۰ نفر
۲۹ فروردین ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۰

چهارشنبه شب بعد از گذشت سه روز از وقوع [دو انفجار که بوستون آمریکا را لرزاند] ، [اخبار ضد و نقیضی از بازداشت مظنون به بمبگذاری] منتشر شد که البته بلافاصله تکذیب شد.

چهارشنبه شب بعد از گذشت سه روز از وقوع [دو انفجار که بوستون آمریکا را لرزاند] ، [اخبار ضد و نقیضی از بازداشت مظنون به بمبگذاری] منتشر شد که البته بلافاصله تکذیب شد.

اف بی آی، اعلام کرد که تنها توانسته با مرور [تصاویر انفجارهای شهر بوستون آمریکا] و بررسی دقیق و چندین باره [لحظه وقوع انفجار در بوستون آمریکا] یک مظنون را که احتمالا [کوله‌پشتی حاوی بمب متعلق به او بوده] شناسایی کند اما هنوز کسی در این باره دستگیر نشده است.

از این رو کنفرانس مطبوعاتی مسئولان امنیتی بوستون که قرار بود [آخرین اطلاعات انفجار بوستون] را در یک کنفرانس خبری در روز پنجشنبه برگزار کنند لغو شد.

بدین ترتیب از آنجا که پیش از این [طالبان ارتباط با انفجار بوستون را رد کرد] و چون [عربستان نیز هرگونه ارتباط با انفجارات بوستون را رد کرده] بود همچنان این سوال جدی باقی ماند که واقعا [عاملان انفجار بوستون چه کسانی هستند؟] و [ محتمل‌ترین فرضیه] درباره این عملیات که هم اف بی آی و هم باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا آن را تروریستی خوانند چیست؟

[دستگیری یک تبعه سعودی در ارتباط با انفجارهای بوستون] درست در همان ساعات اولیه وقوع انفجارها تکذیب شد اما برخلاف همیشه که یک فرد با نامی عربی و اسلامی به عنوان یک تروریست وابسته به گروه های تندرو مقصر اینگونه اقدامات معرفی می شد این بار هنوز کسی متهم نشده است و رئیس جمهور آمریکا در اولین واکنش به این اقدامات صرفا گفت: [عاملان انفجارها مجازات می شوند]

[معرفی نشدن عاملان انفجارهای بوستون غیرعادی است] و این موضوع سبب شده است که حساسیت ها نسبت به واقعیت این اقدامات تروریستی بیشتر شود.

اگر چه از همان ابتدا [دو متهم اصلی حادثه بوستون] در مطبوعات و رسانه های داخلی القاعده و راست گراهای افراطی داخلی آمریکا معرفی شدند اما تاخیر در ارائه جزئیات مربوط به این اقدامات احتمال دخیل نبودن القاعده و عامل خارجی در این انفجارها را ضعیف کرده و احتمال دست داشتن عوامل داخلی در آن را افزایش داده است.

درست در همین بین [ارسال بسته مشکوک برای اوباما] و یک سناتور آمریکایی دیگر نشان داد که این احتمال بسیار جدی است و در واقع تاخیر مقامات امنیتی در اعلام جزئیات و حقایق مربوط به انفجارهای بوستون دقیقا مرتبط با داخی بودن این اقدام تروریستی بوده است.

به نظر می رسد که اقدام خونین روز دوشنبه در بوستون که دردناک بودن و تاثیر گذار بودن آن را می توان با نگاهی به[عکس روی جلد مجله تایم ویژه انفجار بوستون] دریافت، علامت روشنی بر بیدار شدن و نمودار شدن تروریسم آمریکایی است که مقامات این کشور از بیان آن و دامن زدن به آن خود داری می کنند و سعی می کنند با تاخیر انداختن در اعلام حقایق مربوط به آن راه مناسبی برای گریز از  واقعیت تروریسم آمریکایی بیابند و یا در خوشبینانه ترین حالت روش هایی را برای گرفتن زهر این واقعیت در هنگام تبیین  آن برای افکار عمومی خود پیدا کنند.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 287435

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =