۰ نفر
۲۵ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۴

فارس نوشت:

معاون سازمان محیط زیست با بیان اینکه، در حال حاضر حدود 3متر کسری آب در دریاچه ارومیه نسبت به متوسط طولانی مدت وجود دارد، گفت: زمانی دریاچه ارومیه در شرایط نرمال قرار خواهد گرفت که ارتفاع آب این دریاچه به 1274 متر برسد.

مسعود باقرزاده کریمی گفت دریاچه ارومیه در مقایسه با گذشته در شرایط مطلوبتری قرار دارد.

معاون دفتر زیستگاه‌ها و امور مناطق در امور آب های داخلی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست، افزود: سطح آب دریاچه ارومیه نسبت به متوسط طولانی مدت پایین‌تر است اما پیشرفت سطح آب دریاچه ارومیه همیشه با مدت مشابه در سال گذشته آن سنجیده می‌شود.

وی بیان داشت: ‌در مقایسه به عمل آمده از سطح آب دریاچه ارومیه در اسفند ماه سال 91 نسبت به اسفندماه سال 90، مشخص شده است که دریاچه ارومیه هم‌اکنون نسبت به گذشته در شرایط مطلوبتری به سر می‌برد.

معاون دفتر زیستگاه‌ها و امور مناطق در امور آب های داخلی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست، بیان داشت: از آنجایی که میزان بارندگی در سال جاری نسبت به دوره‌های پیشین مناسب‌تر بوده می‌توان پیش‌بینی کرد که وضعیت دریاچه ارومیه نسبت به سال گذشته با شرایط وخیم‌تری مواجه نشود.

باقرزاده کریمی اضافه کرد: هم‌اکنون ارتفاع آب دریاچه ارومیه 1271.8 متر است که نسبت به متوسط طولانی مدت حدود 3متر کسری آب در این دریاچه وجود دارد.

به گفته وی، ارتفاع آب دریاچه ارومیه زمانی که به 1274 برسد، در شرایط نرمال قرار خواهد گرفت.
4545

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 286591

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
    57 2
    با سلام باید توجه داشت منظور از ارتفاع دریاچه ,ارتفاع از سطح دریاست.وگرنه عمق متوسط اين درياچه 4/5 متر و حداكثر عمق 13 متر در شمال درياچه است.بنابر این 3 متر عدد بالایی است.
  • بدون نام IR ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
    43 2
    آخه مسئول عزيزكمي به خود و كارشناسانت زحمت بده كمبود حجم آب ورودي يا حجم آب موجود را بيان كن 3متر آب كم دارد يعني چه ؟ ايشان اصلا فرق پلايا با درياچه را مي داند؟
  • بدون نام IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
    28 2
    بیایید قبل اینکه دریاچه وضع زیست محیطی بد و سیاسی با عواقب بد بگیرد ان را احیاکنیم
  • araz IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
    37 4
    حدود 3 متر کم دارد!!!!(3متر در ارتفاع یا عمق) داداش من این یعنی 70 درصد سطح آن خشک شده. چرا کسی به فکر محیط زیست نیست. (اورمو گولی سوسوزدی-دریاچه تشنه)
  • بدون نام IR ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
    7 3
    این که چیزی نیست من حاضرم برم سطل سطل آب بیارم بریزم توش!!!
    • بدون نام IR ۲۲:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
      9 1
      شما زحمت نکش، فقط کمتر آب مصرف کن و کاری به دیگران هم نداشته باش.
  • بدون نام US ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
    4 10
    خدا رو شکر
    • بدون نام IR ۲۳:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
      8 1
      محیط زیست اون منطقه داره از بین میره بلایای بزرگی در انتظار مردم و محیط زیست اونجا هست منطقه شمال غرب یکی از مناطق پرجمعیت و صنعتی کشور هست از بین رفتن محیظ زیست منطقه و بیابانی شدن اون مشکلات اقتصادی و سیاسی و در یک کلام فاجعه بزرگی رو برا ایران در پی خواهد داشت
  • بدون نام IR ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
    10 3
    مریدی شیخ را پرسید: یا شیخ این دریاچه ارومیه چیست که بر سر آن چنان بلواست؟ فرمود: دیگرهیچ!! مطلبی بود در جغرافی که به کتاب تاریخ انتقال یافت!!! و مریدان فغان ها کردند و جامه ها از خود دریدند و سر بر بیابان نهادندی.
    • بدون نام IR ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
      5 1
      فقط می تونم بگم دمت گرم
  • متین IR ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
    13 2
    لطفا از نابودی و از بین رفتن آرتیمیا (تنها موجود زنده و بسیار گرانبها و دارای ارزش صادراتی بالا ) دریاچه هم سخنی بگویید . طوری میگویید 3 متر آب کم دارد که انگار این دریاچه 300 متر عمق داشت همه را پر کردید فقط 3 مترش مانده. این دریاچه به طور متوسط 10-12 متر عمق داشت . به خدا پر کردن و احیای این مقدار آب ، با منابع عظیم آبی آذربایجان غربی به عنوان دومین استان پر آب کشور کار سخت و ناممکنی نیست هر جای دنیا بود تا الان 10 بار احیا کرده بودند.
  • کیومرث IR ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۶
    4 1
    هرنفرایرانی وظیفه دارد برای بازدیداز دریاچه ارومیه میرود یک لیترآب درون دریاچه بریزد تاشاید مقداری از کمبودآب آن جبران شود.