نشست نقد و بررسی انیمیشن سینمایی «تهران 1500» با حضور کارگردان، نویسندهt تهیه‌کننده و بازیگر این فیلم در کافه خبر برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بهرام عظیمی کارگردان، حبیب رضایی بازیگر، مسعود علمداری نویسنده، محمد ابوالحسنی تهیه‌کننده انیمیشن سینمایی «تهران 1500» و احمد عربانی کاریکاتوریست به عنوان منتقد چهارشنبه 28 فروردین مهمان کافه خبر می‌شوند.

 

«تهران 1500» اولین انیمیشن سینمایی است که اکران شده است. در این فیلم علاوه بر حبیب رضایی، مهران مدیری، هدیه تهرانی، گوهر خبراندیش، بهرام رادان، محمدرضا شریفی‌نیا و حسام نواب صفوی بازی می‌کنند.

 

داستان این انیمیشن که در سال 1500 هجری شمسی می گذرد، درباره زندگی گذشته و حال شخصی به نام اکبر آقا است که به مسائل اجتماعی فرهنگی و شهرنشینی می‌پردازد.

 

«تهران 1500» برای اولین بار در سی‌امین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر نمایش داده شد و هم اکنون روی پرده سینماها است.

 

کاربران محترم می‌توانند سوالات خود را از عوامل این انیمیشن به صورت کامنت مطرح کنند.

 

57246

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 287122

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 15
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا IR ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۷
    6 1
    ايراد اصلي اين انيميشن، خط داستاني ضعيف اون بود. درسته كه بنا به نريشن فيلم قراره داستان عشق پسر فقير و دختر پولدار بيان بشه (و ما هم اگر نميخوايم ببينيم، سالن بغل يه فيلم معناگرا داره!)، ولي همين داستان هم بايد پرداخت خوبي داشته باشه تا تو ذوق نزنه. شخصيت‌ها چندان پرداخت قوي‌اي ندارن. به ويژه براي مثال شخصيت نوه اكبرآقا با صداي هديه تهراني كه به عنوان شخصيت اصلي خيلي توي چشم ميزنه. داستان از يك تعداد داستانك و صحنه‌هايي كه به نظر بانمك و جذاب ميومدن تشكيل شده و ارتباط بين اين‌ها هم ضعيفه. اين در حاليه كه مي‌شد با توجه به توانايي‌هاي نامحدود فضاي انيميشن، كار قوي‌تري ارائه داد. سوال من اينه كه چرا به جنبه روايي داستان و شخصيت‌پردازي توجه نشده و تاكيد روي تكنيك و فانتزي كار بوده فقط؟
  • بدون نام IR ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۷
    2 1
    در فيلم البته توجه خوبي به طراحي ايراني ساختمان‌ها در آينده شده بود. ولي تنها ساختماني كه تهران بودن شهر اين فيلم را نشان مي‌داد، برج ميلاد بود. در واقع هيچ تاكيدي روي هيچ نشانه ديگري از تهران (به غير از نام بردن از لاله‌زار و چند خيابان ديگر) وجود نداشت. به نظر سازندگان فيلم، در آن زمان هيچ نشانه ديگري از تهران امروز وجود ندارد؟ در حالي كه پيكان با همين طراحي تبديل به ماشين پرنده مي‌شود! نكته ديگه هم اين كه در اين فيلم، آرشيو فيلم‌هاي قديمي روي ابزار قديمي وجود دارند، كه اين هم منطقي نيست و هم اين كه اصولا فيلم وي اچ اس و سي دي اين قدر عمر نمي‌كنند (از نظر فيزيكي و شيميايي) كه بشود داده‌هايشان را در آن زمان استخراج كرد. به نظر سازندگان، ما داده‌هايمان را به روي ابزار جديد منتقل نمي‌كنيم؟
  • پدرام EU ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۷
    5 1
    چرا انیمیشنی که به این سختی تهیه و زحمات زیادی صرف تولید ان شده نباید از لحاظ داستان و فیلمنامه حرفی برای گفتن داشته باشد....؟
  • بدون نام IR ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۷
    4 1
    با سلام. برای فیلم به این مهمی، بهتر نبود فیلنامه درست و حسابی نوشته می شد؟
  • سپهر US ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۷
    1 1
    اولا تشکر کنید از عوامل تهران 1500 برای انیمیشن زیبایشان ثانیا سوال کنید چرا برای این انیمیشن دو دوبله انجام شد؟وچرا مهرداد رئیسی؟آیا دوبله ناصر طهماسب کافی نبود؟و یا بهتر نبود از محمد رضا علیمردانی ، شوکت حجت ، حامد عزیزی و یا حتی منوچهر اسماعیلی برای مدیریت استفاده کنند؟ ثالثا چرا پخش و اکران این انیمیشن زیبا به طول انجامید؟وآیا بهتر نبود در کشورهای خارجی هم این انیمیشن را اکران کنند؟
    • بدون نام IR ۲۳:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۷
      1 5
      انیمیشن زیبا؟!! البته نظر شما محترمه
  • عاطفه IR ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۷
    4 3
    با سلام.میخواستم از آقای عظیمی بپرسم چرا به جای خلق شخصیت های جدید فقط از بازیگران شناخته شده استفاده کردن؟بهتر نبود فقط در دوبله از صدای اونا استفاده میشد؟
  • امیر IR ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۷
    9 2
    واقعا حیف از این پویانمایی که داستان بسیار بسیار ضعیفی داشت ای کاش همانقدر که برای تکنیک آن زحمت کشیده شده برای فیلمنامه هم کار می کردند چسباندن چند تکه که امکان نمایش آن در فیلم های واقعی وجود ندارد مثل رقص باباکرم روباته که نشد فیلم سازی من که با اشتیاق زیادی برای دیدن این کار به سینما رفتم واقعا جا خوردم از آقای عظیمی که هنرشان خلق کاراکترهای جذاب بوده تعجب می کنم امیدوارم در کارهای بعدی جبران کنند
  • بدون نام IR ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۷
    2 2
    من از قسمت های فنی فیلم راضی بودم ولی قصه برام جذاب نبود در مفایسه با انیمیشن هایی مثل ماداگاسکار و ... ولی در کل راضیم ازتون
  • پرويز IR ۲۳:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۷
    5 1
    من اين فيلم را نديده ام و مي خواهم بپرسم آن را با چه نرم افزار هايي ساخته اند؟
  • بدون نام IR ۰۱:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۸
    4 2
    کلا از اقای بهرام عظیمی سوال بپرسید، هرچی بیشتر بهتر.
  • نازي IR ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۸
    5 1
    با تشكر از كاري آقاي عظيمي سئوال من اين است كه چرا در هيچ جاي اين انيميشن تصويري از ميدان آزادي كه سمبل تهران است وجود ندارد؟ تا سال 1500 اين برج تخريب مي‌شود؟!!!
  • مشيري و پسر IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۸
    4 1
    سلام با توجه به شخصيت آقاي عظيمي و نزديک بودن سلايق اينجانب به سلايق ايشان (عليرغم توصيه دوستان!)به ديدن فيلم تهران 1500 با خانواده (عيال و پسر 7 ساله‌ام) رفتم. ضمن خسته نباشي به ايشان براي اجراي اين پروژه و صرف وقت 4 سال، آيا خداييش از فيلم‌نامه ضعيف که واقعاً خشت اول اين فيلم است راضي هستند؟ اين طور است که برج عاج برروي ديوار کج بالا رفته و فرو مي‌ريزد!! شخصيت‌پردازي ضعيف نيز مزيد اين علت شده است. پس از فيلم نظر پسرم را هم در خصوص فيلم پرسيدم. جمله قشنگي گفت: بابا فيلم اسب جنگي خيلي قشنگ‌تر بود (اسب جنگي را يکشنبه در رسانه ميلي با هم ديديم. با توجه به عدم سنخيت ژانر فيلم‌ و اينکه بچه‌ها کارتون را بيشتر دوست دارند براي من خيلي جالب بود!)
  • محمّد IR ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۸
    3 4
    سلام حالا این وسط ما هم یک سواستفاده میکنیم اگه مهران مدیری هم اومد ازش بپرسید 1- برگشتش به تلویزیون برای بعد از ماه مبارک رمضان قطعیه 2-قهوه تلخ واقعا از تلویزیون پخش میشه 3-چرا با برادران قاسم خانی دیگه کار تمیکنه
  • حسام الدین تقوی IR ۰۲:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۳۰
    2 2
    ضعفهای اساسی در نورپردازی سکانسهای انیمیشن, عدم رعایت تکنیکهای کمپوزیسیون و دکوپاژ , عدم تطبیق موسیقی با فیلم , ضعفهای واضح و بسیار بد رندر گیری , عدم تطبیق رندر گیری وی ری با منتال ری در مایا و تری دی مکس , عدم داشتن خصوصیات تپولوژی یک مدلینگ خوب برای کاراکترها,ضعفهای واضح ریگد علیرغم اسفاده از موشن کپچر که نشان دهنده نداشتن تخصص 250 نفر در استفاده صحیح از موشن کپچر است!, تکسچرینگ ضعیف , نداشتن جلوه ویژه حرفه ای , عدم رعایت تطبیق و سینک اکسپورت نرم افزار های مختلف استفاده شده , و . . . . . .