رییس سازمان بازرسی می گوید حرمت شکنی‌ها، بی‌انضباطی‌ها و بی‌اعتمادی‌ها به همبستگی ملی آسیب می‌رساند.

به گزارش خبرآنلاین، حجت‌الاسلام والمسلمین پورمحمدی در جمع اعضای نظام مهندسی، ساختمان، کشاورزی و معدن استان خراسان رضوی در مشهد مقدس گفت: من بر روی مسایل اقتصادی تمرکز ویژه دارم و باور من این است که اگر به طور جدی به اقتصاد کشور پرداخته نشود بنیه‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و بین‌المللی آسیب جدی خواهند دید. امروز نیاز به تحول اقتصادی داریم چون قانون و موتور محرک اقتصاد تولید است و نظامات گمرکی، بیمه، پولی و بانکی باید در خدمت تولید قرار گیرد.

حرمت شکنی‌ها، بی‌انضباطی‌ها و بی‌اعتمادی‌ها به همبستگی ملی آسیب می‌رساند
پورمحمدی آسیب‌های اخلاقی جامعه را یادآور شد و گفت: در فضای عمومی جامعه رفتارهای نامناسبی نضج گرفته است. حرمت شکنی‌ها، بی‌انضباطی‌ها و بی‌اعتمادی‌ها همه را آزار می‌دهد و این به همبستگی ملی آسیب می‌رساند.
وی خاطرنشان کرد: فعالیت‌هایم را از همین آغاز چه پیروز شوم و چه شکست بخورم بر درستی و صداقت گذاشته‌ام. چون رایی که با تحقیر، آزاردهنگی به دست بیاید برکت ندارد. این مبنای کار من است و به طور جد به آن پایبند هستم.

با دوستان، مروت و اعتماد و در برخورد با دشمنان،تدبیر داشته باشیم
کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان این‌که بنای این‌است که جامعه را از مسایل آزاردهنده اخلاقی نجات دهیم، گفت: در این مسیر یک پیامی از مرحوم حافظ گرفتیم و آن بیت«آسایش دوگیتی تفسیر این دو حرف است/ با دوستان مروت، با دشمنان مدارا». باید با دوستان با مروت و اعتماد رفتار کنیم و در برخورد با دشمنان تدبیر داشته باشیم. مقام معظم رهبری نیز در زمینه سیاست خارجی فرمودند در سیاست خارجی باید براساس سه اصل عزت، حکمت و مصلحت رفتار شود.
پورمحمدی در پاسخ به این که همیشه یک نگرانی و عدم اعتماد نسبت به آینده در تولید کنندگان و سرمایه گذاران بوده و راهکار شما چیست، گفت: فکر می‌کنم برنامه پنجم به خیلی از بخش‌ها با نگاه دقیق پرداخته است ولی متأسفانه مشکل این است که به برنامه عمل نمی‌شود و به آن التزام نداریم. باید در نظامات پولی، بانکی، تعرفه‌ها و... ثبات باشد.

در شرایط تحریم باید دست تولیدکنندگان را بوسید
وی در پاسخ به سؤالی راجع به درآمدهای غیر نفتی و رفع موانع تولیدات معدنی اظهارداشت: وقتی نمی‌توانیم ارز صد و ‌اند دلاری ناشی از فروش نفت به دست بیاوریم باید دست تولیدکنندگان را بوسید. با همین بازارهای اطراف‌مان می‌توانیم ارزش افزوده ایجاد کرده و نیازهای مان را رفع کنیم. باید از خام فروشی دست برداشت.
پورمحمدی در پاسخ به سؤالی درباره منابع آبی، کشاورزی و محیط زیست گفت: در کشور ما که کشوری خشک و نیمه خشک است، هرز آب داریم. متخصصان باتجربه در کشور وجود دارد اما از نظرات آنان استفاده نمی‌شود.
وی از حفر چاه‌های غیرمجاز انتقاد کرد و گفت: میانگین افت آب در کشور یک متر تا یک متر و نیم است و این فاجعه آمیز است. در اطراف دریاچه ارومیه 20 هزار چاه غیرمجاز است و به جای این‌که این مسئله را چاره کنیم به هر کس تسهیلات و اجازه حفر چاه داده می‌شود.
پورمحمدی در پاسخ به سؤالی درباره حمایت از کارگران گفت: نظام تأمین اجتماعی باید در این زمینه مؤثرتر وارد عمل شود. متأسفانه طی چند سال به جای این‌که نظام از کار و کارگر حمایت کند کارفرما را با کارگر درگیر کرده است.
رئیس سازمان بازرسی کل کشور در پاسخ به سؤالی مبنی بر این‌که اقتصاد کشور را چقدر به نفت وابسته می‌دانید، گفت: نفت محور توسعه همه جانبه کشور است. باید از اقتصاد و سیاست نفت در جهت بهبود دیپلماسی، توسعه و پیشرفت کشور بهره برد. دانش صنعت نفت ما خوب است و متخصصین خوبی در رشته‌های بالادستی و پایین دستی داریم. متأسفانه در این سال‌ها فقط به درآمد نفت توجه شده است.

حل مشکل حاشیه نشینی با طرح توسعه جامع ملی و آمایش سرزمینی
کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سؤالی درباره حاشیه نشینی در شهرها اظهارداشت: تمام نقاط حاشیه نشین و آسیب پذیر شهرها را دیده ام. دو مشکل اساسی در شهرها داریم؛ یکی نقاط حاشیه نشین و دیگری نقاط فرسوده. تا زمانی که به توسعه جامع ملی و آمایش سرزمینی توجه نکنیم مشکل حاشیه نشینی ادامه خواهد داشت.

کابینه ام شرکت سهامی نیست به گرایش‌ها کاری ندارم/ بر سلامت و تخصص توجه می‌کنم
وی در پاسخ به این سؤال که کابینه و تیم مدیریتی شما چگونه است گفت: همه دولت را تجربه کردم. تیم قدرتمندی را در اداره کشور با خود همراه می‌کنم. در دوران مدیریتم نیز، نیروهای قوی، برنامه دار و دارای قدرت اجرا و سالم را انتخاب می‌کردم.
پورمحمدی در ادامه گفت: من با اختلاط و امتزاج و شرکت سهامی تشکیل دادن موافق نیستم. به گرایش‌ها کاری نداریم و باید به سلامت و وفاداری افراد توجه کنیم.

طرح بنگاه‌های زودبازده شلم شوربایی شد که در آن عده‌ای به دلالی روی آوردند و عده‌ای نیز ورشکست شدند
وی در پاسخ به سؤالی راجع به بنگاه‌های کوچک و زودبازده گفت: اصل این طرح اگر با برنامه و اجرای خوب همراه شود، موافقم. متأسفانه به این‌ها توجه نکردیم و بخش زیادی از این بنگاه‌های کوچک موفق نبودند. با این شلم شوربایی که شده عده‌ای به دلالی روی آوردند و عده‌ای هم ورشکست شدند. من با این مخالف هستم.
پورمحمدی در پاسخ به این سؤال که نقاط ضعف رئیس جمهور چیست، گفت: به هر حال دوره ایشان به اتمام رسیده است. فقط امیدوارم ایشان و همه ما عاقبت به خیر شویم. عدم توجه به برنامه، تخصص و نگاه حرفه‌ای و عدم التزام به قانون از جمله نقاط ضعف ایشان است.

کشور را باید با عقل و کار جمعی به پیش برد
وی با بیان این‌که دوره سوپرمنی گذشته است، گفت: کشور را باید با عقل و کار جمعی به پیش برد و نگاه جدید مدیریتی از این مشرب سیراب شود.
کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ابتدای سخنان خود با تسلیت ایام سوگواری حضرت فاطمه زهرا(س) به انتخابات پیش روی ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: مردم نیازها، مشکلات و توانمندی‌های کشور را می‌دانند و همین مردم هستند که باید با انتخاب و عملشان این کشور را به پیش ببرند.
وی افزود: وقتی سیر کار را از اول انقلاب تا به امروز می‌بینیم، مشاهده می‌کنیم نظام به صندوق‌ها و هر آنچه از آن بیرون آمد احترام گذاشته و نامزدهای طیف‌های مختلفی که از ابتدای انقلاب از صندوق‌های رای بیرون آمدند این مطلب را نشان می‌دهد.

 

پورمحمدی: مهندسی انتخابات را فقط مردم رقم می‌زنند/ مذاکره با آمریکا مشکلی را حل نمی‌کند
عضو ائتلاف اکثریت اصولگرایان می گوید مهندسی انتخابات به دست مردم رقم می خورد.حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی شامگاه جمعه در همایش جبهه جوانان آرمانگرا و رهروان ولایت در محل هتل گلستان اظهار کرد: مقام معظم رهبری با تدبیر و درایت خود و بنا به مصلحت و شرایط جامعه سال 92 را سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی نامگذاری کرده‌اند.

وی افزود: حماسه یعنی حرکتی وسیع و قدرتمند و شاخصه این حرکت متفاوت بودن آن از دیگر حرکت‌ها انقلاب‌ها است.

حماسه سیاسی زمینه‌ساز حماسه‌ اقتصادی است

پورمحمدی با بیان اینکه حماسه سیاسی زمینه‌ساز حماسه اقتصادی است، خاطرنشان کرد: بنابر فرمایشات مقام معظم رهبری در سال گذشته، شرایط فعلی شرایطی نظیر پیچ تاریخی بوده و باید تمام تلاش خود را برای گذر از این پیچ کنیم؛ باید با انسجام و وحدت داخلی شرایط گذر از این پیچ تاریخی را فراهم کنیم.

اهم اظهارات عضو ائتلاف اکثریت اصولگرایان را بخوانید؛

*شرایط داخلی کشور در حوزه اقتصاد نیازمند حمایت از تولید ملی بوده و اگر توصیه‌های مقام معظم رهبری را به طور جد پیگیری کرده بودیم شرایط بهتری در حال حاضر داشتیم.

*عرصه انتخابات عرصه‌ای برای تحقق حماسه سیاسی است، با توجه به تمرکز دشمنان نظام بر حوادث و وقایع انقلاب باید در انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا با حضور حداکثری و مشارکت جمعی حماسه سیاسی را رقم بزنیم.

* حماسه اقتصادی نیازمند برنامه‌ریزی خاص و مدون است،در حوزه اقتصاد به دلیل کم دقتی، بی‌برنامگی و طمع دشمنان در منافع نظام شرایط خاصی را تجربه کرده‌ایم که نیازمند تدبیر و درایت ویژه و برنامه‌ریزی صحیح برای برون رفت از این شرایط حساس هستیم.

* گام نخست در تحقق حماسه اقتصادی، حماسه سیاسی است، همبستگی عامل بازدارنده‌ای برای دشمنان نظام به شمار می‌رود. اگر حماسه سیاسی محقق شود و رئیس جمهور منتخب قوی و کارآمد روی کار آید این دو مقوله سبب عملکردی صحیح شده و در نتیجه بهبود شرایط را در حوزه‌های مختلف کشور شاهد خواهیم بود.

 سربازان اصلی خلق حماسه جوانان هستند

* جوانان سهم عظیمی در تحقق حماسه دارند، باید در این برهه زمانی جوانان با احساس مسئولیت بیشتر در حوزه‌های مختلف اعم از سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی پای کار ‌آیند و عرصه و صحنه‌ای را رقم بزنند که به دنبال حماسه سیاسی، حماسه اقتصادی شکل بگیرد. ایران کشوری است که دانشمندان جوان در بازه سنی 30 الی 32 سال دارد و این ظرفیت و نقطه قوت بزرگی برای خلق حماسه به شمار می‌رود.

مهندسی انتخابات را فقط مردم رقم می‌زنند

*مهندسی انتخابات به دست مردم با حضور مشارکتی آنان رقم می خورد، در شرایط فعلی کشور رای مردم و حضور حداکثری آنان سبب تحقق حماسه سیاسی شده و امروز نباید از محل امکانات و درآمدهای دولتی به تبلیغ پرداخت چرا که مردم با آگاهی خود صحنه انتخابات را مهندسی می‌کنند.

* شرایط و زمان میزان مقبولیت کاندیداها را اعلام می‌کند و نظرسنجی‌های فعلی گویای موفقیت یک کاندیدا نیست. اگر بتوانیم اصولگرایان را برای رسیدن به گزینه واحد برسانیم خرسند می‌شویم اما در حال حاضر شاهد شکل‌‌گیری گروه‌ها و ائتلاف‌های مختلف هستیم.

*در این میان نیز عده‌ای خواستار استقلال و مواضع آزادانه بوده و نمی‌توان کسی را اجبار به حضور در یک ائتلاف و گروهی خاص کرد.هر ائتلافی با هر تعداد باید در نهایت چه اصولگرا و چه اصلاح‌طلب زیر پرچم انقلاب اسلامی حرکت کرده و موضع‌گیری شفاف در عرصه انتخابات داشته باشند.

