انتشارات قطره در سال جدید مجموعه داستان دو جلدی «چیدن باد»، و کتاب​های «اسرار مواد مخدر» و «کلیدهای رهایی از خشم» را منتشر و روانه بازار نشر کرده است.

 

به گزارش خبرآنلاین، «اسرار مواد مخدر» نوشته حسن حاج سید جوادی با مقدمه‌ای از استاد بهاء‌الدین خرمشاهی و در شاخه علوم اجتماعی است. کتاب شامل آخرین پژوهش‌ها و بازیافته‌های جدید مواد‌ مخدر است که از مدارک معتبر فرانسه زبان و انگلیسی زبان مورد استفاده قرار گرفته‌اند. ناشر در توضیح کتاب آورده است: از آن‌جا که مبارزه‌ پلیسی با مواد مخدر نتایج مطلوب را به دست نداده و حمل و نقل و فروش و مصرف مواد مخدر را متوقف نساخته است، اندیشه‌مندان و کارشناسان به این نتیجه رسیدند که از مبارزه‌ پلیسی که مستلزم هزینه و کوشش فراوان است، نتایج قابل توجهی حاصل نمی‌شود، می‌باید مبارزه‌ فرهنگی را جایگزین آن ساخت و بودجه‌های هنگفت مبارزه‌‌ پلیسی در تمام کشورها صرف تبلیغ علیه مواد مخدر و متوجه ساختن جوانان به خطرات بی‌شمار مصرف آنها شود. کارشناسان می‌گویند مبارزه با قاچاق مواد مخدر و خرید و فروش آنها با وجود صرف هزینه‌های سنگین تاکنون به هیچ‌وجه کارساز نبوده و به نتیجه‌ مثبتی نرسیده است، بنابراین باید به طرق دیگر متوسل شد. آنها حتی به این نتیجه رسیده‌اند که آزادسازی مصرف مواد مزبور و متوقف کردن مبارزه می‌تواند بیش از مبارزه با آنها نتایج مطلوب را به بار آورد. در این اثر موارد مختلف مربوط به مواد مخدر مورد مطالعه و تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. این کتاب 350 صفحه و با قیمت 9500 تومان منتشر شده است.

همچنین مجموعه دو جلدی «چیدن باد» نوشته محمد قاسم‌زاده، داستانی است مربوط به دوران حکومت قاجار. در بخشی از این کتاب می خوانیم: «من که شاه نبودم. مترسک سر جالیز بودم. خودشان می‌بریدند و می‌دوختند و حتا نظر مرا هم نمی‌خواستند. نایب‌السلطنه به جای من نظر می‌داد. اگر هم می‌پرسیدند، چیزی نمی‌دانستم. قرار بود سال‌ها ولیعهد باشم و کار اداره‌ مملکت را آرام آرام یاد بگیرم، اما همه‌چیز مثل برق و باد به هم خورد و من شدم شاه. پادشاه مشروطه بعد از شانزده سال به فکر این افتاده که به قانون عمل کند، درست عین محمدعلی‌شاه، وقتی تهران داشت تصرف می‌شد. نمی‌دانم چرا شاه ایران وقتی دمکرات می‌شود که همه‌چیز را از دست داده است.»
این مجموعه 760 صفحه و 28هزار تومان است.

بنابراین گزارش، «کلید رهایی از خشم» نیز عنوان کتابی است از شاخه روانشناسی این ناشر که با عنوان فرعی «پذیرش و تعهد درمانی: راهکاری جدید برای مسئله‌ خشم» نوشته  پروفسور جرج اچ. ایفرت، پروفسور ماتیو مک‌کی، پروفسور جان پی. فورسیت با ترجمه دکتر محمدرضا کرامتی و دکتر علی مالمیر، در 258 صفحه با قیمت 8500تومان منتشر شده است.

کلید رهایی از خشم که براساس یکی از جدیدترین رویکردهای روان‌شناختی و روان‌درمانی نوشته شده، راهی جدید و انقلابی برای خروج از دام خشم ارائه می‌دهد و به ما کمک می‌کند تا با تقویت ارزش‌های انسانی و معنوی برخاسته از ذات الهی به آرامش برسیم. این کتاب به ما می‌آموزد که چگونه در زندگی دنبال شادی و آرامش واقعی باشیم و نیز برای ما آشکار می‌کند که خود ما، در حقیقت صحنه‌ زندگی هستیم و هیجاناتی مانند غم، شادی‌، عجله و صبر فقط نمایش کوتاهی هستند که در یک چشم به هم زدن از این صحنه محو می‌شوند. کتاب کلید رهایی از خشم نه فقط نقش یک روان‌درمانگر، روان‌شناس و مشاور را در زندگی دارد بلکه به هر انسانی که شادی را به عنوان یک ارزش تعیین کرده است، کمک می‌کند تا حلاوت حضور در صحنه‌ زندگی را بچشد. از این رو مطالعه آن برای تمام افرادی که می‌خواهند از یک زندگی شاد برخوردار باشند، سودمند است.
 

 

 

6060

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 286431

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =