۰ نفر
۲۱ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۷

فارس نوشت:

رهبر فهرست «العراقیة» از دولت عراق خواست که استعفا کند و زمینه را برای تشکیل یک دولت انتقالی در کشور فراهم سازد.
به گزارش پایگاه خبری «صوت‌العراق»، «ایاد علاوی» رهبر فهرست العراقیه، برخی طرف‌های منطقه‌ای را عامل پشت‌پرده ترور نامزدها و فعالان این فهرست برای انتخابات شوراهای استانداری‌ دانست.

وی افزود که این اقدامات به دست شبه‌نظامیانی که به دنبال نابودی عراق هستند، برای هراساندن نامزدهای فهرست‌ العراقیه صورت می‌گیرد.

رهبر فهرست العراقیه با انتقاد از به تاخیر افتادن انتخابات در برخی استان‌های عراقی به دلیل ناامنی‌های حاکم در این استان‌ها، مدعی شد که پیش‌بینی می‌کند در انتخابات شورای استانداری‌ها تقلب شود لذا باید با هرگونه اقدامی در این راستا، مقابله شود.

علاوی در ادامه خواستار حمایت از مطالبات تظاهرات‌کنندگان شد.

رهبر فهرست العراقیه که از رقبای اصلی «نوری المالکی» نخست‌وزیر عراق در انتخابات پیشین این کشور به شمار می‌رفت، از دولت خواست که استعفا کند و یک دولت انتقالی برای نظارت بر انتخابات،  توقف ترور نامزدهای انتخاباتی و جلوگیری از هرگونه تقلب در انتخابات تشکیل شود.

از سوی دیگر، کمیساریای عالی و مستقل انتخابات عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که 420 مرکز شامل 1845 صندوق را برای شرکت نیروهای نظامی و امنیتی در انتخابات آتی استانداری‌ها تخصیص داده تا این افراد پس از رای‌دادن به وظایف خود در قبال نظارت بر امنیت کشور در روز انتخابات عمل کنند.

رای‌گیری از نیروهای ارتشی و امنیتی عراق، 13 ماه جاری میلادی و یک هفته پیش از برگزاری انتخابات شوراهای استانداری صورت خواهد گرفت. انتخابات مذکور قرار است 20 ماه جاری میلادی برگزار شود.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 286100

برچسب‌ها

اخبار ویژه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =