تعهدات همچنان بخشی از ذخایر سلاح های شیمیایی خود را حفظ کرده است.

/27212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 283323

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =