230 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) پارلمان به مناسبت 20 فروردین‌ماه روز ملی فناوری هسته‌ای بیانیه‌ای صادر کردند.

متن کامل این بیانیه که علیرضا مرادی عضو هیئت‌رئیسه مجلس آن را قرائت کرد، به شرح زیر است:

بسم‌الله‌الرحمن الرحیم

نامگذاری 20 فروردین به نام روز ملی فناوری هسته‌ای در شرایطی رقم خورد که عزم جدی استکبار و همپیمانان آن در جلوگیری همه‌جانبه از دستیابی ایران اسلامی به فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای شکل گرفته بود.

در شرایطی که به دلیل مواضع برخی مسئولین در مذاکرات هسته‌ای علاوه بر پلمب برخی از تأسیسات این صنعت، دامنه زیاده‌خواهی‌های غرب به درخواست تعطیلی رشته‌های مرتبط با صنعت هسته‌ای و حتی عدم ارائه درست فیزیک مرتبط با این صنعت، در دانشگاه‌های کشور نیز کشیده شده بود.

اراده آهنین و محکم فرزندان جوان امام روح‌الله در آفرینش حماسه‌ای باشکوه از عزت و غیرت ایرانی بر پایه دانش بومی، صحنه‌های شوق‌انگیز و افتخارآمیزی از خودباوری ملی را رقم زد تا کلام گهربار ما می‌توانیم امام راحل عظیم‌الشأن این بار نیز در عرصه‌ علم و فناوری محقق شود.

مسیر درخشان عزت و سربلندی فرزندان غیور ایران اسلامی در دستیابی به فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای که با اتکاء به دانش بومی متخصصان جوان کشور محقق شد، از اکتشاف منابع و استحصال کیک زرد شروع و با غنی‌سازی اورانیوم در سایت‌های نطنز و فوردو و تولید مجتمع‌های سوخت در اصفهان و آب سنگین در اراک ادامه یافت.

تأمین سوخت صفحه‌ای 20درصد برای رآکتور تحقیقاتی تهران نقطه عطف این فعالیت‌ها بود و این روزها خبر اکتشاف ذخایر جدید اورانیوم و جا نمایی 16 نیروگاه اتمی نشان داد که متخصصان این صنعت برای تحقق خواست ملت با استقامت در مسیر روشن و در راه پر فروغ اسطوره‌های ماندگار صنعت هسته‌ای، شهیدان، علیمحمدی، شهریاری، رضایی‌نژاد، احمدی‌روشن و قشقایی، همچنان محکم و راست‌قامت ایستاده‌اند.

ما نمایندگان ملت سرافراز ایران در مجلس شورای اسلامی، ضمن حمایت قاطع از فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای کشور، مراتب سپاس و تقدیر خود را از تلاش متخصصان، دانشمندان و دست‌اندرکاران صنعت هسته‌ای در بهره‌برداری مؤثر از فناوری هسته‌ای برای تأمین نیازهای متنوع کشور در حوزه‌های انرژی، سلامت، کشاورزی،‌ صنعت و دیگر نیازها اعلام می‌کنیم.

در پایان ضمن گرامیداشت روز ملی فناوری هسته‌ای و تبریک به تمامی تلاشگران این صنعت مهم و استراتژیک اعلام می‌نماییم، مجلس شورای اسلامی هرگز زیر بار زیاده‌خواهی، جوسازی سیاسی و تهدیدات دشمن نرفته و ذره‌ای از حقوق حقه ملت ایران در عرصه صلح‌آمیز هسته‌ای کوتاه نخواهد آمد و همواره خود را متعهد به حمایت همه‌جانبه از سیاست‌ها و راهبردهای نظام در دستیابی و بهره‌برداری از فناوری هسته‌ای در مسیر پیشرفت و تعالی کشور می‌دانیم.
/27220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 285874

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =