ایسنا نوشت:

یحیی آل ‌اسحاق گفت: ضرورت دارد برنامه هاي کلان اقتصادی کشور را با برنامه‌ریزی مدبرانه متکی بر علم و تجربه به گونه‌ای تنظیم کرد که از تمام ظرفیت‌های استفاده نشده کشور استفاده شده و پایه و اساسی برای رشد، توسعه و پیشرفت مستمر و بلند مدت کشور باشد.
این عضو حزب موتلفه افزود: مقام معظم رهبری امسال را به عنوان "حماسه سیاسی حماسه اقتصادی" برگزیدند که نشان می دهد مردم و مسئولین باید توجه ویژه به امر داشته باشند و همه توان خود را به صحنه آورند تا در این برهه از زمان از گردنه تهدیدات دشمن گذشته و به قله‌های موفقیت در منطقه دست پیدا کنیم. دولت آینده باید در دو حوزه سیاست و اقتصاد حماسی عمل کند و تمام توان خود را برای خدمت به کشور و مردم انجام دهد.
رئیس اتاق بازرگانی تهران در ادامه با اشاره به پنج اولویت اصلی کشور تصریح کرد: خوراک، مسکن، پوشاک، بهداشت و آموزش پنج نیاز اصلی کشور است که دولت آینده باید با توجه ویژه به این پنج موضوع نیاز اقشار ضعیف و کم درآمد را برطرف کند و باید در این راه از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کند. دولت آینده باید با برنامه‌ریزی کوتاه مدت بتواند به سریع ترین شکل ممکن این پنج نیاز که نیاز همه اقشار مردم است را برطرف کند.
آل اسحاق تصریح کرد: وظیفه همه جریانات سیاسی معتقد به نظام در کشور این است که باید به دور از تنگ نظری ها وارد صحنه مدیریتی کشور شوند، زیرا با همدلی همه نیروهای معتقد به نظام و ولایت می‌توان آسایش و آرامش را برای مردم به ارمغان آورد.
وی در ادامه مشکلات معیشتی مردم و تورم را دو مشکل اساسی در کشور خواند و گفت: با سرمایه گذاری در تولید و اشتغال می‌توان بسیاری از مشکلات کشور را بر طرف کرد و متاسفانه امروز با انتخاب اقتصاد توزیعی، قدرت مخارج افزایش پیدا کرد و در مقابل به دلیل برخی مشکلات، واردات نیز انجام نشد و مردم در فشار و تنگنا قرار گرفتند. همانطور که رهبر معظم انقلاب اشاره داشتند به مسائل کلان اقتصادی بی‌اعتنا بودیم و به اقدامات روزمره دچار شدیم که با همدلی و حضور همه آحاد مردم و مسئولان، مشکلات بر طرف می شود.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 283624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =