۰ نفر
۲۵ فروردین ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۷

ایسنا نوشت:

شرکت ایرباس با توجه به افزایش تعداد مسافران چاق، اقدام به طراحی صندلی های جدیدی با هفت سانتیمتر افزایش پهنا کرده است.
 

 با افزایش ساعات نشستن مقابل رایانه در محل کار و منزل و مصرف غذاهای آماده، چاقی به یکی از معضلات نسل حاضر تبدیل شده است که علاوه بر بروز بیماری های مختلف، نشستن در صندلی های متوسط هواپیما را نیز دشوار کرده است.
 

خطوط هوایی Samoa Air بعنوان نخستین شرکت هوایی جهان، به تازگی سیستم تعیین قیمت بلیت بر اساس وزن مسافر را راه اندازی کرده است.
 


اما شرکت ایرباس برای حل معضل مسافران چاق، صندلی های اختصاصی جدیدی طراحی کرده است که فضای بیشتری در اختیار این افراد قرار می دهد.
 


هواپیماهای ایرباس A320 مجهز به صندلی های فوق عریضی با پهنای 20 اینچ (50 سانتیمتر) شده اند که حدود هفت سانتیمتر پهن تر از صندلی های معمولی هستند.
 


شرکت ایرباس این اقدام را بدلیل افزایش تعداد مسافران چاق و کاهش مشکلات آنها در سفرهای طولانی اعلام کرده است.
 


برای حفظ عدالت بین مسافران، شرکت های هواپیمایی باید به فکر طراحی نسل جدید صندلی مخصوص مسافرانی باشند که قد آنها از حد استاندارد بلندتر بوده و از فضای کمی برای قرار دادن پاهای خود برخوردارند.
4545

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 286588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • پلنگ صورتی IN ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
    0 0
    اگر برای خرید صندلی هواپیما هم تحریممان نکرده اند از شرکتهای هواپیمایی داخلی استدعا دارم حداقل 10 تا از این صندلیها را برای هر کدام از هواپیماهای ایرباس پوسیده مان بخرند و نصب کنند تا ما بیچاره ها در طول مدت پرواز از دست بعضی آدمهای چاق که واقعا بی فرهنگ هستند خلاص شویم!!!