دیپلماسی برآیند اقتدار داخلی کشور است

*دیپلماسی به عنوان برآیند اقتدار داخلی کشور است، در شرایط فعلی شاهد آن هستیم که ساماندهی در فضای داخلی کشور از حیث انسجام کمی رنگ باخته و تلاش‌ها باید در مسیر به ثبات رساندن و ساماندهی داخل کشور باشد. اگر انسجام داخلی کشور را ارتقا دهیم سبب بهبودی وضعیت در عرصه بین‌المللی خواهیم بود و از همین حیث تأکید زیادی بر تقویت دیپلماسی کشور و حضور عناصر حرفه‌ای در این عرصه دارم.
رفع تورم از مسیر کاهش هزینه‌ها در کشور

* تورم و گرانی سبب آزار آحاد ملت و مردم در جامعه می‌شود، هر کس به زعم خویش باید نسبت به این مسئله احساس مسئولیت کرده و باید با آسیب‌شناسی صحیح شرایط را به تعادل برسانیم. افزایش نقدینگی سبب تورم می‌شود و قابل ذکر است که تورم آسیبی بر پیکره خط تولید زده و در نتیجه شاهد کاهش اشتغال، افزایش بیکاری و تورم بی‌رویه خواهیم بود.

*کاهش تزریق نقدینگی عامل مؤثر در مسیر رفع تورم است، باید به موضوع تولید نگاه ویژه‌ای داشته باشیم و تلاش‌ها در مسیر فعال نمودن خط تولید و سرمایه‌گذاری بیشتر در این عرصه باشد. باید نظام مالیاتی کشور اصلاح شود، نظام بیمه اصلاح شود و همچنین نیازمند خانه ‌تکانی جدی در سیستم نظام بانکی هستیم.

تداوم هدفمندی یارانه‌ها

* هدفمندی‌ یارانه‌ها را برنامه‌ای مطلوب و مناسب می دانم، یارانه‌ها برای گروه‌های خاصی از جامعه باید مستمر باشد، اقشار کم برخوردار و فعالان عرصه تولید در زمره این گروه قرار دارند. هدفمندی یارانه‌ها برنامه‌ای در مسیر تعادل در هزینه‌ها و توسعه اقتصاد بوده نه اینکه تمام درآمد کشور را در بازه زمانی کوتاه در مسیر هدفمندی یارانه‌ها واریز کنیم.

* نابسامانی در اجرایی شدن قانون هدفمندی یارانه‌ها را ضربه‌ سنگینی بر پیکره اقتصاد است، باید قانون هدفمندی یارانه‌ها را به درستی و اصولمند اجرا کنیم؛ در شش ماهه گذشته حدود 100 هزار میلیارد تومان بابت یارانه به حساب مردم واریز شده که این رقم نامعقولانه است.

برنامه‌ریزی برای توسعه استان‌ها و ایجاد فضای رقابتی در رأس اهداف است

* ایجاد فضای رقابتی میان استان‌ها را از برنامه‌های اصلی من است، باید تمرکز کشور از پایتخت برداشته شده و تمرکز بیشتری بر توانمندی‌ها و ظرفیت‌های استان‌ها داشته باشیم. استان‌های کشور به ویژه خراسان رضوی از ظرفیت‌های ویژه‌ای در حوزه‌های مختلف برخوردار بوده که با تکیه و تأکید بر آنها این استان‌ها می‌توانند جایگاه حقیقی خود را احراز کنند.

* به نفع هیچ کس کنار نمی‌‌روم مگر براساس سازوکارهای درونی ائتلاف، در شرایط فعلی که دشمن به دنبال مجالی برای تفرقه‌افکنی است باید به دنبال تحولات بزرگ در حوزه اجرایی کشور باشیم و نگاه جدی به این مسئله در قالب رأی‌آوری کاندیدای اصلح در رأس اهداف ائتلاف است؛ بنا نیست خیلی وعده دهم و شعاری که قابل اجرا نباشد را تکرار کنم.

مذاکره با آمریکا مشکلی را حل نمی‌کند

* اصول روابط خارجی جزو سیاست‌های کلی نظام بوده که توسط رهبری تبیین و ابلاغ می‌شود و این در مسیر دستگاه اجرایی باید به طور کامل از آن تبعیت کند. به باور بنده مذاکره با آمریکا مشکلی را حل نمی‌کند و در شرایط قابل قبول که آنان با سهم برابر وارد عرصه مذاکرات شوند این مذاکرات نتیجه‌بخش خواهد بود.

/27220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 286479

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهدی IR ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۴
    15 1
    سطح شهر زنجان پر شده از پوستر های تبلیغات سخنرانی آقای پورمحمدی به مناسبت ایام فاطمیه. من نمیدونم ایشون چطور می تونن جلوی سوء استفاده از امکانات دولتی را بگیرند.
  • بدون نام IR ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۴
    10 1
    البته نه تولید کنندگانی که هم قیمت شان را سه برابر کردند و هم نصف قوطی های محصولات شان را با اب پر کردند
  • بدون نام IR ۲۳:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
    0 0
    کجا باید بیام که دستمو ببوسی؟