۰ نفر
۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۹:۴۳

چین به اولین تولیدکنندۀ خودرو در جهان تبدیل می‌شود.

سالن اتومبیل شانگهای، روز شنبه (20 آوریل) بازگشایی شد و بار دیگر عزم بالای چینی‌ها برای تصاحب بازار جهانی خودرو را به نمایش گذاشت.چین پیشتر در سال 2009 به اولین تولیدکنندۀ خودرو در جهان تبدیل شده بود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامۀ لوموند بازار اتومبیل‌های چینی(با 130 مارک) در سودای افزایش صادرات به بازارهای جهانی است.
در سال 2012، برای اولین بار در طول تاریخ، تعداد 1 میلیون عدد از 37 مدل خودروهای چینی به فروش رفت(1056100 عدد در خارج از کشور) که نزدیک به 849.000 عدد در مقایسه با سال قبل افزایش داشت.  کارشناسان بر این اعتقادند مارک‌های چریChery، جیلی Geely ، گریت وال Great Wallو بید BYD تا سال 2015 نزدیک به 1.3 میلیون عدد خودرو به خارج از کشور صادر خواهند کرد.
نامریتا چو از گروه آی‌اچ‌سی(IHS Automotive) در این باره می‌گوید: سازندگان خودروی‌های چینی ترجیح می‌دهند تا کشورهای در حال توسعه را برای بازارهای فروش خودورهای خود انتخاب کنند؛ کشورهایی که سخت‌گیری و حساسیت چندانی بر روی سوخت مصرفی و میزان آلایندگی آن در مقایسه با امنیت ندارند. از این رو این بازارها می‌تواند مرحله‌ای آزمایشی برای ورود به بازارهای بزرگتر در آمریکای شمالی و یا اروپا باشد.  گفتنی است چینی‌ها 150.000 عدد در الجزایر و در ایران به دلیل توقف فعالیت‌های گروههای غربی متعاقب تحریم‌های اقتصادی 50.000 عدد خودرو فروختند. سال گذشته نزدیک به 19 میلیون خوردوی نو چینی در این کشور ساخته شد که 15.5 میلیون عدد آن خوردو و مینی‌بوس بودند. یکی از مقامات شرکت جنرال موتورز در این باره می‌گوید: چین از هم اکنون تا 10 سال آینده می‌تواند بین 30 تا 35 میلیون خودرو تولید کند.
3952


 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 288205

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۲۳:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۱
    1 0
    ای کاش بازار خودروی ایران را هم فتح می کردند.