اگر آمریکا ثابت کندکه ایران درحال تولید سلاح اتمی است آن وقت 63 درصد از مردم این کشور از هم اکنون با حمله پیشگیرانه به این کشور موافق اند و تنها کمتر از 30 درصد دیگر با عملیات نظامی مخالفند.

پایگاه اینترنتی میدل ایست فروم با انتشار نتایج دو نظر سنجی که توسط موسسه پیو انجام شده گزارش داد که از هر ده آمریکایی شش نفر آنها با استفاده از نیروی نظامی علیه ایران موافقند به شرط آنکه محرز شود این کشور درحال دست یابی یا ساخت سلاح اتمی است.

همین نظر سنجی در میان اعضای شورای روابط خارجی آمریکا دقیقا نتیجه معکوس داشته است.

اعضای شورای روابط خارجی آمریکا موسوم به سی. اف. آر در برابر این سوال که اگر ایران سلاح اتمی تولید کرده باشد آمریکا حق دارد  به آن حمله پیشگیرانه  کند یا نه تقریبا پاسخ منفی داده اند.

با استناد به نتایج این نظر سنجی که از میان 642 نفر از اعضای سی.اف.آر به دست آمده 61 در صد از اعضای این شواری مهم و مشهور ابراز مخالفت کرده و تنها 33 در صد از آنها موافق جنگ با ایران بوده اند.

نظر سنجی اول پیو که با مشارکت و همکاری سی. اف.آر به دست آمده از میان 2000 نفر از مردم عادی آمریکا بوده است.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 28393

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۴:۰۵ - ۱۳۸۸/۰۹/۱۴
    1 0
    چه جالب چه نستالژیک.البته این 63 درصد جلوی اون 63 درصد وایمیستن و مشت محکمی می خورن(شایدم میزنن)
  • بدون نام IR ۱۴:۰۶ - ۱۳۸۸/۰۹/۱۴
    0 0
    چه جالب چه نستالژیک.البته این 63 درصد جلوی اون 63 درصد وایمیستن و مشت محکمی می خورن(شایدم میزنن)
  • بدون نام IR ۱۹:۵۳ - ۱۳۸۸/۰۹/۱۴
    1 0
    همين چند وقت پيش بود كه يك اقايي فرمودند مردم آمريكا با ما هستند.شما به ما اجازه بدهيد بيائيم راي بگيريم.( قريب به مضمون). پس چي شد؟ چه زود نظرشان عوض شد!
  • بدون نام NL ۲۰:۱۴ - ۱۳۸۸/۰۹/۱۴
    1 0
    اگر آمرکا چنین غلطی کرد ایران هم باید در داخل خود آمریکا بهشون حمله کنه و جنگ رو به درون خود آمریکا بکشه اینطوری اونها خواهند فهمید جنگ مزه اش چیه.
  • ایرانی IR ۰۷:۱۲ - ۱۳۸۸/۰۹/۱۵
    1 0
    امریکا اگه خیلی قدرت نظامیش بالا است بره گند کاری تو افغانستان و عراق را جمع کنه و بعدش وضعیت اقتصادی کشورش را درست کنه و بعد بیا زر زیادی در مورد ایران بزنه و اینم بدونه که90% مردم ایران حاضرند از این خاکشون مراقبت کنن حالا اگه جرات داری یا علی این گوی و این میدان . امتحانش مجانیه