۰ نفر
۲۱ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۱

سه کتاب ترجمه از مجموعه رمان و داستان​های نوجوانان با عنوان​های «بابابزرگ سبیل‌موکتی»، «صیاهی» و «پسرخاله وودرو» منتشرشد.

به گزارش خبرآنلاین، رمان «بابابزرگ سبیل‌موکتی» نوشته علی‌اصغر سیدآبادی در شاخه رمان و مجموعه داستان نوجوان از سوی انتشارات افق منتشرشد. علی‌اصغر سیدآبادی اکنون سردبیر پژوهشنامه ادبیات کودک و نوجوان است؛ مجموعه کتاب‌های قصه‌های شیرین مغزدار از این نویسنده به فهرست کلاغ سفید کتابخانه‌ مونیخ راه یافت و دو جایزه‌ کشوری هم دریافت کرد. کتاب‌های نظری و شعر و رمان او در 3 دوره برگزیده‌ شورای کتاب کودک شدند و جایزه‌ پژوهش‌های فرهنگی به پژوهشی از او در موضوع شعر ایران اهدا شد.

در بخشی از این رمان می خوانیم: سبیل بابابزرگ، از اولش بزرگ بود. اما از وقتی خبرنگاران تلویزیون و روزنامه‌ها، از سبیلش گزارش تهیه کرده‌اند، سبیل با سرعت زیادی رشد می‌کند. با این سبیل غول‌پیکر، زندگی بابابزرگ به قدری سخت شده که او دیگر نمی‌تواند راحت توی خیابان راه برود. نمی‌تواند راحت وارد خانه شود و حتی بخوابد. راهی جز کوتاه کرده سبیل نیست، اما شخص اصلی رمان ما - نوه‌ی او- نقشه‌ی بهتری دارد. البته او در این راه با دوستانش همراه است.

بنابراین گزارش، این ناشر همچنین «پسرخاله وودرو» نوشته روت وایت با ترجمه محبوبه نجف‌خانی از مجموعه رمان و داستان های نوجوان، روانه بازار کرده است.

در بخشی از این رمان می خوانیم: فقط یک نفر این راز را می‌داند...وودرو، پسری که مادرش ناپدید شده، برای ادامه‌ی زندگی، پیش پدربزرگ و مادربزرگش در ایالت ویرجینیا می‌رود. دختر خاله‌اش جیپسی هم که زیباترین دختر شهر است پدرش را از دست داده. دردهای مشترک و پنهان، صمیمیت میان دو نوجوان را بیش‌تر می‌کند؛ اما مشکلات و رازهای ناگفته هنوز باقی‌اند.

کتاب پسرخاله وودرو در سال 1997 برنده‌ مدال افتخار نیوبری شد. روت وایت نویسنده‌ آمریکایی در سال 1942 در خانواده‌ای از طبقه‌ کارگر متولد شد. پدرش در درگیری کارگران معدن کشته شد. این رمان بازتابی از تجربه‌های اوست.

در این مجموعه ترجمه، همچنین کتاب «صیاهی» نوشته انجی سیج ترجمه مهرداد مهدویان را منتشر شده است. ناشر در معرفی کتاب آورده است: «جشن تولد را فراموش کنید، سایه‌ پلید آمده! صیاهی هیجان‌انگیزترین داستان مجموعه‌ی سیپتیموس هیپ است. شخصیت‌های جدیدی در این کتاب ظاهر می‌شوند که توطئه‌ای پیچیده را پیچیده‌تر می‌کنند.

انجی سیج در لندن به دنیا آمده و در حال حاضر در خانه‌ای بسیار قدیمی در غرب لندن زندگی می‌کند. زیر این خانه تونل‌های مخفی زیادی هست، جایی جادویی و پر از افسانه، پنج کتاب اول داستان‌های سیپتیموس‌هیپ جزو پرفروش‌ترین‌ها بوده‌اند. صیاهی ششمین کتاب از این مجموعه است.هر یک از کتاب‌های مجموعه‌ هفتگانه‌ سیپتیموس‌هیپ در عین پیوستگی، اثری مستقل به شمار می‌روند.

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 285996

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =