شورای امنیت سازمان ملل متحد انفجار در مسجدی در دمشق را که منجر به شهادت شیخ محمد سعید رمضان البوطی شد، محکوم کرد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از واحد مرکزی خبر، ویتالی چورکین سفیر روسیه در سازمان ملل با قرائت بیانیه سازمان ملل گفت اعضای شورای امنیت سازمان ملل به شدیدترین شکل ممکن حمله تروریستی در مسجدی در سوریه را در بیست و یکم مارس که به کشته شدن بیش از چهل نفر از جمله روحانی سرشناس مسلمان و زخمی شدن دهها غیر نظامی انجامید، محکوم می کند.

وی تصریح کرد اعضای شورای امنیت همدردی و مراتب تسلیت خود را با خانواده قربانیان این حمله اعلام می دارد و برای مجروحان این حادثه، بهبودی سریع را آرزو دارد. اعضای شورای امنیت تاکید دارند که تروریسم در هر شکل ممکن آن بیانگر عمده ترین تهدید برای امنیت بین المللی به شمار می آید و صرف نظر از انگیزه های آن، به دست هر کسی، در هر کجا و در هر زمان اقدامی جنایتکارانه و بدون توجیه است.

نماینده روسیه در سازمان ملل گفت اعضای شورای امنیت بر عزم خود برای مبارزه با همه شکلهای تروریسم براساس مسئولیتهای خود تحت منشور سازمان ملل، تاکید می کنند. آنان همچنین بر محکوم بودن هر نوع اقدام خشونت بار علیه مردم غیر نظامی تاکید می کنند. اعضای شورای امنیت به کشورها این یادآوری را می کنند که باید تدابیر لازم برای مبارزه با تروریسم در کنار اجرای الزامات جهانی خود بخصوص حقوق بشر، امور پناهندگان و قوانین انساندوستانه به کار گیرند. در حمله عصر پنج شنبه در مسجد الایمان دمشق چهل و نه نفر از جمله علامه محمد سعید رمضان البوطی کشته شدند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 283562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =