رئیس بانک مرکزی آمریکا می‌گوید اقتصاد کشورش در وضعیت مطلوبی است.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامۀ تریبون، بن برنانکی، رئیس بانک مرکزی آمریکا روز دوشنبه گفت: امروز اقتصاد آمریکا در مقایسه با 4 سال قبل در موقعیت بسیار بهتری قرار دارد، اما وضعیت اقتصادی کمی با آنچه انتظار داریم، فاصله دارد. برنانکی که این سخنان را در جلسۀ "آموزش تست مقاومت بانکی"- که به طور مرتب از سال 2009 از سوی بانک مرکزی آمریکا برگزار می‌شود- ایراد می‌کرد با اشاره به آخرین بحران اقتصادی ابراز امیدواری کرد که بانکهای کشور در مقایسه با 4 سال قبل از مقاومت بیشتری برخوردارند.
اظهارات برنانکی پیرامون بهبود وقعیت اقتصادی آمریکا در حالی مطرح می‌شود که 3 روز قبل، گزارش رسمی وزارت کار آمریکا، از افزایش تعداد افراد جویای کار خبر داده بود. در این گزارش آمده است که بازار کار در حال بهبودی است اما شمار بیکاران در روزهای پایانی ماه مارس از افزایش برخوردار بوده است. اگر نرخ بیکاری به 7.6% کاهش یافته باشد، قاعدتاً از میزان اشتغال نیز کاسته شده است. تا پیش از انتشار آمار و ارقام مربوطه، بسیاری از مدیران بانک مرکزی آمریکا بر این اعتقاد بودند که بانک مرکزی باید خرید سهام در بازارهای مالی را در تابستان جاری کاهش دهد و از هم اکنون تا پایان سال به آن پایان دهد.
از اظهارات برنانکی اینگونه به نظر می‌رسد که برای او، بهبود چشم انداز بازار کار که بانک فدرال تمایل دارد آن را تا پیش از پایان دادن به عملیات خرید سهام از سوی بانک اعلام کند، هنوز محقق نشده است. از این رو به نظر می‌رسد در چنین شرایطی بانک مرکزی برای حمایت از احیا و رشد اقتصادی تا نشست آیندۀ "سیاست‌ پولی" که برای 30 آوریل و اول می در نظر گرفته شده، سیاست حمایت گستردۀ مالی را ادامه دهد. 
3952
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 285882

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =